De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Of heel dat hypocriet gedoe dat hij Twitter zogezegd kocht omdat het niet neutraal genoeg was en dat er te veel bots op ronddwaalden. Dat ging hij even oplossen, Resultaat; hij heeft alle neutraliteit laten varen en heeft het omgetoverd in een rechts fake news desinformatie kanon waar meer bots dan ooit actief zijn. Hij voert zelfs persoonlijk politiek campagne en heeft mede dankzij X een plek naast Trump weten te veroveren.
Wired - Elon Musk Has Turned X Into His Personal Political Playground
Ook zijn hele free speech for me but not for thee is zo hypocriet als wat.

De kern van het probleem is dat X niet aan de EU wetgeving (Digital Service Act) voldoet en dat bijkomende maatregelen nodig zijn die Musk weigert te nemen.

Zo simpel is het eigenlijk. Vance mag daar de NAVO bijsleuren maar dat is irrelevant. Het toont voor mij toch vooral aan dat we niet meer op de V.S. moeten rekenen als bondgenoot.
Wat wel dramatisch is, we hebben de VS nodig als bondgenoot, zeker al op militair vlak. Europa is zwak zonder de VS. Wat we niet willen is dat de VS naar Rusland kijkt(ook zeker niet evident ma bon.). Veel werk voor de EU. Make Europe Great Again. Meer dan ooit.

Wat wel dramatisch is, we hebben de VS nodig als bondgenoot, zeker al op militair vlak. Europa is zwak zonder de VS. Wat we niet willen is dat de VS naar Rusland kijkt(ook zeker niet evident ma bon.). Veel werk voor de EU. Make Europe Great Again. Meer dan ooit.

Laat die Again er maar uit. We zijn nooit great geweest.

Wanneer? Toen we onze legers nog tegen elkaar inzetten en de halve wereld koloniseerden?

Oorlog is nu eenmaal een gegeven waar zowat elke beschaving mee te maken heeft.

Allee no offense maar Europa heeft wel enorm bijgedragen aan de wereldvrede, cultuur, geschiedenis,...

Democratie is hier uitgevonden, penicilline, de Mona-Lisa, de verlichting,...
Enfin onze bijdrage op vlak van politiek, filosofie, geneeskunde, kunst,... is gewoon ongezien ik denk dat we daar echt wel trots op moeten zijn en te stoppen met naar onszelf te kijken als de slechterik zonder dat in z'n historische context te plaatsen.

Allee no offense maar Europa heeft wel enorm bijgedragen aan de wereldvrede, cultuur, geschiedenis,...

Enfin onze bijdrage op vlak van politiek, filosofie, geneeskunde, kunst,... is gewoon ongezien ik denk dat we daar echt wel trots op moeten zijn en te stoppen met naar onszelf te kijken als de slechterik zonder dat in z'n historische context te plaatsen.

Maar nu zijn we een museum aan het worden met onze roemrijke geschiedenis. En onze leiders zijn de museumwachters die met een belerend vingertje staan te kijven wat mag en niet mag. Sorry dat ik het zo zwart zie, maar ik zie geen hoop meer voor Europa, we zijn de speelbal van de 3 andere grootmachten en dat gaat altijd zo blijven. Ze gaan ons misschien niet volledig kopje onder duwen en zien dat we nog zelf genoeg geld verdienen om hun spullen te kunnen (mogen) kopen.

Imo moeten we in Europa in gang schieten met productie van oorlogsmaterieel. Het plan van Dumarey om Vanhool om te vormen tot leverancier van legervoertuigen mocht wel doorgekomen zijn. Zo hoop ik echt dat men bij de sluiting van de vele VW fabrieken eens nadenkt of we daar geen productie van legermaterieel kunnen implementeren.

