De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Komaan, dit valt toch amper serieus te nemen. Trump lijkt precies een chaotic evil yolo-playtrough, vol met slechte meme-mods te doen van één of ander strategiespelletje.

Deze nieuwe benoemingen maken de geruchten toch alleen maar geloofwaardiger wanneer ze zeggen dat Trump niet veel doet buiten TV te kijken. Hij benoemt mensen die hij van TV kent.

Komaan, dit valt toch amper serieus te nemen. Trump lijkt precies een chaotic evil yolo-playtrough, vol met slechte meme-mods te doen van één of ander strategiespelletje.
"In coronatijd adviseerde Oz om het malariamedicijn hydroxychloroquine te gebruiken als bescherming tegen het coronavirus. Oz bleek aandelen te hebben van bedrijven die het medicijn verdelen. Trump nam het advies van Oz over en noemde het een wondermedicijn, hoewel er geen wetenschappelijk bewijs was (en is) dat het zou werken tegen corona."

Klinkt echt weer als een topper!

Ik blijf denken dat Trump de ubertroll is, die gewoon wilt kijken hoever hij kan gaan :unsure: .

"In coronatijd adviseerde Oz om het malariamedicijn hydroxychloroquine te gebruiken als bescherming tegen het coronavirus. Oz bleek aandelen te hebben van bedrijven die het medicijn verdelen. Trump nam het advies van Oz over en noemde het een wondermedicijn, hoewel er geen wetenschappelijk bewijs was (en is) dat het zou werken tegen corona."

Klinkt echt weer als een topper!

Ik blijf denken dat Trump de ubertroll is, die gewoon wilt kijken hoever hij kan gaan :unsure: .
Eerder werd dit kabinet nog vergeleken met een technocratie, maar daar lijkt men toch ver vanaf te zitten.

Eerder werd dit kabinet nog vergeleken met een technocratie, maar daar lijkt men toch ver vanaf te zitten.
Telecratie. Een overheid gerund door TV-persoonlijkheden. Ik dacht dat deze verkiezingen een laatste dolksteek in de macht van klassieke media waren, maar nu blijkt klassieke TV relevanter dan ooit. Trump, Oz, Huckabee, McMahon, Hegseth, Duffy zijn allemaal bekend bij het grote publiek geworden door klassieke TV. En zelfs RFK jr is bekend geworden door veel commentaar op tv te geven.

JD Vance is eigenlijk de vreemde eend in de bijt, want hij is bekend geworden door een autobiografisch boek. Hij is dus de intellectueel van deze regering, en waarschijnlijk het gevaarlijkst moest hij op een machtige positie zitten. Dat laatste is voorlopig nog niet het geval, maar dat kan over vier jaar of zelfs nog eerder (gezien Trumps hoge leeftijd) veranderen.

Telecratie. Een overheid gerund door TV-persoonlijkheden. Ik dacht dat deze verkiezingen een laatste dolksteek in de macht van klassieke media waren, maar nu blijkt klassieke TV relevanter dan ooit. Trump, Oz, Huckabee, McMahon, Hegseth, Duffy zijn allemaal bekend bij het grote publiek geworden door klassieke TV. En zelfs RFK jr is bekend geworden door veel commentaar op tv te geven.
Of eerder een idiocratie, als je je land door o.a. kwakzalvers, antivaxxers en andere bedenkelijke figuren laat besturen.
Wie gaat de VS nog au sérieux nemen de komende jaren?

JD Vance zal wel bekwamer zijn dan Trump , denk ik, maar juist gevaarlijker met zijn extreemrechtse ideeën. Trump die lijkt mij vooral bekommerd over zichzelf zonder dat hij echt een visie heeft over waar het land naartoe moet.

Laatst bewerkt:

Kben wel benieuwd of ze het onderwijs in de VS vrijer gaan maken of het grotendeels publieke systeem dat ze nu hebben gaan behouden. Project 2025 wou het alleszins over een geheel andere boeg gooien en onder de Republikeinen zijn er ook veel voorstanders van charter scholen e.d.

