De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Valt me op dat het hier allemaal best rustig kan tot jij komt met (in mijn mening) toch wel wat snedige opmerkingen.
Hoe ik dat anders moet lezen dan sarcasme, geen idee. Idem voor je 'je mag ook antwoorden uiteraard'.

Als ik het heb over "de pers" algemeen dan valt VTM daaronder ja. Dat wil niet zeggen dat VTM rechtstreeks een invloed heeft op de VS maar wat ik zei over VTM geldt zeker voor de pers daar en hoor je daar ook.
Trumps stemmen minderwaardig laten lijken omdat er mensen zijn die niet op vrouwen stemmen maar gelijktijdig zwijgen over mensen die voor Harris stemmen net omdat ze geen man is en niet blank is, is eenzijdige berichtgeving.
Het soort eenzijdige berichtgeving waar de Amerikaan meer en meer zijn buik vol van heeft.
QFT.

Twas hier gezellig

Ik had een overwinning van Trump al voelen aankomen maar dat hij ook de popular vote gaat winnen is wel een verrassing. De komende jaren gaan alleszins interessant worden. Hopelijk was de EU zich al aan het voorbereiden maar ik betwijfel het.

Wordt nooit saai, rijke witte mannen horen praten over "the machine".

Enfin, de democraten mogen zich toch wel eens bezinnen. De perceptie dat Harris de nominatie "gestolen" heeft en het democratisch proces van de primaries heeft mogen overslaan toen ze Biden opzij hebben geschoven zal niet geholpen hebben, en net als in 2016 was hun strategie véél te gericht op "stem voor ons, wij zijn niet Trump".

Die partij is in hetzelfde bedje ziek als pakweg een Open VLD bij ons. Jammer. Schuif in de primaries een AOC of Buttigieg naar voor en ze winnen dit gewoon vingers in de neus.
Biden had al veel eerder een stap opzij moeten zetten zodat ze nog een volwaardige primary hadden kunnen doen. Ik vind dat hij meer verantwoordelijkheid draagt voor dit verlies dan Harris, die zeer laat is moeten invallen.

Valt me op dat het hier allemaal best rustig kan tot jij komt met (in mijn mening) toch wel wat snedige opmerkingen.
Hoe ik dat anders moet lezen dan sarcasme, geen idee. Idem voor je 'je mag ook antwoorden uiteraard'.

Als ik het heb over "de pers" algemeen dan valt VTM daaronder ja. Dat wil niet zeggen dat VTM rechtstreeks een invloed heeft op de VS maar wat ik zei over VTM geldt zeker voor de pers daar en hoor je daar ook.
Trumps stemmen minderwaardig laten lijken omdat er mensen zijn die niet op vrouwen stemmen maar gelijktijdig zwijgen over mensen die voor Harris stemmen net omdat ze geen man is en niet blank is, is eenzijdige berichtgeving.
Het soort eenzijdige berichtgeving waar de Amerikaan meer en meer zijn buik vol van heeft.
Oké, maar dan zou ik gewoon een voorbeeld uit de Amerikaanse pers nemen, in plaats van eentje van de Belgische en waarvan we dan moeten aannemen dat dat exemplarisch zou zijn voor de Amerikaanse. Ik denk dat Trump heel weinig te klagen heeft op het vlak van de pers, maar dat sommigen met veel plezier elk puntje uitpluizen. De ooit interessante New York Times heeft daar trouwens veel problemen mee gehad, waarbij zij expliciet ervoor gekozen hebben om nooit te veroordelen. Resultaat: een pers die corruptie en machtsmisbruik normaliseert.

Zag net een foto op Twitter met Dana, Trump en Elon.
3 johnnen bij elkaar met meer vermogen dan ze kunnen opdoen.

En die gaan quasi de wereld leiden. Zot

Ff moeten opzoeken, ik had geen idee dat die zijn net worth op 500 mio geschat wordt.