Of heel dat hypocriet gedoe dat hij Twitter zogezegd kocht omdat het niet neutraal genoeg was en dat er te veel bots op ronddwaalden. Dat ging hij even oplossen, Resultaat; hij heeft alle neutraliteit laten varen en heeft het omgetoverd in een rechts fake news desinformatie kanon waar meer bots dan ooit actief zijn. Hij voert zelfs persoonlijk politiek campagne en heeft mede dankzij X een plek naast Trump weten te veroveren.
Toen de Twitter Files naar buiten kwamen, was er (hier op bg ook) een discussie over de rechtmatigheid van die aanpak. Op de Wikipedia-pagina van de Twitter Files lees je bijvoorbeeld dat juridische experts de bewering dat Twitter de vrijheid van meningsuiting zou schenden, betwisten. David Loy, juridisch directeur van de First Amendment Coalition, stelde dat Twitter zelf mag bepalen wat er op het platform toegestaan is. 'Iets met een prive bedrijf doet nog altijd wat hij zelf wil' comes to mind...

Legal scholars

Musk claimed that Twitter's content moderation violated the First Amendment. [79] However, legal experts refuted the idea that content moderation by a private company violates the First Amendment, as it only restricts government actors.[80] David Loy, legal director for the First Amendment Coalition, said that Twitter is legally able to choose what speech is allowed on their site, noting that both the Biden campaign, which was not part of the government, and the Trump White House could request specific content moderation actions.[30]
Ik ben zelf tegen censuur en kan akkoord gaan met je post maar je kan niet ontkennen dat er ook ergens een element van karma in zit. Het gevoel van onrechtvaardigheid dat je nu misschien hebt, was precies wat een andere groep mensen zo ongeveer tussen 2016-2022 heeft ervaren. Het zuigt dat een bedrijf zo een monopolie heeft en de richting van een samenleving kan dirigeren.

Maar nu zijn we een museum aan het worden met onze roemrijke geschiedenis. En onze leiders zijn de museumwachters die met een belerend vingertje staan te kijven wat mag en niet mag. Sorry dat ik het zo zwart zie, maar ik zie geen hoop meer voor Europa, we zijn de speelbal van de 3 andere grootmachten en dat gaat altijd zo blijven. Ze gaan ons misschien niet volledig kopje onder duwen en zien dat we nog zelf genoeg geld verdienen om hun spullen te kunnen (mogen) kopen.
Dit kan nog worden omgedraaid, maar dan moet Europa radicaal van beleid veranderen. Met de huidige logge Europese bureaucratie gaat het nooit lukken, landen zullen zich individueel moeten herpakken en volledig inzetten op economische groei.

Dat geldt ook voor blinde nationale trots, he. Nu goed, in België valt dat nog mee maar als je soms naar andere landen kijkt dan lijkt dat eerder op zuivere propaganda dan een gezonde dosis patriotisme.

Wel duidelijk dat alleen opboksen tegen globalistische tendensen (geopolitiek, belastingsontduiking, productieverhuis, klimaat, immigratie etc.) vechten tegen de bierkaai is. Dat zijn zaken die enkel lukken binnenin een sterk Europa en dat vereist om onze nationale identiteit op termijn te verruilen voor een Europese identiteit en bevoegdheden over te hellen. Echter lijkt het de andere richting uit te gaan helaas, ieder voor zich.

Ook wel stevig voorbeeldje verdeeldheid. Hopelijk zet de media links en rechts de komende vier jaar het volume wat lager.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241110_93812747
Volgens The Daily Wire kreeg personeel van het agentschap in Lake Placid, in het centrum van de staat Florida, na de passage van storm Milton via een intern computersysteem te horen dat “verkiezingsborden van Trump betekent geen hulp, beslissing van hogerhand”. “Toen we daar aankwamen, werd ons verteld dat we mensen moesten discrimineren”, aldus de klokkenluider die het incident doorspeelde aan de pers. “Het is bijna onvoorstelbaar dat iemand bij de federale overheid zou denken dat zoiets aanvaardbaar is.”

Eerder raakte al bekend dat een politiecommandant in Ohio zijn agenten had bevolen om geen aanhangers van Kamala Harris te helpen, en dat hij in de toekomst zou eisen dat mensen eerst zouden bewijzen voor wie ze gestemd hadden alvorens hij hen zou helpen. Die man heeft inmiddels zijn excuses aangeboden: hij zegt dat hij onder invloed was van slaapmiddelen, en herinnert zich naar eigen zeggen niet dat hij de berichten in kwestie ooit geschreven heeft.

