De Verraders

De Verraders

wellicht eerder verwonderd dat-ie nog leefde dan?
Dat was mijn eerste reflex, en ik had iets van: heeft die dan niet gehoord dat Niels het schild had ? Maar neen, dan bleek hij het te hebben over het feit dat hij er zélf nog in zat. Maar waarom hij dan op Niels' schouder in snikken uitbarst, vond ik wel heel bizar.

Dat was mijn eerste reflex, en ik had iets van: heeft die dan niet gehoord dat Niels het schild had ? Maar neen, dan bleek hij het te hebben over het feit dat hij er zélf nog in zat. Maar waarom hij dan op Niels' schouder in snikken uitbarst, vond ik wel heel bizar.
Ja oeps ik had me misschien beter moeten uitdrukken, maar ik doelde op het feit dat Bart dan verwonderd was dat hij er zelf nog in zat. En inderdaad, vreemd om dan in snikken uit te barsten. In beide gevallen, want hij zou toch moeten gehoord hebben dat Niels er niet uit kón, en om welke reden zou hij zichzelf als mogelijks slachtoffer gezien hebben.

WTF, net nu je dacht dat het niet debieler kon krijg je nu zo'n aflevering te zien...
* Hoe kan dat nu goed zijn dat Loic zich out als verrader ? Een bondgenoot zou dat nooit doen, dus is hij wel heel zeker een verrader. Dus als ze hem eruit stemmen, is er nog maar 1 verrader meer. En in de veronderstelling dat iedereen wist dat er maar 8 dagen zijn, en er dus nog 4 man uit moeten, en er 3 over blijven, zijn de bondgenoten per definitie de winnaars.
* Ja, doordat Loic zegt dat het Hannelore niet is, zou je kunnen denken dat het strategie is. Beetje reverse psychology zodat ze denken dat hij haar zogezegd uit de wind wil zetten, en ze dus wél een verrader is. Maar dat is er dan ook weer van uitgaan dat Loic zelf ook de verrader is. Alleen, in geen enkel gesprek met Loic hebben ze die redenering laten zien. Nu komt hij over als een idioot die gewoon wil dat de Bondgenoten willen, omdat hij niet wil dat JL wint. Het enige dat nog in zijn voordeel speelt, is dat hij ook niet expliciet JL voor de bus gooide. Maar op dit moment zie ik Loic als een dikke loser en idioot, niet als iemand met een strak plan.
* En hoe kunnen de bondgenoten überhaupt nog twijfelen om voor Loic te stemmen, zeker als er maar 1 dag meer volgt ?! Het is de bedoeling van op het einde in de meerderheid te zijn. Er gaat toch ook niemand zo dom zijn van nu nog naar de Verraders over te lopen, want die zijn ten dode opgeschreven, en de vorige overlooppoging is ook al mislukt.
* En hoe dom van de Verraders om hun moordkans te verkwanselen door voor Niels te gaan zogezegd om verwarring te stichten ?!
* Je zou bijna gaan denken dat niemand eigenlijk doorheeft wanneer het spel gedaan is. Ook als kijker wordt je hiervan in het ongewisse gelaten want het enige dat je Staf hoort zeggen is dat wie op het einde in de meerderheid is, het spel wint. Alleen wordt er nooit gezegd wat 'het einde' is. Zoals @sink zegt werd het misschien vroeger al eens verduidelijkt maar op dit moment van het spel, is dat helemaal niet meer duidelijk, temeer ook door die stomme stoten van iedereen.
* En had Loic het gehouden bij het enkel aan Niels zeggen dat hij verrader is, dan kon bij de rest ook nog de schijn zitten dat Niels eigenlijk een verrader is, temeer omdat heel dat idee van hem te vermoorden terwijl het schild heeft, totaal op niets slaat. Maar neen, aan de Ronde Tafel gaat hij ook nog eens aan iedereen zeggen dat hij Verrader is. Dus Niels blijft geloofwaardig.

Neen sorry, voor mij is dit een ontkoping waarbij iedereen nu echt overkomt als een stel kiekens zonder kop, met Loic en Niels aan kop.
Dit, van de eerste tot de laatste letter. Ik kijk het seizoen nog even uit (of ja, ik kijk uitgesteld dan kan ik de grootste onzin doorspoelen).

Niemand vermoorden in combinatie met niemand bekeren is zo mogelijk de domste actie die ik al gezien heb ik dit programma. Niet alleen verklein je als verrader je eigen kansen op winst ermee, op die manier wordt iedereen mogelijk terug verdacht. Dus ook... Jamie-Lee... die door niemand werd verdacht. :wtf: Hoe de fuck is dat een meesterplan?
Als je iemand bekeert, pak dan Kim of Ward. Dan heb je quasi een vrijgeleide om zowel eerst Hannelore en dan haar grote vijand, Maureen, eruit te stemmen.