Yap, dit dus ook hé. Continu in de pers Trump-stemmers wegzetten als "dom" ipv ze gewoon te benoemen zoals ze zijn: conservatief. Ik was zeker ook geen Trump-supporter en ik baal gigantisch dat Harris het niet gehaald heeft, maar een volledige bevolkingsgroep gaan stigmatiseren omwille van hun politieke voorkeur (zeker in een land waar er maar 2 keuzes zijn) is niet hoe je zieltjes wint.

Ik hoop dat de doemscenario's (ook van mijzelf) achterwege blijven de komende 4 jaar, maar dit is eerder een probleem met de Democraten en de mainstream pers die volledig de voeling met de bevolking kwijt zijn. Als uw bevolking klaagt dat de winkelkar te duur is en je staat daar met een plan om startende KMO's en mensen die een huis kopen te steunen ... Beleidsmatig kan dat dan wel een goeie zaak zijn, voor die mens is zijn probleem niet opgelost.

Ik vraag me nu af of ik niet alsnog in TSLA stock moet beleggen:shy:? Musk krijgt nu zowaar carte blanche, niet normaal.
Trump is gewonnen, dat is positief voor de US economie, US stocks, US companies, ... Tesla is een mogelijkheid, maar ik zou voor the magnificent 7 ineens gaan (YMAG bijv, of gewoon SPY/QQQ).

Daar ben ik me bewust van, hoor.
Ik heb gewoon flashbacks naar 8 jaar geleden en wat er toen allemaal gezegd werd.

Maar hoe vaak moet er nog uitgelegd worden dat de situatie helemaal anders is?

1) Trump had toen geen ja-knikkers rond zich. Verscheidene ex-trump administrators die hebben uitgelegd dingen te verbergen/verzwijgen/uit zijn hoofd praten, etc. Nu heeft Trump al meerdere malen zelf, en via zijn happy few, laten weten dat hij enkel loyalisten in de administratie gaat toelaten.
2) Senaat en wrs Huis zijn in de pocket, dus ook daar veel minder tegenkanting.
3) Presidential immunity lijkt een werkelijkheid te worden
4) Trump was heel slecht voorbereid voor zijn eerste termijn, hij is nu veel beter voorbereid en veel beter omringd (Project 2025).

Je kan toch echt niet gaan stellen dat omdat er in 2016-2020 geen rampen gebeurd zijn, dat er nu ook geen rampen gaan voorvallen.

Oké, maar dan zou ik gewoon een voorbeeld uit de Amerikaanse pers nemen, in plaats van eentje van de Belgische en waarvan we dan moeten aannemen dat dat exemplarisch zou zijn voor de Amerikaanse. Ik denk dat Trump heel weinig te klagen heeft op het vlak van de pers, maar dat sommigen met veel plezier elk puntje uitpluizen. De ooit interessante New York Times heeft daar trouwens veel problemen mee gehad, waarbij zij expliciet ervoor gekozen hebben om nooit te veroordelen. Resultaat: een pers die corruptie en machtsmisbruik normaliseert.

Ik hoor datzelfde "argument" ook op de US channels hoor, maar op dat moment stond VTM op.
Daarom dat ik "ook" vermeldde, niet misschien heel duidelijk dat ik daarop de andere pers ook doelde, dat kan.

Maar hoe vaak moet er nog uitgelegd worden dat de situatie helemaal anders is?

1) Trump had toen geen ja-knikkers rond zich. Verscheidene ex-trump administrators die hebben uitgelegd dingen te verbergen/verzwijgen/uit zijn hoofd praten, etc. Nu heeft Trump al meerdere malen zelf, en via zijn happy few, laten weten dat hij enkel loyalisten in de administratie gaat toelaten.
2) Senaat en wrs Huis zijn in de pocket, dus ook daar veel minder tegenkanting.
3) Presidential immunity lijkt een werkelijkheid te worden
4) Trump was heel slecht voorbereid voor zijn eerste termijn, hij is nu veel beter voorbereid en veel beter omringd (Project 2025).

