Ik vraag mij af in hoeverre het aftreden van Biden en het naar voor schuiven van Harris een zet was van de democraten om Trump en republikeinen af te troeven. Als dit zo was hebben ze die move allesinds ferm overschat.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is gender een significante beïnvloedende factor, in de zin dat de V.S. misschien (nog) niet klaar is voor een vrouwelijke president? Of is het eerder toeval?
2016 Trump - Clinton: Trump wint van een vrouw
2020 Trump - Biden: Trump verliest van een man
2024 Trump - Harris: Trump wint van een vrouw
Ik denk dat het schaap al verdronken was , normaal ging Biden maar 1 term doen. Maar hij wou toch aanblijven, al maakte ie nog minder kans dan Harris. Het was te laat voor voorverkiezingen. Eigen schuld toch van de democraten.Ik vraag mij af in hoeverre het aftreden van Biden en het naar voor schuiven van Harris een zet was van de democraten om Trump en republikeinen af te troeven. Als dit zo was hebben ze die move allesinds ferm overschat.
Ik denk dat het schaap al verdronken was , normaal ging Biden maar 1 term doen. Maar hij wou toch aanblijven, al maakte ie nog minder kans dan Harris. Het was te laat voor voorverkiezingen. Eigen schuld toch van de democraten.
Wie zegt er dat Biden maar 1 termijn zou doen? Hij heeft de primaries gewonnen, en grondig. Dus dan is het niet dat hij de troon niet wou afstaan, de democratische achterban wilde hem nog op die troon.Ik denk dat het schaap al verdronken was , normaal ging Biden maar 1 term doen. Maar hij wou toch aanblijven, al maakte ie nog minder kans dan Harris. Het was te laat voor voorverkiezingen. Eigen schuld toch van de democraten.
Weja ik hoorde dat vandaag op Amerikaanse tv , dat hij in 2020 zei een transitional president te worden.Wie zegt er dat Biden maar 1 termijn zou doen? Hij heeft de primaries gewonnen, en grondig. Dus dan is het niet dat hij de troon niet wou afstaan, de democratische achterban wilde hem nog op die troon.
Biden lag gigantisch ver achter in de peilingen dus hem vervangen was de enige logische beslissing. Ik heb mensen zien aanhalen dat ze liever een andere kandidaat hadden gehad dan Harris maar dat had heel wat praktische problemen opgeleverd.Ik vraag mij af in hoeverre het aftreden van Biden en het naar voor schuiven van Harris een zet was van de democraten om Trump en republikeinen af te troeven. Als dit zo was hebben ze die move allesinds ferm overschat.
Ja, weet ik. Maar was het bewust om dan met het suprise effect Trump te verrassen?Ik denk dat het schaap al verdronken was , normaal ging Biden maar 1 term doen. Maar hij wou toch aanblijven, al maakte ie nog minder kans dan Harris. Het was te laat voor voorverkiezingen. Eigen schuld toch van de democraten.
Ik ben het met je eens dat de media graag quotes uit hun context nemen of artikelen schrijft waar de bias van de schrijver duidelijk doorsijpelt. Ik wil ook meegaan dat dit bij Trump vaker gebeurd dan bij Harris. Ik stoor me daar ook enorm aan en heb dit hier al aangekaart in dit topic bij sommige artikelen die blindelings gedeeld werden. Maar het is objectief gewoon een feit dat er véél meer terechte kritiek te geven valt op Trump zijn uitspraken, ideeën en daden. Authentieke journalistiek is niet even veel goede en slechte dingen schrijven over beide partijen maar neutraal rapporteren over alle feiten voor beide partijen, en bij Trump gaat dat gewoon (terecht) ferm overhellen naar het negatieve.Ik heb bitter weinig positieve comments over Trump gelezen in mainstream media. En ja heb met goed ingelezen en de uitzonderingen niet op nagelaten. Pence was bedoelt als vb dat het allemaal relatief is onder welk etiket, welke media wordt neergezet.
Ja, weet ik. Maar was het bewust om dan met het suprise effect Trump te verrassen?
En de beste man is binnen 2 jaar ook 80, hopelijk doet hij zelf ook geen Bidenke, waarop hij constant commentaar gaf. Fysiek oogt hij mij toch niet al te sterk meer.