JD Vance is eigenlijk de vreemde eend in de bijt, want hij is bekend geworden door een autobiografisch boek. Hij is dus de intellectueel van deze regering, en waarschijnlijk het gevaarlijkst moest hij op een machtige positie zitten. Dat laatste is voorlopig nog niet het geval, maar dat kan over vier jaar of zelfs nog eerder (gezien Trumps hoge leeftijd) veranderen.
Wat mij vooral tijdens de campagne en nu opvalt is hoe compleet afwezig JD Vance is. Dat doet mij denken dat ofwel de geruchten van 25th amendment kloppen en JD Vance binnen 2 jaar de president van de échte technocratie wordt waar zijn, ofwel dat Trump doorhad dat hij Vance moest meepakken om steun van de miljardairs in Sillicon Valley te krijgen en hij nu zijn "useful idiot" links laat liggen.

Er stond alleszins een useful idiot op het ticket, maar ik ben er nog niet uit wie van de twee het is. De tijd zal het uitwijzen.

Jammer dat Jerry Springer niet meer leeft, Poetin en Zelensky samen in de studio en de oorlog was in één aflevering opgelost.

Interessante vaststelling, het was me eerder nog niet opgevallen maar nu je het zegt klopt het wel. Hoogst ongewoon.
Was Kamala Harris de afgelopen jaren beter zichtbaar vanaf het duidelijk werd dat Biden president zou worden?

De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen​

Was Kamala Harris de afgelopen jaren beter zichtbaar vanaf het duidelijk werd dat Biden president zou worden?
Kan ik me niet herinneren, maar de insteek was wel anders. Biden als president of als president elect toen was heel saai, in de zin dat we veel minder er over lazen of niet constant van onze stoel vielen van verbazing. Bij Trump wordt je overspoeld door de zaken dat zegt/doet en ook overspoeld tot al zijn maga aanhangers zeggen of doen (musk, trump jr, joe rogan, johnson, rfk jr,...) dan is de absolute stilte rond JD Vance toch vreemd.

Kben wel benieuwd of ze het onderwijs in de VS vrijer gaan maken of het grotendeels publieke systeem dat ze nu hebben gaan behouden. Project 2025 wou het alleszins over een geheel andere boeg gooien en onder de Republikeinen zijn er ook veel voorstanders van charter scholen e.d.
Ze gaan sowieso pushen om meer belastingsgeld naar private scholen te doen vloeien en in 90% van de gevallen zijn dat dan religieuze scholen. Publieke scholen krijgen minder geld en dat geld wordt dan als voucher aan de ouders gegeven om te zelf te kiezen.

Leuk als je geld hebt maar als je geen privéschool kan betalen, ga je je kind wel naar een publieke school moeten sturen die nu nog minder funding krijgt.

Of eerder een idiocratie, als je je land door o.a. kwakzalvers, antivaxxers en andere bedenkelijke figuren laat besturen.
Wie gaat de VS nog au sérieux nemen de komende jaren?

JD Vance zal wel bekwamer zijn dan Trump , denk ik, maar juist gevaarlijker met zijn extreemrechtse ideeën. Trump die lijkt mij vooral bekommerd over zichzelf zonder dat hij echt een visie heeft over waar het land naartoe moet.
Ik heb de voorbije dagen de podcasts van Joe Rogan met Donald Trump en JD Vance beluistered (2 aparte afleveringen).
Vance lijkt me op een bepaalde manier inderdaad gevaarlijker dan Trump.
Waar Trump overduidelijk een narcissist is, constant grove uitspraken en beledigingen laat vallen en dikwijls op het schok effect teert, is Vance veel beredeneerder, rustiger. Hij komt veel geloofwaardiger over. Hij doet geen extreme uitspraken zoals Trump, maar laat wel dikwijls ballonnen op in het gesprek waardoor hij min of meer hetzelfde effect bereikt als Trump's uitspraken, maar waar je hem niet op kan pakken.
Bv de regelmatige anekdotes die hij ergens opgevangen had maar waarvan hij niet weet of het waar is ... = zichzelf op voorhand indekken want hij weet dat het hoogstwaarschijnlijk niet waar is (of zelfs compleet verzonnen door hemzelf), maar het toch maar even zeggen om twijfel en angst te zaaien bij iedere luisteraar.
Hij is veel geniepiger op dat vlak.
Misschien toeval, maar Rogan gaf ook veel meer tegengas bij Trump (nog steeds niet voldoende imo) dan bij Vance.