Je kan toch echt niet gaan stellen dat omdat er in 2016-2020 geen rampen gebeurd zijn, dat er nu ook geen rampen gaan voorvallen.

Daar ook ben ik me bewust van, maar zoals ik zei we zullen zien?

Trump is gewonnen, dat is positief voor de US economie, US stocks, US companies, ... Tesla is een mogelijkheid, maar ik zou voor the magnificent 7 ineens gaan (YMAG).
Daar zit ik al in hoor :biglaugh: Het was me eerder dat ik me niet van het idee kan ontdoen dat Elon nu mee kan beslissen hoe hij zijn bedrijven het meeste voordeel kan geven. En dit is voor mij geen positief gevoel.

Fox News heeft hun show zojuist afgesloten. Op CNN en MSNBC gaat het verder en zitten ze nog altijd met hun 266 electoral votes. Volop bedrukte gezichten op CNN wel, daar sijpelt het al door. MSNBC gelooft nog volop dat Harris het zal halen.

Opvallend wel dat Harris Trump nog niet gebeld zou hebben (de concession call is traditie) en geen enkele verklaring wil geven vanavond.

Daar zit ik al in hoor :biglaugh: Het was me eerder dat ik me niet van het idee kan ontdoen dat Elon nu mee kan beslissen hoe hij zijn bedrijven het meeste voordeel kan geven. En dit is voor mij geen positief gevoel.

We zullen het wel zien zeker als Elon tegen binnen 2 jaar 400 miljard waard is ipv de 200 nu?

Ik denk dat Trump heel weinig te klagen heeft op het vlak van de pers, maar dat sommigen met veel plezier elk puntje uitpluizen.
Ben niet zeker of dit nu serieus bedoeld is of niet, maar ik heb de pers nog nooit zo tegen een presidentskandidaat weten te zijn als dat ze tegen Trump waren. In de US waren er nog een paar neutrale mediabronnen bij, in België bijv. was zowat elke krant anti Trump.

Over vier jaar zijn we eindelijk van die populist af, dat is zowat het enige positieve dat ik nu zie in deze overwinning. Van al de rest wil ik het wel eens zien, hij heeft nu 2 maand om de oorlog in Oekraïene te beëindigen zoals hij beloofd heeft. Bring it on, Donald.

Daar ook ben ik me bewust van, maar zoals ik zei we zullen zien?

Nee, je zei "we zullen zien, vorige keer was het ook zo erg niet".
Als je enkel zei "we zullen zien", had ik die post niet gemaakt.

We zullen inderdaad zien. Ik hoop dat er over 100 jaar niet in de schoolboeken komt te staan dat dit het begin van het einde was. En ik hoop dat over 4 jaar een zeker kay-gell me komt quoten en uitlachen.

Biden had al veel eerder een stap opzij moeten zetten zodat ze nog een volwaardige primary hadden kunnen doen. Ik vind dat hij meer verantwoordelijkheid draagt voor dit verlies dan Harris, die zeer laat is moeten invallen.
Ik ging er vanuit in 2020 dat hij een one term President ging zijn, dat had ook gemoeten...

Nu, ik denk dat de economie vooral de doorslag heeft gegeven. Mensen waren duidelijk ontevreden met hoe Biden alles aangepakt heeft de laatste vier jaar. Ook het ontkennen van een crisis aan de grens (hoewel de GOP dat enorm opklopt) heeft niet geholpen.

We zullen het wel zien zeker als Elon tegen binnen 2 jaar 400 miljard waard is ipv de 200 nu?
Toch mee opletten, geen garanties. Rudi Gugliani is falliet gegaan aan z'n associatie met Trump. Anderen zitten momenteel hun tijd in de cel te verdoen (gaan straks wel hun pardon krijgen, maar is nog 2.5 maand en vieren Kerst nog in de cel).

Zolang je geen familie bent van Trump ben je toch nooit zeker denk ik.

Terug
Bovenaan