De Verraders

De Verraders

Ik snap dat Loic strijdend ten onder wil gaan en het spel ook wil spelen, maar ik weet niet of het een slimme zet is op dit moment. De groep zat toch al op hannelore dus hij had toch een dag kunnen wachten met een zet te doen. Nu bevestigd hij dat hij een verrader (wat de meesten toch al dachten) is en Hannelore niet dus waarom niet iedereen op Loic zou stemmen is me een raadsel. En zo hou je Hannelore er in die Jamie Lee doorheeft en een extra dag op een plan kan broeden om JL aan de galg te hangen.

Ik snap dat Loic strijdend ten onder wil gaan en het spel ook wil spelen, maar ik weet niet of het een slimme zet is op dit moment. De groep zat toch al op hannelore dus hij had toch een dag kunnen wachten met een zet te doen. Nu bevestigd hij dat hij een verrader (wat de meesten toch al dachten) is en Hannelore niet dus waarom niet iedereen op Loic zou stemmen is me een raadsel. En zo hou je Hannelore er in die Jamie Lee doorheeft en een extra dag op een plan kan broeden om JL aan de galg te hangen.
Niet mee eens, als Hannelore eruit is weten ze dat ze een bondgenoot is en er dus een ander persoon is die ze moeten zoeken. Zowel Maureen als Hannelore hadden al JL geopperd aan de groep.

Dus die zou na Loic sowieso hangen. Nu kan de groep nog aan alles beginnen twijfelen: Als ze nu Hannelore eruit stemmen gaan er grote vragen komen of Niels toch niet overgelopen is of niet. En dan begint iedereen naar iedereen te kijken.

Niet mee eens, als Hannelore eruit is weten ze dat ze een bondgenoot is en er dus een ander persoon is die ze moeten zoeken. Zowel Maureen als Hannelore hadden al JL geopperd aan de groep.

Dus die zou na Loic sowieso hangen. Nu kan de groep nog aan alles beginnen twijfelen: Als ze nu Hannelore eruit stemmen gaan er grote vragen komen of Niels toch niet overgelopen is of niet. En dan begint iedereen naar iedereen te kijken.
Mja op dit moment werkt mijn Bart Kaell brain en heb niet alles aandachtig gevolgd maar vrees dat Loic dag mag zeggen.

Mja op dit moment werkt mijn Bart Kaell brain en heb niet alles aandachtig gevolgd maar vrees dat Loic dag mag zeggen.
Bart Kaell is voor mij persoonlijk toch wel het hoogtepunt van het programma. Elke week zit ik vol verbazing te kijken hoe inhoudsloos en hersendood iemand wel niet kan zijn. Ik vraag mij oprecht af hoe die in staat is om de teksten van zijn nummers te onthouden, of werkt die met een autocue op het podium?

Hannelore toch wel de beste bondgenoot, helaas voor haar te laat in gang geschoten.
Voor Loïc zou het ideale scenario zijn dat ze toch voor Hannelore gaan.

Ze gaan nooit verwachten dat een verrader dan toch eerlijk gaat zijn over Hannelore.

Bart Kaell is voor mij persoonlijk toch wel het hoogtepunt van het programma. Elke week zit ik vol verbazing te kijken hoe inhoudsloos en hersendood iemand wel niet kan zijn. Ik vraag mij oprecht af hoe die in staat is om de teksten van zijn nummers te onthouden, of werkt die met een autocue op het podium?
Alsof een hoog IQ het Grote Goed is, en het enige wat telt. En het is ook niet alsof hij een beperking heeft of zo...

Volgende week is het blijkbaar de laatste aflevering?
28 maart 2022, 20:35 - 21:50 - Seizoen 1 aflevering 8/8

Ik blijf fan van Hannelore! 😍😍😍
Ze heeft ook alles door, maar heeft natuurlijk een streepje voor omdat ze zelf weet dat ze een bondgenoot is…

Dat was in het begin ook duidelijk gezegd, het team dat na 8 dagen in de meerderheid is, wint. Dus 8 aflevering (ga ik ff van uit 1 dag per aflevering)
Met 15 bondgenoten en 3 verraders moet je toch bijna van het ideale scenario vanuit gaan, opdat de verraders zouden winnen na 8 dagen?

Tot vorige week was het ideale scenario. Als Walter er nog was, of als ze Niels hadden kunnen overhalen, dan was het deze week 3 vs 5. Volgende ideale scenario was deze week opnieuw een bondgenoot eruit en een moord erbovenop. Dus op de laatste dag 3 vs 3.
Ik heb dus de indruk dat van zodra er een kink in de kabel komt, de verraders eraan zijn voor de moeite.