Als het bekeren niet lukt en je dan maar gewoon moordt, heb je volgend scenario (rekening houdend met Hannelore die sneuvelt in de stemming):
- Vermoord een random iemand, dan is het 2v5
- Volg de menigte en het is 2v4 als Hannelore sneuvelt in de stemming.
- Vermoord weer iemand 's nachts, en het is 2v3, wat veel gemakkelijker te winnen is dan een mogelijke 1v6 zoals nu.

Maar nu willen de bondgenoten dus blijkbaar niet eens op de persoon die heeft gebiecht dat hij een verrader is(!) stemmen?

Hoe kan je als productie ook toestaan dat Loïc dit zomaar doet? :crazy: Had die maar kleren bij voor 6 dagen of zo?

Als ervaren weerwolver had ik hoge verwachtingen van dit programma, maar ik weet nu al dat ik bij volgende edities eerst de commentaren ga afwachten alvorens ik ga kijken. Ik maak mij veel te druk in het slechte spel van sommigen.

Als ervaren weerwolver had ik hoge verwachtingen van dit programma, maar ik weet nu al dat ik bij volgende edities eerst de commentaren ga afwachten alvorens ik ga kijken. Ik maak mij veel te druk in het slechte spel van sommigen.
Hoge verwachtingen bij een programma dat vol zit met een stel derderangs bv's?

Loic heeft ook wel afgedaan bij mij na zo'n actie.
Hoe kan je dat nu supporten? Die speelt gewoon de slechte verliezer, zegt dat hij verrader is en verklikt dat hoofdverdachte 1 Hannelore geen verrader is

Het is natuurlijk een groot risico wat hij doet, als zijn plan werkt is het geniaal, werkt het niet dan is het belachelijk.
Beetje zoals een panenka in de voetbal.

Het is natuurlijk een groot risico wat hij doet, als zijn plan werkt is het geniaal, werkt het niet dan is het belachelijk.

De vraag is vooral ook wat zijn plan überhaupt is.
Je weet natuurlijk nooit wat er echt gezegd is, en wat er weerhouden is om uiteindelijk in de aflevering te komen. Maar geen enkele keer heb ik hem horen zeggen wat nu eigenlijk zijn eindbedoeling is. Op dit moment komt hij enkel over als iemand die JL een kloot wil aftrekken, en daarom eigenlijk de kant van de Bondgenoten kiest. Hij zegt zelfs letterlijk in een interview dat hij bondgenoot is.
Ik ben er immers helemaal niet van overtuigd dat het zijn plan is om met zijn bizarre actie de anderen net niet op hem te laten stemmen. Of juist wel op Hannelore te laten stemmen. Maar als dat zijn plan is, dan valt het toch 24u later in duigen ? Als ze nu Hannelore eruit stemmen, en hij dus gelijk had dat zij geen Verrader is, dan wordt de kans dat hij zelf wél een verrader is (en dus ook daarover de waarheid sprak), alleen maar groter, en moet iedereen bij de volgende/laatste Ronde Tafel toch gewoon op hem stemmen ? Dan zijn de Verraders vooralsnog verloren.
Maar misschien deed hij nog uitspraken die zijn logica uitleggen, en houden ze die nog achter voor de laatste aflevering. Verder blijf ik het bizar vinden hoe er in deze fase van het spel nog totaal niet aan bod gekomen is dat nog 1 verrader verbannen, eigenlijk 100% de winst voor de bondgenoten verzekeren. Dus ofwel heeft niemand van de kandidaten dat door, ofwel is eender welke uitspraak van een kandidaat hieromtrent eruit geknipt. Beide vind ik zeer bizar.

En momenteel neemt hij die panenka bij 0 5 achterstand. Niks te verliezen.. blij dat hij nog iets doet.

Verder blijf ik het bizar vinden hoe er in deze fase van het spel nog totaal niet aan bod gekomen is dat nog 1 verrader verbannen, eigenlijk 100% de winst voor de bondgenoten verzekeren. Dus ofwel heeft niemand van de kandidaten dat door, ofwel is eender welke uitspraak van een kandidaat hieromtrent eruit geknipt. Beide vind ik zeer bizar.
Goh, als ze er nu Loic uitspelen en JL kan die avond nog iemand overtuigen dan is de kans toch groter dat de verraders gaan winnen want er is gewoon onvoldoende tijd om de nieuwe verrader te ontsmaskeren als die zich koest houdt. En als diegene die de vraag krijgt om verrader te worden inziet dat hij het spel kan winnen ongeacht de uitkomst van de keuze, dan kan het programma misschien toch nog een interessante laatste wending krijgen.

Goh, als ze er nu Loic uitspelen en JL kan die avond nog iemand overtuigen dan is de kans toch groter dat de verraders gaan winnen want er is gewoon onvoldoende tijd om de nieuwe verrader te ontsmaskeren als die zich koest houdt. En als diegene die de vraag krijgt om verrader te worden inziet dat hij het spel kan winnen ongeacht de uitkomst van de keuze, dan kan het programma misschien toch nog een interessante laatste wending krijgen.
Ja, maar wie dan? De enigen die nu zonder argwaan te wekken zou kunnen overlopen, zijn Ward en Bart, denk ik? Alle anderen zijn reeds te vocaal geweest over hun verdenkingen aan de ronde tafel (en daarbuiten eigenlijk ook). Ofwel moeten ze die manier van spelen blijven volhouden, want anders zou het wat verdacht overkomen als bvb Maureen zich ineens stilhoudt tijdens het stemmen.

