Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vooral benieuwd naar zijn interpretatie van "beëindigen", voor ons als Europeanen toch wel het spannendste aan zijn presidentschap.Over vier jaar zijn we eindelijk van die populist af, dat is zowat het enige positieve dat ik nu zie in deze overwinning. Van al de rest wil ik het wel eens zien, hij heeft nu 2 maand om de oorlog in Oekraïene te beëindigen zoals hij beloofd heeft. Bring it on, Donald.
In eerste instantie is dat positief voor aandelen en bedrijven, als hij echter woord houdt en tarieven installeert en massa deportaties uitvoert zal dat ook snel keren.Trump is gewonnen, dat is positief voor de US economie, US stocks, US companies, ... Tesla is een mogelijkheid, maar ik zou voor the magnificent 7 ineens gaan (YMAG bijv, of gewoon SPY/QQQ).
Maar positief voor het Amerikaans volk (en niet enkel de select few rich) en hun portemonee? Zijn vorige acts waren niet bepaald een succes voor hen.Trump is gewonnen, dat is positief voor de US economie, US stocks, US companies, ... Tesla is een mogelijkheid, maar ik zou voor the magnificent 7 ineens gaan (YMAG bijv, of gewoon SPY/QQQ).
Gaat niet gebeuren. Het kleine kransje van mensen waar Trump naar luistert zou allemaal nadeel van zo'n maatregelen ondervinden.In eerste instantie is dat positief voor aandelen en bedrijven, als hij echter woord houdt en tarieven installeert en massa deportaties uitvoert zal dat ook snel keren.
Ik zou zelfs nog verder gaan, ik heb dat al vaker gezegd: De Republikeinse stemmers wegzetten als dom, is uiteraard totaal fout. Maar de Republikeinse stemmers wegzetten als Trumpstemmers is evenzeer fout. Voor Amerikanen -en zeker voor Republikeinen- is "overheid" iets wat ze ver weg willen hebben. Dus of daar nu een chimpansee zit of Einstein, dat maakt weinig uit, vooral als die chimpansee zegt dat hij je met rust gaat laten.Yap, dit dus ook hé. Continu in de pers Trump-stemmers wegzetten als "dom" ipv ze gewoon te benoemen zoals ze zijn: conservatief. Ik was zeker ook geen Trump-supporter en ik baal gigantisch dat Harris het niet gehaald heeft, maar een volledige bevolkingsgroep gaan stigmatiseren omwille van hun politieke voorkeur (zeker in een land waar er maar 2 keuzes zijn) is niet hoe je zieltjes wint.
Ik hoop dat de doemscenario's (ook van mijzelf) achterwege blijven de komende 4 jaar, maar dit is eerder een probleem met de Democraten en de mainstream pers die volledig de voeling met de bevolking kwijt zijn. Als uw bevolking klaagt dat de winkelkar te duur is en je staat daar met een plan om startende KMO's en mensen die een huis kopen te steunen ... Beleidsmatig kan dat dan wel een goeie zaak zijn, voor die mens is zijn probleem niet opgelost.
De vorige Trump-legislatuur is geëindigd met een mislukte staatsgreep en een land dat hopeloos verdeeld was. Ik maak me bitter weinig illusies dat de mensen die nu roepen dat het vorige keer zo erg niet was, over 4 jaar opeens wel het licht gaan zien.Nee, je zei "we zullen zien, vorige keer was het ook zo erg niet".
Als je enkel zei "we zullen zien", had ik die post niet gemaakt.
We zullen inderdaad zien. Ik hoop dat er over 100 jaar niet in de schoolboeken komt te staan dat dit het begin van het einde was. En ik hoop dat over 4 jaar een zeker kay-gell me komt quoten en uitlachen.
Maar nu gaat het weer over België? Daarnet over de VS (ook al gebruikte Kay een voorbeeld uit België). Ik had het alvast over de VS.Ben niet zeker of dit nu serieus bedoeld is of niet, maar ik heb de pers nog nooit zo tegen een presidentskandidaat weten te zijn als dat ze tegen Trump waren. In de US waren er nog een paar neutrale mediabronnen bij, in België bijv. was zowat elke krant anti Trump.
Ik hoop het, zie het niet rooskleurig in eigenlijk met wat hij nog allemaal kan uitsteken gebaseerd op wat hij al gezegd heeft, met z’n trouwe volgelingen die hij op cruciale postjes gaat zetten etc.Ik zie wel 1 groot voordeel: Binnen 4 jaar zijn we eindelijk van Trump vanaf, toch in de spotlights.
Wel in ieder geval gaan we ons niet vervelen de volgende vier jaar ^^
Vorige keer is er weinig van de doemscenarios uitgekomen, we zullen zien wat er deze keer staat te gebeuren
Toch allemaal zaken waarmee er de vorige 4 jaar ook weinig vooruitgang geboekt is vrees ik.Klimaat, Oekraïne, Taiwan, noem maar op. Zelfs Trump supporters hier gaan dit zich beklagen over 4 jaar.
Denk Idd dat Biden ervoor gezorgd heeft dat er velen terug naar Trump gingen voor te stemmen. Te halfslachtige beslissingen op vlak van immigratie, dan in Oekraïne veel te lang laten aanslepen, waardoor je nog extra munitie geeft aan de Republikeinen om hem daarop aan te vallen en het laatste incident met de "garbage" zal ook wel paar stemmen naar Trump gestuurd hebben....Ik ging er vanuit in 2020 dat hij een one term President ging zijn, dat had ook gemoeten...
Nu, ik denk dat de economie vooral de doorslag heeft gegeven. Mensen waren duidelijk ontevreden met hoe Biden alles aangepakt heeft de laatste vier jaar. Ook het ontkennen van een crisis aan de grens (hoewel de GOP dat enorm opklopt) heeft niet geholpen.
Klimaat is het enige waar ik me oprecht zorgen maak. Maar dat is meer een globaal probleem dan een Trump probleem. Kijk naar Europa en hoe men daar achter de feiten aan blijft lopen op dat vlak en de ambities terugschroeft.Ernst van de situatie dringt nog niet goed door hoop ik. De consequenties zijn niet te overzien. Klimaat, Oekraïne, Taiwan, noem maar op. Zelfs Trump supporters hier gaan dit zich beklagen over 4 jaar.
Ze gaan nog nog een wapenstilstand moet aanvaarden met de huidige grenzen. Wat Poetin dan weer de kans geeft om na x aantal jaar het truukje opnieuw te doen.Dat geeft Europa ook de tijd om ons voor te bereiden^Dat weet ik zo nog niet: OekraïneZe gaan nog nog een wapenstilstand moet aanvaarden met de huidige grenzen. Wat Poetin dan weer de kans geeft om na x aantal jaar het truukje opnieuw te doen.