Volgend jaar opnieuw een seizoen graag!
En we laten Bart Kael gewoon zitten… tegen dat die dat gaat doorhebben, zitten we al aan seizoen 5! 😂

WTF, net nu je dacht dat het niet debieler kon krijg je nu zo'n aflevering te zien...
* Hoe kan dat nu goed zijn dat Loic zich out als verrader ? Een bondgenoot zou dat nooit doen, dus is hij wel heel zeker een verrader. Dus als ze hem eruit stemmen, is er nog maar 1 verrader meer. En in de veronderstelling dat iedereen wist dat er maar 8 dagen zijn, en er dus nog 4 man uit moeten, en er 3 over blijven, zijn de bondgenoten per definitie de winnaars.
* Ja, doordat Loic zegt dat het Hannelore niet is, zou je kunnen denken dat het strategie is. Beetje reverse psychology zodat ze denken dat hij haar zogezegd uit de wind wil zetten, en ze dus wél een verrader is. Maar dat is er dan ook weer van uitgaan dat Loic zelf ook de verrader is. Alleen, in geen enkel gesprek met Loic hebben ze die redenering laten zien. Nu komt hij over als een idioot die gewoon wil dat de Bondgenoten willen, omdat hij niet wil dat JL wint. Het enige dat nog in zijn voordeel speelt, is dat hij ook niet expliciet JL voor de bus gooide. Maar op dit moment zie ik Loic als een dikke loser en idioot, niet als iemand met een strak plan.
* En hoe kunnen de bondgenoten überhaupt nog twijfelen om voor Loic te stemmen, zeker als er maar 1 dag meer volgt ?! Het is de bedoeling van op het einde in de meerderheid te zijn. Er gaat toch ook niemand zo dom zijn van nu nog naar de Verraders over te lopen, want die zijn ten dode opgeschreven, en de vorige overlooppoging is ook al mislukt.
* En hoe dom van de Verraders om hun moordkans te verkwanselen door voor Niels te gaan zogezegd om verwarring te stichten ?!
* Je zou bijna gaan denken dat niemand eigenlijk doorheeft wanneer het spel gedaan is. Ook als kijker wordt je hiervan in het ongewisse gelaten want het enige dat je Staf hoort zeggen is dat wie op het einde in de meerderheid is, het spel wint. Alleen wordt er nooit gezegd wat 'het einde' is. Zoals @sink zegt werd het misschien vroeger al eens verduidelijkt maar op dit moment van het spel, is dat helemaal niet meer duidelijk, temeer ook door die stomme stoten van iedereen.
* En had Loic het gehouden bij het enkel aan Niels zeggen dat hij verrader is, dan kon bij de rest ook nog de schijn zitten dat Niels eigenlijk een verrader is, temeer omdat heel dat idee van hem te vermoorden terwijl het schild heeft, totaal op niets slaat. Maar neen, aan de Ronde Tafel gaat hij ook nog eens aan iedereen zeggen dat hij Verrader is. Dus Niels blijft geloofwaardig.

Neen sorry, voor mij is dit een ontkoping waarbij iedereen nu echt overkomt als een stel kiekens zonder kop, met Loic en Niels aan kop.

Laatst bewerkt:
PS: als er nog maar 1 Verrader over is, zijn Verraders sowieso mathematisch verloren, want in 8 dagen gaan er max 15 man uit, en zijn ze nog met 3 over. Bizar dat daar in die bende nog niemand de math gedaan heeft. Als nu blijkt dat ze Hannelore eruit stemmen, eet ik mijn schoen op.

PPS: dat betekent ook dat ik volgende week mijn schoen mag opeten, want hoe gaan ze anders nog een volledige aflevering vullen mocht Loic eruit gestemd worden. Tenzij er iemand zo idioot is van over te lopen (Ward ?). Als ze dan toch zo idioot zijn van Hannelore eruit te stemmen, hoop ik dan toch dat ze het verstand hebben van op de laatste Ronde Tafel dan toch op Loic te stemmen, aangezien hij zo zeker was dat Hannelore een Bondgenoot was, kan het enkel zijn omdat hij effectief Verrader is.

