De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

We kunnen al aan de analyses beginnen. Voor mij is dit gewoon een big failure van de Dems en vooral de schuld van Biden die er voor gezorgd heeft dat er nauwelijks tijd was voor een betere kandidaat. Ook is America duidelijk nog niet klaar voor een vrouwelijke én zwarte president, ongeacht de tegenstander. Dat ze ooit een zwarte president hadden was al een mirakel maar Obama was dan ook een uitzonderlijk sterke kandidaat. Harris daarentegen..
Zou Harris verkozen zijn als er voorverkiezingen waren ?

Zou Harris verkozen zijn als er voorverkiezingen waren ?
Neen, omdat ze dan niet op de ballot had gestaan vandaag. 100% zeker.

Ik denk dat dit de grote fout was, dat ze die stap overgeslaan hebben en haar gekroond hebben, en de kans verkeken hebben om een betere kandidaat te nomineren dan Harris. Zwart/vrouw zal wel iets van invloed gehad hebben maar ik ben er van overtuigd dat dat niet beslissend was.

Verschil in
We kunnen al aan de analyses beginnen. Voor mij is dit gewoon een big failure van de Dems en vooral de schuld van Biden die er voor gezorgd heeft dat er nauwelijks tijd was voor een betere kandidaat.

De partij op zich heeft ook gewoon veel te lang de achteruitgang van Biden onder de mat willen vegen.
Het was toch al veel langer duidelijk dat Biden geen kans maakte, de druk op Biden lag pas na dat desastreus debat hoog genoeg om hem aan de kant te laten stappen.

Ook is America duidelijk nog niet klaar voor een vrouwelijke én zwarte president, ongeacht de tegenstander. Dat ze ooit een zwarte president hadden was al een mirakel maar Obama was dan ook een uitzonderlijk sterke kandidaat. Harris daarentegen..

Mja, wie zegt dat in hemelsnaam dat het iets met geslacht of ras te maken heeft.
De zwarte stemmen (dixit VRT) ook nog meer voor Trump dan vorige keer.

We kunnen al aan de analyses beginnen. Voor mij is dit gewoon een big failure van de Dems en vooral de schuld van Biden die er voor gezorgd heeft dat er nauwelijks tijd was voor een betere kandidaat. Ook is America duidelijk nog niet klaar voor een vrouwelijke én zwarte president, ongeacht de tegenstander. Dat ze ooit een zwarte president hadden was al een mirakel maar Obama was dan ook een uitzonderlijk sterke kandidaat. Harris daarentegen..
Dat kunnen factoren zijn, maar de hoofdreden is volgens mij dat ze gewoon ongelooflijk onbetrouwbaar overkomt, vaak rond de pot draait en te onbekend was/is. Trump is duidelijk, al liegt hij ook even duidelijk, maar dat blijkt te verkopen.
Dat overdreven woke gedoe en de diversity policies in de VS is ook iets waar velen zich tegen afzetten. Obama heeft tijdens zijn campagne nooit zijn huidskleur als thema gebruikt. Obama was een presidentskandidaat. Harris een zwarte (?) vrouw die president wou worden. Net zoals Hillary een vrouw was die president wou worden. Dat werkt niet. Mensen kijken daar door.

Neen, omdat ze dan niet op de ballot had gestaan vandaag. 100% zeker.

Ik denk dat dit de grote fout was, dat ze die stap overgeslaan hebben en haar gekroond hebben. Zwart/vrouw zal wel iets van invloed gehad hebben maar ik ben er van overtuigd dat dat niet beslissend is.
De grootste fout is Biden die niet opzij is gestapt bij de primaries. Met zo'n late terugtrekking was een andere kandidaat dan Harris weinig realistisch denk ik, zowel voor de praktische kant (e.g. campagnewetgeving) als voor de interne verdeeldheid bij de Democraten.

Dat ter zijde heeft Harris ook nagelaten om de positieve vibes om te zetten in electorale winst. Op een gegeven moment stond ze 4 procent voor in de nationale peilingen maar nadien is ze volledig weggezakt. Dat kan je haar zeker en vast wel verwijten.

Kamala Harris moest als een van de eerste haar campagne in 2020 stopzetten omdat ze geen enkel momentum had.
Kamala Harris werd VP omdat Biden in zijn campagne beloofd had een zwarte vrouw als VP voor te dragen (en daar werd hij regelmatig aan herinnerd).
Kamala Harris had als VP een approval rating van amper 36%. Dat is nog veel minder dan Trump ooit gehad heeft als President, tenzij dan na Jan 6th toen Trump minder had.
Kamala Harris werd toen Biden opstapte de nominee, niet omdat ze de beste kandidaat was, wel omdat er al meteen zware druk was dat ze haar als zwarte vrouw niet mochten overslaan, of ze uberhaupt geschikt was mocht zelfs niet besproken worden, want "natuurlijk" was ze dat. Andere kandidaten moesten zich achter Harris scharen of ze riskeerden de wrath van de partij.

Amai, het hart zinkt mij in de schoenen.
Exact hetzelfde gevoel als 8 jaar geleden.

Ik snap echt niet dat zo veel mensen zo'n bullebak kunnen steunen. Zelfs als je met grote delen van het voorgestelde beleid akkoord zou gaan.

Dat kunnen factoren zijn, maar de hoofdreden is volgens mij dat ze gewoon ongelooflijk onbetrouwbaar overkomt, vaak rond de pot draait en te onbekend was/is. Trump is duidelijk, al liegt hij ook even duidelijk, maar dat blijkt te verkopen.
Dat overdreven woke gedoe en de diversity policies in de VS is ook iets waar velen zich tegen afzetten. Obama heeft tijdens zijn campagne nooit zijn huidskleur als thema gebruikt. Obama was een presidentskandidaat. Harris een zwarte (?) vrouw die president wou worden. Net zoals Hillary een vrouw was die president wou worden. Dat werkt niet. Mensen kijken daar door.
Ik geloof inderdaad dat dit meegespeeld kan hebben, maar niet in die mate dat ze zou verliezen mocht ze een sterke kandidate zijn geweest met sterke, simpele punten. In mijn ogen is zij een uitstekend politicus en staatspersoon en zou zij ook een zeer goede president zijn om de lopende zaken te regelen, maar zij is niet iemand die van nature charme uitstraalt en weet hoe ze mensen aan haar moet binden.

Terug
Bovenaan