De Verraders - 2024

Dit draait belachelijk slecht of belachelijk goed uit.

Ofwel gaat Roman eruit: Ender/Hans gaan eruit (afhankelijk wie het schild heeft) en hebben ze dus een luxepositie daar William zich echt wel kan profileren als ‘ik heb Roman op de radar gezet’. Zowel Sean of William zal dan wel eindigen bij de laatste drie
Of Ender gaat eruit, William wordt ontmaskert maar ook Roman staat dan ineens op de radar. Samen met Sean die genoemd is.

Voor een entertainmentprogramma van VTM vind ik dit best nog wel goede tv. Buiten de chiro-opdrachten tussendoor.
Vind dit een topseizoen dat week na week blijft boeien.

Maar de hoop dat ze met 3 verraders eindigen in de finale bewijst wel hoe meesterlijk ze het tot nu toe hebben gespeeld. De spelregels hebben hun nu wel wat beperkt/genekt.

Die Roman die eerst William er bijna uit flikkert, en zelfs aan de laatste ronde tafel nog argumenten boven haalt terwijl dat onnodig is. Om dan nu zelf in de slachtoffer rol te kruipen. Haha, man man.

De spelregels hebben hun nu wel wat beperkt/genekt.

Ik kreeg hier boven wel 2 Unsure reacties, maar het is toch al elk seizoen dat de spelregels onduidelijk zijn en er ineens verrassingen zijn? Dus ik blijf erbij: sommige verzinnen ze gewoon ter plekke om het spannend te houden tot op het einde.

Maar als Ender nu naar huis moet en Hans heeft niet het schild, dan is het toch sowieso gedaan? 3 verraders VS 2 bondgenoten?
Ik heb er buiten dit seizoen nooit naar gekeken, dus weet niet hoe die finale er dan juist uitziet.

Het beste voor de verraders is dat Ender verbannen wordt en dat Hans het schild niet heeft. Dan kunnen de verraders Ingeborg en Julie eruit stemmen en zitten ze met 3 verraders op het einde.

Het beste voor de verraders is dat Ender verbannen wordt en dat Hans het schild niet heeft. Dan kunnen de verraders Ingeborg en Julie eruit stemmen en zitten ze met 3 verraders op het einde.
Zoals @ViperHD je moet eens kijken naar de ronde tafel, hij zit daar precies "schijtezat" en laat echt wel doorschijnen dat hij het schild heeft.

An sich is het wel goed gemaakt, kunnen de bondgenoten nu eigenlijk nog winnen? Wat is de voorwaarde, dat iedere verrader er uit gestemd wordt? De regels zijn mij niet zo duidelijk. Is een mogelijk piste bv. bij het herstemmen Roman weg, door Hans zijn schild bevestiging dat William ook verrader is en dan Sean die mee hangt omdat ze hem ook door hebben? Winnen de bondgenoten omdat ze in de meerderheid komen?

Zoals @ViperHD je moet eens kijken naar de ronde tafel, hij zit daar precies "schijtezat" en laat echt wel doorschijnen dat hij het schild heeft.

An sich is het wel goed gemaakt, kunnen de bondgenoten nu eigenlijk nog winnen? Wat is de voorwaarde, dat iedere verrader er uit gestemd wordt? De regels zijn mij niet zo duidelijk. Is een mogelijk piste bv. bij het herstemmen Roman weg, door Hans zijn schild bevestiging dat William ook verrader is en dan Sean die mee hangt omdat ze hem ook door hebben? Winnen de bondgenoten omdat ze in de meerderheid komen?

In de finale stem je zoveel mensen naar huis tot je als groep overtuigd bent dat er geen verraders meer zijn. Beslissen om te stoppen moet wel unaniem om de verraders niet het overgewicht te geven als het bv 3v2 is inderdaad. Zo hebben de bondgenoten zich vorig seizoen bv laten rollen door te snel te stoppen waardoor je jezelf geen kansen meer geeft nog een verrader eruit te gooien.

Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk nog
In de finale stem je zoveel mensen naar huis tot je als groep overtuigd bent dat er geen verraders meer zijn. Beslissen om te stoppen moet wel unaniem om de verraders niet het overgewicht te geven als het bv 3v2 is inderdaad. Zo hebben de bondgenoten zich vorig seizoen bv laten rollen door te snel te stoppen waardoor je jezelf geen kansen meer geeft nog een verrader eruit te gooien.
Maar wat als ze niet tot unanimiteit komen? De verraders gaan toch nooit mee in een verhaal waarbij er een verrader wordt weggestemd.

Ik frette mijn kas op toen dat vorig jaar gebeurde. Want waarom zou je überhaupt stoppen ? Zolang je kansen krijgt om iemand te verbannen, doe je dat toch ? Je hebt er totaal geen voordeel bij van met 4 ipv 3 bondgenoten te eindigen mochten de verraders er al uit liggen.

Pas op, ik kijk graag vanwege al die intriges, maar als spel is dit bij momenten ergerlijk omdat er gewoon geen duidelijke regels zijn, en je daardoor ook als kijker vaak in het ongewisse gelaten wordt omtrent de drijfveer van sommigen.