Laatst bewerkt:
Als bondgenoot zou ik niet op Loic stemmen, eerder op Hannelore omdat ik daar zeker van ben dat ze een verrader is.
Van Loic ook, maar ik vertrouw het niet omdat em er zo voor uitkomt dat hij een verrader is. Daar moet iets achter zitten, vb een voordeel voor de verraders als Loic x aantal stemmen krijgt, of 1 zilverstaaf voor elke stem hij krijgt,..
Hannelore is de veiligste optie.

Als bondgenoot zou ik niet op Loic stemmen, eerder op Hannelore omdat ik daar zeker van ben dat ze een verrader is.
Van Loic ook, maar ik vertrouw het niet omdat em er zo voor uitkomt dat hij een verrader is. Daar moet iets achter zitten, vb een voordeel voor de verraders als Loic x aantal stemmen krijgt, of 1 zilverstaaf voor elke stem hij krijgt,..
Hannelore is de veiligste optie.
Dat doe je je nickname toch fout aan. Een bondgenoot zou nooit doen wat Loic doet nu, want een bondgenoot kan er absoluut op geen enkele manier voordeel uit halen. Dus Loic is sowieso een verrader. En aangezien ze maar 1 verrader eruit kunnen stemmen per keer, is het redelijk nutteloos je nu bezig te houden met wie de 2e verrader nog is. Dus moeten ze gewoon massaal op Loic stemmen. Wie de 3e verrader is moeten ze zich maar de dag erna druk over maken. En als het JL die avond dan niet lukt om iemand te overtuigen om verrader te worden, zijn de verraders al mathematisch verloren.

En de mindfuck van Niels kan ik me wel voorstellen, eigenlijk moet er gewoon iemand tegen hem zeggen: 'Een bondgenoot zou nooit doen wat Loic doet, dus ga er maar vanuit dat hij een verrader is (zoals je al dacht). En als Loic een verrader is, dan moet je geen woord geloven wat uit zn mond komt. Stem vandaag op hem, dan ben je zeker dat je weer een verrader hebt verbannen.' Dat hij fout is over Hannelore is eig maar bijzaak.

Maar goed, de mentale capaciteit van de groep kennende, is de kans groot dat niemand op Loic zal stemmen.:wallbash:

Volgend jaar opnieuw een seizoen graag!
En we laten Bart Kael gewoon zitten… tegen dat die dat gaat doorhebben, zitten we al aan seizoen 5! 😂
Ik vind dat dus echt zo'n zalig figuur, tussen al die mensen die het spel dan spelen, lijkt het wel alsof hij vergeet dat er een spel te spelen valt en dan ziet ge soms zo zijne frank vallen van "ah ja oei, juist, we moeten verraders zoeken" :confused:

Die Maureen en Hannelore spelen het spel het slimste. Zeker Hannelore die vrij vroeg zeker van Walter was en dus gewoon zag aan welke koordjes hij trok. Het was dom geweest om hem er sneller uit te halen omdat je het spoor dan opnieuw kwijt bent. Jammer dat ze met haar theorie een dag te laat kwam.

Ik vind dat dus echt zo'n zalig figuur, tussen al die mensen die het spel dan spelen, lijkt het wel alsof hij vergeet dat er een spel te spelen valt en dan ziet ge soms zo zijne frank vallen van "ah ja oei, juist, we moeten verraders zoeken" :confused:

Ik vraag me wel af waarom hij in deze aflevering zo emotioneel werd toen hij Niels zag. Op de een of andere manier was hij er blijkbaar van overtuigd dat hij vermoord zou worden, terwijl we daar in de vorige aflevering totaal geen aanleiding toe zagen.

Ik vraag me wel af waarom hij in deze aflevering zo emotioneel werd toen hij Niels zag. Op de een of andere manier was hij er blijkbaar van overtuigd dat hij vermoord zou worden, terwijl we daar in de vorige aflevering totaal geen aanleiding toe zagen.
Ik zit met dezelfde vraag, en zie ook niet waarom hij zou denken dat hij ging vermoord worden. Volgens wat het programma toont, is hij totaal niet vocaal tegen andere spelers over wie volgens hem de mogelijke verraders zijn, dus zou er dan ook geen enkele reden zijn voor de verraders om aan hem een moord te verspillen. Ik snapte overigens niet zo goed wat er met die twee aan de hand was, waarom Niels het zo vreemd vond om als eerste de kamer binnen te komen, en waarom Bart zo verwonderd was om Niels te zien ook (wellicht eerder verwonderd dat-ie nog leefde dan?).

Terug
Bovenaan