En qua inhoud: bij een aantal topics hoor ik Vance en Rogan praten en ga ik 100% akkoord, maar dan gaat het bv over windmolens, hoe slecht deze zijn want ze zijn lelijk en verpesten 'the countryside' (alsof raffinaderijen en de velden vol oil derricks in bv colorado zoveel mooier zijn dan windmolens), ze doden vogels en walvissen (?), 'they cant even built them in salt water' (?), en men kan de wieken niet recycleren (natuurlijk KAN dit wel, maar er moet eerst een markt voor zijn voordat men de technologie hiervoor ontwikkeld - en die markt loopt nu eenmaal achter op de bouw van windmolens zelf. Als politieker kan je natuurlijk ook een en ander in wetten gieten qua recyclage verplichtingen)

Verder is de groene klimaatbeweging een complot van rusland om ons gas te kunnen verkopen. Global warming bullshit want we zitten net in een periode van global cooling. Bill Gate is onbetrouwbaar want hij verdient geld aan de groene bewegingen, maar Musk is een genie hoor, geen twijfel mogelijk. Hoger testosteroon gehalte = neiging meer republikeins te stemmen, dus al het transgendergedoe is een complot van de democraten om onze gezondheid te verpesten en ons meer democraat te doen stemmen.
:oink:

Al dit in een gesprek zonder fact checking en waarbij beiden personen 0,0 kritisch zijn tegenover wat de andere zegt. In de meest populaire podcast wereldwijd. Vlak voor de verkiezingen.

Hoe ga je daar als samenleving mee om?
Je kan dingen gaan censureren van bepaalde platformen maar is dat de goede manier? Uiteindelijk zit er in zulke zever altijd wel ergens een sprankeltje waarheid waar mensen zich aan vast zullen klampen. Gevolg is dat deze mensen uw platform niet meer vertrouwen, waardoor je ze verliest aan meer extreme echo chambers.

Je kan extreme zaken censureren waarvan 99% van de bevolking akkoord gaat dat het onzin is. Maar eens je daarmee begint zal er een onderwerp komen waarvan 'slechts' 90% vind dat het onzin is. Ga je dit ook censureren? Wat bij 80%? Waar leg je de lat, wetende dat iedereen een eigen mening heeft over waar die lat moet liggen? Cfr. eerdere discussie in deze thread ofdat Musk Twitter nu net bevrijd heeft van censuur of het net naar zijn kant heeft gezet.
Hoe voorkom je dat diegene die instaan voor de censuur hun macht bewust of onbewust misbruiken?
Hoe voorkom je dat mensen je hiervan onterecht beschuldigen omdat hun mening gecensureerd wordt?

Dit zal een probleem van alle tijden zijn maar door de internet en sociale media lijkt dit de laatste jaren steeds sterker te worden.
De enige mogelijke maatregel die ik zie is voluit inzetten op onderwijs. Maar zoals eerdere comments aantonen lijkt het daar net de verkeerde kant op te gaan.

Al die dubieuze figuren die Trump naar voor schuift om hem binnenkort te omringen... .
Het wordt toch wel heel wansmakelijk als je moet vaststellen dat het trumpisme jarenlang garen gesponnen heeft bij die zotte QAnon-samenzweringstheorie die de Democraten onterecht van (seksueel) misbruik, pedofilie, enzovoort betichtte en miljoenen dit geloofden, terwijl nu dikwijls bewezen feiten bij 'hun' partij diezelfde kiezers niet eens lijkt te boeien.

Terug
Bovenaan