De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Kijk is niet omdat je een column gaat presenteren wat terug door media is aangebracht dat dit mijn punt weerlegt. Als je niet de laatste maanden hebt aangevoeld/gezien dat Trump veel meer als de bad guy is neergezet geworden, dan heb je niet opgelet. Btw Mike Pence kan je ook in je rechter kolom toevoegen als vice president 4 jaar geleden, nu heeft hij opgeroepen om voor Harris te stemmen. Wil maar zeggen dat zo een overzicht heel summier is en je naar de realiteit moet kijken. En media is 1 van de grootste schuldigen door geen neutrale verslaggeving aan de dag te leggen waarmee je de angel uit het wij tegen zij verhaal haalt.
Mike Pence is geen media (als hij al zou hebben opgeroepen). Het feit dat je dit stukje fake news aanhaalt, bewijst net wat ik bedoel: dat er evenveel mensen beïnvloed worden door linkse als door rechtse media.

Ik probeer net aan te geven dat je wel kunt 'aanvoelen' dat Trump veel meer als bad guy is neergezet, maar misschien is dat gewoon niet waar? Misschien is dat omdat je heel selectief een paar artikels hebt gezien waaruit je dat opmaakt, en de andere artikels die het omgekeerde beweren, niet opmerkt? Zeker als je ziet hoe die verdeling tussen links en rechts is, moet je toch toegeven dat het niet "allemaal tegen Trump" is?

Om Lubach nog eens te eren:

• Iemand die als zittend president een election officer onderuk zet om te frauderen hoort niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die weigert zijn nederleeg te erkennen en de verkiezingsuitslag ondermijnt en mensen aanmoedigt en ophitst om hetzelfde te doen, hoort niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die nu al zegt wraak te nemen op mensen die hem dwars zaten, ook al volgden ze de wet, hoor niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die zijn politieke tegenstanders bestempeld als "the evil within" en hen een groter kwaad dan China of Rusland (!) noemt, hoort niet thuis op het stembiljet.

Bananenrepubliek waardige verkozene, deze Noordatlantische Bolsonaro.

Bananenrepubliek waardige verkozene, deze Noordatlantische Bolsonaro.
Een verkozene in een bananenrepubliek kan zelfs nog onschuldiger zijn dan hem... Die vergelijking staat dus niet...

Intussen is Sihame El Kaouakibi ook nog altijd buiten schot. Is het hier beter met al onze politieke schandalen en corrupte politiekers die deals maken in gesloten kamertjes met ons belastinggeld?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan het nog vager? De Centrale Bank als dienstmaagd van de machthebbers, dat loopt overal faliekant af. Waarom zou dat in de VS anders kunnen zijn?
Ik had het over argumenten om de Fed af te schaffen, niet als dienstmaagd van de machtshebbers. Hier staat er een hele boek vol met argumentatie waarom dat beter zou zijn: https://www.amazon.com/End-Fed-Ron-...efix=stop+the+federal+reserve,aps,189&sr=8-14

Heeft-ie gedaan met de CHIPS-act. Die chipfabrieken raken echter niet zo snel gebouwd als gehoopt. Trump gaat daar de economische vruchten van kunnen plukken en die op z'n hoed steken.
Zo werkt het in de politiek, wereldwijd. Als je iets opstart waar binnen X jaar de vruchten van te plukken vallen dan is dat voor je opvolgers. Dat geldt niet alleen voor Biden.

Intussen is Sihame El Kaouakibi ook nog altijd buiten schot. Is het hier beter met al onze politieke schandalen en corrupte politiekers die deals maken in gesloten kamertjes met ons belastinggeld?
Hoezo buiten schot? Het is niet omdat het misschien lang(er) duurt, dat ze buiten schot is.

Hoezo buiten schot? Het is niet omdat het misschien lang(er) duurt, dat ze buiten schot is.

Wel ja, er moet wel een voorbeeld gemaakt worden éh, maar vele schandalen zien nooit het daglicht of worden simpelweg onder 't tapijt geschoven, in de doofpot. Met El Kaouakibi zie ik nog een procedurefout boven komen waarbij ze weer een vrije vogel is. 't Zou me echt niet verwonderen.

Gruwelijk om nu alle analyses te lezen waarom Harris verloren heeft of Trump gewonnen heeft. Dat vind ik het ergste aan verkiezingen. Elke 'expert' die opgetrommeld wordt om zijn analyse te komen geven.

