VTM2 De Vuilste Jobs Van Vlaanderen

Dit programma was zowat aan mijn aandacht ontglipt, enkel de aflevering van gisteren en vorige week gezien. Op zich wel eens interessant om zulke jobs aan het werk te zien want dat zijn zaken waar ge eigenlijk nooit bij stilstaat, respect alleszins voor hetgeen zulke mensen moeten doorstaan.

Ik vraag me echter wel af waarom mensen in godsnaam voor zo'n job kiezen. Bij vuilnismannen kunt ge nog denken van dat ze als iemand zonder diploma nu eenmaal minder keuze hebben op de arbeidsmarkt en vuilnisman is dan een relatief "makkelijke" keuze aangezien ge in dienst zijt van de overheid enz. Maar dat er mensen zijn die een eigen zaak uit de grond stampen om vervolgens ganse dagen in beerputten te gaan zitten ploeteren? Uiteraard is het goed dat er mensen zijn die dat willen doen, maar ik snap niet waar ze dié motivatie/ambitie ooit vandaan gehaald hebben.
Die mannen verdienen goed. Op mijn vorig werk zijn er ooit eens een septische put komen legen. Dat was een kwartier werk en die liepen daar met een paar honderd euro buiten. Natuurlijk moet ge daar ook zaken van aftrekken, maar ze zullen toch goed verdienen.
 
Dit programma was zowat aan mijn aandacht ontglipt, enkel de aflevering van gisteren en vorige week gezien. Op zich wel eens interessant om zulke jobs aan het werk te zien want dat zijn zaken waar ge eigenlijk nooit bij stilstaat, respect alleszins voor hetgeen zulke mensen moeten doorstaan.

Ik vraag me echter wel af waarom mensen in godsnaam voor zo'n job kiezen. Bij vuilnismannen kunt ge nog denken van dat ze als iemand zonder diploma nu eenmaal minder keuze hebben op de arbeidsmarkt en vuilnisman is dan een relatief "makkelijke" keuze aangezien ge in dienst zijt van de overheid enz. Maar dat er mensen zijn die een eigen zaak uit de grond stampen om vervolgens ganse dagen in beerputten te gaan zitten ploeteren? Uiteraard is het goed dat er mensen zijn die dat willen doen, maar ik snap niet waar ze dié motivatie/ambitie ooit vandaan gehaald hebben.
Werkzekerheid en het feit dat echt niet iedereen dit wil doen.
 
Dit programma was zowat aan mijn aandacht ontglipt, enkel de aflevering van gisteren en vorige week gezien. Op zich wel eens interessant om zulke jobs aan het werk te zien want dat zijn zaken waar ge eigenlijk nooit bij stilstaat, respect alleszins voor hetgeen zulke mensen moeten doorstaan.

Ik vraag me echter wel af waarom mensen in godsnaam voor zo'n job kiezen. Bij vuilnismannen kunt ge nog denken van dat ze als iemand zonder diploma nu eenmaal minder keuze hebben op de arbeidsmarkt en vuilnisman is dan een relatief "makkelijke" keuze aangezien ge in dienst zijt van de overheid enz. Maar dat er mensen zijn die een eigen zaak uit de grond stampen om vervolgens ganse dagen in beerputten te gaan zitten ploeteren? Uiteraard is het goed dat er mensen zijn die dat willen doen, maar ik snap niet waar ze dié motivatie/ambitie ooit vandaan gehaald hebben.
Zelf uit de grond stampen? Zeer goede verdienste hoor, je moet wel al een serieus budget hebben om te starten want zo'n camion met PTO en afzuiging/hoge druk en dergelijke kost wel wat. Je gaat dan richting de prijs van een alleenstaande woning met grote tuin.
Beginnen als werknemer? Goeie uren, goed betaald, op zich weinige stress, ...
Ik heb ook nog gekeken voor de vuilkar eigenlijk, dat is effectief wel een mooi loon voor de uren die ze doen. Om 13-14u ten laatste ben je thuis en op het eind vd maand toch 1900 a 2000 netto. Dat is niet verkeerd, zeker als je een gezin hebt, dat is perfect te combineren.
En nog een reden is soms er gewoon in rollen. Ik was tot en met 2020 als vrachtwagenchauffeur bezig voor festivals en tournee's van bands en dergelijke. Toen het wat rustiger was kon ik mee met zo'n ploeg van 8 man om de wc's op festivals te gaan kuisen. Dat houdt op zich niets in. Om wat extra uren te maken ben ik toen ook van die werftoiletten gaan kuisen met zo'n camion gelijk in dit programma. 1 op 20 zal eens walgelijk zijn, de rest is gewoon puur mechanisch leegzuigen en wat water bijvullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dit programma was zowat aan mijn aandacht ontglipt, enkel de aflevering van gisteren en vorige week gezien. Op zich wel eens interessant om zulke jobs aan het werk te zien want dat zijn zaken waar ge eigenlijk nooit bij stilstaat, respect alleszins voor hetgeen zulke mensen moeten doorstaan.

Ik vraag me echter wel af waarom mensen in godsnaam voor zo'n job kiezen. Bij vuilnismannen kunt ge nog denken van dat ze als iemand zonder diploma nu eenmaal minder keuze hebben op de arbeidsmarkt en vuilnisman is dan een relatief "makkelijke" keuze aangezien ge in dienst zijt van de overheid enz. Maar dat er mensen zijn die een eigen zaak uit de grond stampen om vervolgens ganse dagen in beerputten te gaan zitten ploeteren? Uiteraard is het goed dat er mensen zijn die dat willen doen, maar ik snap niet waar ze dié motivatie/ambitie ooit vandaan gehaald hebben.
Omdat je er stinkend rijk van wordt:unsure:
 
Wat ik me wel aanvraag, wat doen ze in godsnaam als er 1 van zijn sussen draait in zo'n tank [put] ?

Die van die mazout tank, was met harnas aan katrol maar die kunt ge er toch onmogelijk nog uithalen als die bewusteloos is.

Er zelf inspringen lijkt me ook geen goed idee
 
Vroeg me dat toch ook af. Die zei als er iets is kan ik hem terug trekken.

Die man kon amper in dat gat bij bewustzijn. Hoe gaat ge in godsnaam een bewusteloos persoon uit dat gat trekken.
Vals gevoel van veiligheid vind ik.


En jah die ratten zijn er toch los over hoe ze die dieren mishandelen allé zeg.
 
Die man kon amper in dat gat bij bewustzijn. Hoe gaat ge in godsnaam een bewusteloos persoon uit dat gat trekken.
Vals gevoel van veiligheid vind ik.
Helemaal geen vals gevoel van veiligheid.
Er zijn opleidingen die je kan/moet volgen voor reddingen in besloten ruimtes.
Ik zou denken dat die mannen dat dus wel kunnen en weten 😛
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
In ieder geval, massief respect voor die mannen van de vuilkar. Gelukkig bestaat er geen geur-TV want dat visafval of die restjes van die pikant gekruide exotische schotels moeten uren in de wind stinken.
 
Terug
Bovenaan