@zwarten
Twitter probeerde neutraal te zijn en misinformatie in te dijken en dat was volgens musk censuur en niet neutraal. Onder Musk is er echter geen sprake van neutraliteit meer en nog veel hardere censuur... Karma? Wanneer wordt die van Musk dan afgerekend? Pure hypocrisie en hij geraakt er mee weg.

nationale identiteit op termijn te verruilen voor een Europese identiteit en bevoegdheden over te hellen.
Ik zou pleiten voor 10-jaar overgangsperiode met een dubbele nationaliteit, EU en BE. Na 5 jaar kan je de buitengrenzen enkel nog over met de EU-nationaliteit (vooral om te vermijden dat landen buiten de EU de EU-nationaliteit niet zouden aanvaarden). Na 10 jaar enkel nog de EU-nationaliteit met een kleine vermelding van "subnationaliteit" (BE dus) op de kaart.

Enkel alles van economie/markt/werk/verkeer/industire etc, alles dat vandaag onder het "Vlaams Gewest" valt, daarvoor moeten de EU-binnengrenzen volledig afgeschaft worden. Als in echt afschaffen, ze zijn er niet meer, wat ook betekent dat provisies inzake non-discriminatie van bv werknemers voor de ganse EU gaan tellen.

Voor cultuur/natie/nationaliteit/onderwijs/zorg etc, alles dat onder de "Vlaamse Gemeenschap" mag je de grenzen gerust behouden, al zou ik het wel geen "grens" meer noemen. Het is hier dat de grootste weerstand zou zitten als je het zou proberen af te schaffen. Iedereen wilt een betere economie, maar velen willen ook hun cultuur behouden.
Politiekers hebben de (sterke) neiging om niet verder te kijken dan het einde van hun mandaat. Hoe korter je dat maakt, hoe minder ze nog vooruit zullen kijken.
M.i. zie ik met lange mandaten dat het toch niet zo werkt. Het komt nu veel meer neer op een aantal jaren freewheelen en dan in het laatste jaar nog eens wat moeite doen om herverkozen te raken. Ik verwijs naar het beruchte voorbeeld van de piek van gemeentelijke wegenwerken in het jaar voor de gemeenteverkiezingen (6 jaar). Met een ingekort mandaat zal je vooral inhakken op dat freewheelen. En ook op dat maanden van een mandaat verspillen met formaties.

Laatst bewerkt:
Ik vrees ervoor dat de meeste landen er zullen tegen zijn om hun nationaliteit af te schaffen en naar een soort Verenigde staten van Europa te gaan. Het zal denk ik de meeste Belgen niet kunnen schelen of ze Belg genoemd worden of Europeaan (mij kan het toch niet veel schelen, ik voel mij even veel Belg als Vlaming als Europeaan). Ik denk niet dat een Fransman er hetzelfde gaat over denken.
Ik denk dat er te veel verschil is tussen de verschillende volken onderling in de EU vergeleken met de VS. In de VS spreken ze overal Engels, in Europa zit je met tientallen verschillende talen en volkeren.

Misschien dat de landen die altijd dwars liggen zoals Hongarije het dan gewoon afstappen.

We hoeven de nationale identiteit niet af te schaffen he mannen, je kan perfect een sterke nationale identiteit binnen een sterk Europa beleven. Een multidimensionale identiteit, zelfs een multidimensionaal nationalisme.

Laat ons eerst beginnen met een rechtstreeks verkozen uniehoofd, die effectief een mandaat krijgt om dingen te realiseren.
Nu wordt de commissievoorzitter te onrechtstreeks verkozen.

We hoeven de nationale identiteit niet af te schaffen he mannen, je kan perfect een sterke nationale identiteit binnen een sterk Europa beleven. Een multidimensionale identiteit, zelfs een multidimensionaal nationalisme.
Eerder dit ja, een Verenigde Staten van Europa is een illusie, gaat echt nooit gebeuren. Maar gewoon meer samenwerking binnen Europa, meer Europese genieën. Maar nog steeds voldoende autonomie.

Sinds de overname heb ik een 200 meer volgers op X. En ik denk dat er 190 daarvan bots zijn.

Een groot deel van Musk zijn volgers op X zijn ook bots. Net zoals Trump blaast die zijn eigen succes op om succesvoller te lijken dan hij in realiteit is.
Misschien hoogtijd dat onze Europese leiders hun accounts beginnen te dumpen.

Terug
Bovenaan