De Verraders - 2024

Ook wel een programma waar je A-listers, vergane glorie en influencers kunt instoppen zonder dat het storend is
Maakte mij net ook de bedenking: als het vierde seizoen nu al is opgenomen, steken ze er best niet te veel hippe influencers in, want voor je het weet zitten die volgend jaar al terug in de vergeetput.
Ik zou ze sowieso niet kennen, vrees ik.

Ook wel een programma waar je A-listers, vergane glorie en influencers kunt instoppen zonder dat het storend is
Hoh, ik vond Slongs toch wel storend. Die gedraagt zich als een rapper van 16 jaar.

Toen ze verdacht raakte gaf ze een pleidooi aan de ronde tafel dat ze altijd al heeft moeten knokken om zichzelf te bewijzen vanuit de ghetto en dat ze nooit zou kunnen liegen over hoe ze is terwijl ze zat te wenen. Want ja, zij keept het real.

Rustig Eminem, 't is maar een spel.

Ik volg het programma maar sporadisch en 1 ding is me niet duidelijk:
Op welke manier moet je als verrader iets doen zodat je verdacht kan worden?
Als je gewoon low profile door de afleveringen loopt en nergens complotten probeert op te werpen kan je toch nooit ontmaskerd worden?
De meeste worden naar huis gestemd omdat ze anderen verdacht maken terwijl dat eigenlijk totaal niet nodig is.

Ik volg het programma maar sporadisch en 1 ding is me niet duidelijk:
Op welke manier moet je als verrader iets doen zodat je verdacht kan worden?
Als je gewoon low profile door de afleveringen loopt en nergens complotten probeert op te werpen kan je toch nooit ontmaskerd worden?
De meeste worden naar huis gestemd omdat ze anderen verdacht maken terwijl dat eigenlijk totaal niet nodig is.
Daarom dat ik niet begreep waarom William zichzelf verdacht wou maken. Laat de anderen dat zelf maar doen en dan zie je wel.

Daarom dat ik niet begreep waarom William zichzelf verdacht wou maken. Laat de anderen dat zelf maar doen en dan zie je wel.
Omdat je weet dat dit toch op een bepaald moment aan bod komt als de groep kleiner werd. En dan is het gemakkelijker om te counteren door te zeggen: 'ja maar ik heb dat zelf op tafel gegooid'.

Maar uiteraard weet je nooit hoe zoiets uit zal draaien.

Omdat je weet dat dit toch op een bepaald moment aan bod komt als de groep kleiner werd. En dan is het gemakkelijker om te counteren door te zeggen: 'ja maar ik heb dat zelf op tafel gegooid'.

Maar uiteraard weet je nooit hoe zoiets uit zal draaien.
Als het pas laat in het spel aan bod komt moet het zijn dat er nog veel twijfel is. Als 't al een hele tijd is dat je op de verdachtenlijst staat lijkt me dat niet goed voor het endgame.

En dan nog, er zijn ook dit jaar weer zoveel "leugens" gepasseerd die eerder versprekingen waren of iets dat snel gezegd was dat ze zelf vergaten waren (cfr. Wouter Torfs dat over zijn kleinkinderen).
Eerste seizoen hing er nog iets aan vast (saboteren om minder zilver in de pot te hebben). Nu is het inderdaad te vrijblijvend. Er mochten wel meer zaken inzitten als dat vermoorden op de cocktailavond, dan hebben de bondgenoten nog iets om zich op te baseren (ook al zullen ze dan ook weer zaken interpreteren als verdacht gedrag, ook al is het niet zo).

Het is ook niet toevallig dat behoorlijk 'zwakke' figuren als een Bart Kaëll of Hans Otten het zover schoppen. Voor mij inderdaad toch ook een beetje het zwakke element in het programma. Sterke, prominente figuren gaan er gewoon rapper uit, hetzij omdat men hen daarom verdenkt, hetzij omdat de Verraders die personen een risico vindt door hun invloedssfeer.

Het enige wat een echte factor is, is het stemgedrag. De opdrachten dragen totaal niet bij tot een oplossing of het vinden van een verrader; het garandeerd enkel meer zendtijd van de persoon die wint.

Je zit als kijker ook niet mee te doen aan een zoektocht, maar je kijkt naar een hoop bekende Vlamingen die een strak georganiseerd gezelschapsspel spelen.

De opdrachten zijn er enkel maar om een schild of dolk te winnen zodat de speler die ze krijgt een klein voordeel heeft op de rest .
Enkel zoals je nu al wel hebt kunnen zien , kunnen de verraders proberen een beetje invloed te hebben op wie er naar de kamer gaat (dus de opdracht wint ) en wie niet .
Nu ze maar met zo weinig meer zijn kunnen ze dat beter controleren ervoor was het een beetje hopeloos omdat er teveel groepen waren .

Klopt dat je als kijker niet actief betrokken word maar het is wel interessant om te zien hoe mensen soms reageren en hun gedrag aanpassen onder “druk” …

Terug
Bovenaan