Maar dan zit je toch echt wel met een brak spelreglement. Als de verraders met 1 komen te vallen, dan zijn de bondgenoten gewoon mathematisch zeker van de winst. Dus als je dan toch nog toelaat van een bondgenoot te laten overlopen, dan is dat eigenlijk hopen op iemand die de spelregels eigenlijk helemaal niet kent of begrijpt, of iemand die met opzet de boel nog rekt en niet geinteresseerd is om als groep te winnen. Eigenlijk zie ik enkel Ward hier nog toe in staat. Lijkt me zo dom als een achterdeur en anderzijds ook niet zo gehecht aan trouw bij de bondgenoten te blijven.
In beide gevallen sla je als programma toch maar een mal figuur. Dus neen, ik zie eigenlijk echt niet hoe dit programma op de laatste aflevering toch nog een positieve laatste wending kan krijgen.
Maar hoedanook is het al een tijd duidelijk dat het programma een probleem heeft met het niet doorhebben van de bedoeling van het spel bij een aantal deelnemers. In diezelfde lijn zou het me niet verbazen dat het merendeel van de deelnemers eigenlijk totaal niet doorhebben wanneer ze als groep definitief gewonnen hebben.

Was er niet gezegd dat ze maar één keer iemand mogen overtuigen?

Tis maandag de laatste aflevering dus er zal niemand meer gevraagd worden om te wisselen. Dus Loic eruit en einde voorspel ik dan

Of het moet zo gestaged zijn dat Loic zijn zet (ingegeven door de regie) voor een prachtige ontknoping zal zorgen waarbij de verraders uit een totaal verslagen positie nog winnen. Zou me niet verbazen bij een vtm programma.

Loic nu eruit stemmen en gedaan is toch een totale anticlimax die het verdere bestaan van het programma de grond in boort.

Tis maandag de laatste aflevering dus er zal niemand meer gevraagd worden om te wisselen. Dus Loic eruit en einde voorspel ik dan

Dan is de aflevering na 5 minuten al gedaan :p.
Mijn voorspelling is: ze stemmen Hannelore eruit, wat al echt *facepalm* zou zijn. Daarna wordt Niels vermoord aangezien die al aan Loic gezegd heeft dat hij zeker was dat Loic een verrader is. En 's avonds dan... dunno... Ben ik nu zot aan het worden, of is het spel sowieso al gespeeld ?

Ze zijn nog altijd met 8 : JL, Loic, Ward, Bart, Niels, Kim, Maureen, Hannelore. Dus het is 6-2 voor de Bondgenoten. Er is echter maar 1 dag meer. Dus de enige manier voor de Verraders om te winnen is om nog 5 bondgenoten eruit te krijgen, maar dat kan onmogelijk als er maar 1 dag meer is, toch ? De vraag is enkel nog wanneer dag 8 eindigt: eindigt die met de Ronde Tafel, of komt er nog een moordronde ? Als het met de Ronde Tafel eindigt, dan winnen de bondgenoten sowieso met 3-2. Als ze nog mogen moorden wordt het mogelijk nog 2-2. Zoals ik eerder al zei: door hun moordkans te verspillen met die geveinsde moord op Niels, maakten ze het voor zichzelf compleet onmogelijk om nog te winnen.

Dus ofwel snap ik er niets van, ofwel is dit het zoveelste bewijs van hoe vaag de spelregels, en dan vooral de eindvoorwaarden, zijn, waardoor niemand eigenlijk juist weet wanneer het spel wel of nog niet gedaan is.

Nog 2 afl en het is gedaan. Tegen dan zal alles wel duidelijk zijn.

Maandag is het de laatste aflevering. Althans toch volgens mijn Digicorder geplande opnames. Er is dan nog een extra aflevering op 31 maart, maar die heet 'De Reunie'.
Juist daarmee dat het toch totaal niet meer mogelijk is voor de Verraders om dit nog te winnen, of het moet zijn dat ze ineens wat speciale spelregels erin gooien om het toch nog spannend te maken.

Als het maandag de laatste aflevering is, dan verklappen ze toch al ergens dat Loïc hangt?

Want anders zou er nog een aflevering volgen.
Ze zijn nu met 8, stel dat Loïc in leven blijft, dan zijn ze met 6.
Dan moet er toch nog een ronde tafel en moord gebeuren?

Als het maandag de laatste aflevering is, dan verklappen ze toch al ergens dat Loïc hangt?

Want anders zou er nog een aflevering volgen.
Ze zijn nu met 8, stel dat Loïc in leven blijft, dan zijn ze met 6.
Dan moet er toch nog een ronde tafel en moord gebeuren?
Maar wie zegt er dat maandag de laatste aflevering is?

Terug
Bovenaan