Ik kreeg hier boven wel 2 Unsure reacties, maar het is toch al elk seizoen dat de spelregels onduidelijk zijn en er ineens verrassingen zijn? Dus ik blijf erbij: sommige verzinnen ze gewoon ter plekke om het spannend te houden tot op het einde.
Die (losse) spelregels maken ook niet uit.
Het interessante is gewoon het psychologische aspect. Hoe gedraagt een groep of individu zich naargelang er iets gebeurt...

Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk nog

Maar wat als ze niet tot unanimiteit komen? De verraders gaan toch nooit mee in een verhaal waarbij er een verrader wordt weggestemd.

Dan worden er verder mensen verbannen. Het feit dat sommige spelers willen stoppen kan ook verdacht zijn. Al speelt ook het psychologische mee van niet nog het risico te willen lopen verbannen te worden als bondgenoot op het allerlaatste.

Dus ofwel gaat Roman naar huis = een verrader weg.
Ofwel Ender, en als Hans dan het schild heeft dan is William ook zo goed als zeker naar huis.

Trouble in paradise voor de verraders.
Het hangt van Julie af, dus die zal wel op Ender stemmen zeker? (aangezien zij en Roman goed overeenkomen en mekaar niet verdenken)

Ik ben hier ook eens aan het fantaseren geweest wat ik zou doen moest ik William zijn:

In de situatie dat ze Ender eruit stemmen en de verraders wel op Hans moeten stemmen (die dan mogelijk door schild bescherming heeft en er in blijft), dan is er nog een risicovolle kans voor William om zich eruit te lullen waarom hij dan niet gekilled is.

Hij moet dan wel Roman onder de bus smijten met volgende argumentatie:
1) Benadrukken dat zowel hij als Hans bondgenoten zijn (dat de dodenlijst dus allemaal bondgenoten waren). En dat de verraders daarom de gok kunnen wagen op Hans, want als Hans het schild niet heeft ligt hij er uit dus dat is een bondgenoot minder en maakt William verdacht.
+omgekeerd zelfs al had Hans het schild dan nog zal men William verdacht vinden waardoor men die als "bondgenoot" er uit gaan stemmen. Bestempel dit als een win win voor de verraders.
2) Zeggen dat het extreem verdacht is dat Roman nu al 2 dagen hem aan het noemen is. Gebruik de argumentatie dat hijzelf de eerste was die had gezegd om de blinde vlekken te bekijken en dat Roman dan plots vanuit het niets William als naam opwierp. Doe alsof het een complot is van de verraders om hem als "bondgenoot" eruit te krijgen. En dat die moord op het schild van Hans de perfecte dekmantel is en de bondgenoten weer als kippen zonder kop op de eerste de beste wiers naam op tafel ligt aan het schieten zijn.
3) Verder doorzetten dat Roman wel eens de OV kan zijn en dat die kerel zo leep is dat hij Lotte en Jonatan zonder boe of ba heeft opgegeven omdat hij dan sterkere verraders kon recruiteren en zichzelf zo als compleet betrouwbare bondgenoot kon labelen. Geef als argumentatie dat het wel bizar is dat toevallig Roman alleen degene was die wist van dat gesprek tussen Lotte en Jonatan in de gang.

De moment dat dan Roman eruit is en zich als verrader uit kan je de aanval inzetten op Ingeborg omdat die als bestie van Roman dus ook wel een verrader moet zijn.

Allez hoe dan ook de kans is idd groot dat er een verrader uitgaat. Maar op deze manier is er wel een grotere kans voor William om te overleven, om zichzelf als betrouwbare "bondgenoot" op te werpen en in de finale over te blijven.

De kans is eigenlijk 100% dat er een verrader uitgaat, want anders is het spel al gedaan en met die her-vote + moord kunnen ze geen hele aflevering vullen.

Lame van William. Iedereen sticks to the plan behalve hij op de laatste knip. Ik vond hem goed tot vorige aflevering dat hij zichzelf zo verdacht wou maken. Why?

Lame van William. Iedereen sticks to the plan behalve hij op de laatste knip. Ik vond hem goed tot vorige aflevering dat hij zichzelf zo verdacht wou maken. Why?
Niet echt solo slim gegaan he. Had met Sean besproken om Ender er niet uit te halen. Met Roman hebben ze niet meer kunnen overleggen en was die al zodanig op Ender aan het focussen bij de andere dat dit ook niet meer gewijzigd kon worden (zonder verdacht te zijn). Maar Roman wist inderdaad bij conclaaf nog altijd van niks.

Nu door deze situatie lijkt me ofwel William of Roman het voordeel van de twijfel te halen als bondgenoot bij de overblijvers. En 1 is voldoende om te winnen als verraders.

Niet echt solo slim gegaan he. Had met Sean besproken om Ender er niet uit te halen. Met Roman hebben ze niet meer kunnen overleggen en was die al zodanig op Ender aan het focussen bij de andere dat dit ook niet meer gewijzigd kon worden (zonder verdacht te zijn). Maar Roman wist inderdaad bij conclaaf nog altijd van niks.

Nu door deze situatie lijkt me ofwel William of Roman het voordeel van de twijfel te halen als bondgenoot bij de overblijvers. En 1 is voldoende om te winnen als verraders.
Sean ook op Ender gestemd als ik me goed herinner, zoals afgesproken?

Ben benieuwd naar zondag!

Terug
Bovenaan