Wie zegt er dat Biden maar 1 termijn zou doen? Hij heeft de primaries gewonnen, en grondig. Dus dan is het niet dat hij de troon niet wou afstaan, de democratische achterban wilde hem nog op die troon.
https://thehill.com/opinion/white-house/4718993-did-biden-break-his-one-term-pledge/Lizza would go on to quote “four people who regularly talk to Biden” who said “it is virtually inconceivable that he will run for reelection in 2024.” One “prominent adviser to the campaign” said explicitly, “he won’t be running for reelection.” That same advisor said that by signaling this one-term run, it would make the candidate a “good transition figure.”
That “transition” line is important, because it’s one Biden himself used publicly and on the record. “I view myself as a transition candidate,” Biden said at an online fundraiser in April 2020. In March of that year, at a rally where his eventual VP pick Kamala Harris was by his side, he used similar language: “I view myself as a bridge, not as anything else.”
Inderdaad, ook interessante evolutie:15 miljoen (!) stemmen heeft Kamala Harris minder/verloren tegenover Biden. Daar knelt het schoentje vooral voor Harris.
Ik kan me wel vinden in je tekst. Maar de media is over de rand gegaan in hun berichtgeving vr mij. En natuurlijk was er veel meer dirt over Trump te schrijven. En het winnen van ook de popular vote is hier een gevolg van.Ik ben het met je eens dat de media graag quotes uit hun context nemen of artikelen schrijft waar de bias van de schrijver duidelijk doorsijpelt. Ik wil ook meegaan dat dit bij Trump vaker gebeurd dan bij Harris. Ik stoor me daar ook enorm aan en heb dit hier al aangekaart in dit topic bij sommige artikelen die blindelings gedeeld werden. Maar het is objectief gewoon een feit dat er véél meer terechte kritiek te geven valt op Trump zijn uitspraken, ideeën en daden. Authentieke journalistiek is niet even veel goede en slechte dingen schrijven over beide partijen maar neutraal rapporteren over alle feiten voor beide partijen, en bij Trump gaat dat gewoon (terecht) ferm overhellen naar het negatieve.
De inflatie kan hij niets aan doen, dat is een macro economisch gegeven, maar hij kan wel kiezen welke acties ertegen genomen worden en net daar zit vooral de perceptie hem tegen. De Federal Reserve is bijv. traag in actie geschoten met de renteverhogingen, op dat vlak hadden ze veel sneller/harder in actie kunnen schieten om de inflatie af te koelen.
Nu achteraf gezien is het allemaal simpel om te zeggen wat ze hadden moeten doen, maar als president zijnde wordt je daar wel op afgerekend.
![]()
Het idee dat jongeren progressief of links zijn kan ook de vuilbak in. Jonge mannen zijn van D+15 in 2020 naar R+13 in 2024 gegaan. Bij jonge vrouwen ook een duidelijke shift al is die wel maar half zo groot, van D+32 naar D+18.
Waanzinnige shift eigenlijk waarvan ik denk dat die voor een zeer groot deel aan sociale media valt toe te schrijven, zeker kijkende naar de gender divide.
Dat hebben ze geprobeert althans , er een heldhaftige zaak van te maken en Harris op een piedestal brengen. Veel andere keus hadden ze ook niet meer.Ja, weet ik. Maar was het bewust om dan met het suprise effect Trump te verrassen?
En de beste man is binnen 2 jaar ook 80, hopelijk doet hij zelf ook geen Bidenke, waarop hij constant commentaar gaf. Fysiek oogt hij mij toch niet al te sterk meer.
Het blijft voor mij wel hallucinant dat er nog steeds wordt gesproken dat alles (media, forumleden, etc) links zijn, terwijl al jaren overduidelijk de trend eerder (extreem) rechts is aan het gaan. Al wordt er al makkelijker iemand links genoemd wanneer hij/zij in het centrum hangen.![]()
Het idee dat jongeren progressief of links zijn kan ook de vuilbak in. Jonge mannen zijn van D+15 in 2020 naar R+13 in 2024 gegaan. Bij jonge vrouwen ook een duidelijke shift al is die wel maar half zo groot, van D+32 naar D+18.
Waanzinnige shift eigenlijk waarvan ik denk dat die voor een zeer groot deel aan sociale media valt toe te schrijven, zeker kijkende naar de gender divide.
![]()