Mike Pence is geen media (als hij al zou hebben opgeroepen). Het feit dat je dit stukje fake news aanhaalt, bewijst net wat ik bedoel: dat er evenveel mensen beïnvloed worden door linkse als door rechtse media.

Ik probeer net aan te geven dat je wel kunt 'aanvoelen' dat Trump veel meer als bad guy is neergezet, maar misschien is dat gewoon niet waar? Misschien is dat omdat je heel selectief een paar artikels hebt gezien waaruit je dat opmaakt, en de andere artikels die het omgekeerde beweren, niet opmerkt? Zeker als je ziet hoe die verdeling tussen links en rechts is, moet je toch toegeven dat het niet "allemaal tegen Trump" is?
Ik heb bitter weinig positieve comments over Trump gelezen in mainstream media. En ja heb met goed ingelezen en de uitzonderingen niet op nagelaten. Pence was bedoelt als vb dat het allemaal relatief is onder welk etiket, welke media wordt neergezet.

Waar is het Taylor Swift-effect gebleven?
Moet ook een schok zijn voor heel dat zelfingenomen, wereldvreemde celebrity wereldje dat ze toch niet zoveel invloed hebben als ze dachten.

Ook een wake up call voor veel online gemeenschappen die enkel de mening horen van één kant en echt dachten dat dit een reflectie was van de realiteit.

De nieuwe "celebreties" zijn de Joe Rogan's van deze wereld, de nieuwe online gemeenschappen met invloed zijn platformen zoals X en youtube.

Pijnlijk wel dat ze, net als Clinton, geen toespraak doet voor de mensen die afgezakt waren naar Howard.

Ik vraag me af wat het effect van de 'garbage'-rel was. Het lijkt dat Trump(dankzij Biden) daar toch beter op gescoord heeft dan Harris.

Moet ook een schok zijn voor heel dat zelfingenomen, wereldvreemde celebrity wereldje dat ze toch niet zoveel invloed hebben als ze dachten.

Ook een wake up call voor veel online gemeenschappen die enkel de mening horen van één kant en echt dachten dat dit een reflectie was van de realiteit.

De nieuwe "celebreties" zijn de Joe Rogan's van deze wereld, de nieuwe online gemeenschappen met invloed zijn platformen zoals X en youtube.

MSM is overrated, zeker die late night talk shows.

Een verkozene in een bananenrepubliek kan zelfs nog onschuldiger zijn dan hem... Die vergelijking staat dus niet...

Intussen is ons poedelke Sihame El Kaouakibi ook nog altijd buiten schot. Is het hier beter met al onze politieke schandalen en corrupte politiekers die deals maken in gesloten kamertjes met ons belastinggeld?
Je bedoelt iemand die actief onderzocht werd (zulke fraude vereist heel veel financieel forensisch onderzoek) en intussen werd doorverwezen naar de strafrechtbank, reeds haar politieke immuniteit heeft opgeheven gezien en die niets meer van macht of inspraak had versus... Iemand die letterlijk opriep tot fraude en een opstand heeft aangemoedigd en de democratie nadrukkelijk heeft proberen te ondermijnen?

Zelfs voor een whataboutism is dat compleet onnozel. Wat er nu in Amerika is gebeurd is redelijk ondenkbaar hier momenteel in ons huidige klimaat. Dit is zelfs vér voorbij de Berlusconi toestanden van weleer.

Ik vind dat je moeilijk naar dat telefoontje van Georgia kan luisteren / naar de beelden van 06/01 kan kijken en heel dit gebeuren nog serieus kan nemen.

Is gender een significante beïnvloedende factor, in de zin dat de V.S. misschien (nog) niet klaar is voor een vrouwelijke president? Of is het eerder toeval?
2016: Trump wint van een vrouw
2020: Trump verliest van een man
2024: Trump wint van een vrouw

Is gender een significante beïnvloedende factor, in de zin dat de V.S. misschien (nog) niet klaar is voor een vrouwelijke president?
2016 Trump - Clinton: Trump wint van een vrouw
2020 Trump - Biden: Trump verliest van een man
2024 Trump - Harris: Trump wint van een vrouw
Mss dat een republikeinse vrouw meer kans maakt. Serieus bedoelt. Die maken volgens mij meer kans. Al redelijk wat vrouwelijke conservative leaders gehad.

Terug
Bovenaan