De Verraders - 2024

Ook: vorige seizoenen waren ze toch niet verplicht van dolk in te zetten (en is dat ook maar keer niet gebeurd). Maar dit seizoen zijn ze precies wel verplicht om dat te doen..?
Klopt. Alleen dat de dolk veel later dit seizoen op de proppen kwam.

Wat ik dan weer niet zo goed snap: je ziet dolk en schild nooit samen; wie de dolk heeft, heeft dus nooit het schild (en kan dus worden vermoord)?
Al werd tijdens de uitzending gisteren door iemand (William?) beweerd dat dolk en schild wel samen kunnen??

Al werd tijdens de uitzending gisteren door iemand (William?) beweerd dat dolk en schild wel samen kunnen??

Ja, dat was Roman. Wij ook direct van ‘huh?!’. Die moet toch ook weten dat dat totaal niet kan met hoe de wapenkamer verloopt? Maar ja, hij lijkt me ook niet het scherpste mes in de schuif.

William begint imo toch zijn hand te overspelen nu met zijn overacting nadat hij al 7 weken als een stil musje op de achtergrond zit. Hun gok is gewoon goed afgelopen, voor hetzelfde geld was William naar huis. Zo geniaal vond ik het niet, niemand zat op William tot de 2 verraders even besloten dé blinde vlek te benoemen.

Ik snap het plan, maar dit kon heel verkeerd uitgedraaid zijn. William heeft heel veel sjaans gehad dat Hans voor Slongs ging.

Het was bijna een overspeelde zet, maar heeft wel goed uitgepakt. Nu kan Roman niet meer aan William gelinkt worden en omgekeerd.
Chance dat (irri)tante Ingebord zo gek is als een achterdeur en ze principieel vasthoudt aan haar chakra's van op Slongs te blijven en bijgevolg Hans meeneemt

Ik snap het plan, maar dit kon heel verkeerd uitgedraaid zijn. William heeft heel veel sjaans gehad dat Hans voor Slongs ging.
Klopt, maar dat wist William ook gewoon. Hij zei toch duidelijk: het is een spel en we moeten het spel spelen. Het was een berekende gok en die is nu heel goed uitgedraaid. Benieuwd naar wat de opdracht al zijn!

Aflevering met een hoge amusementswaarde wel, ook al draait het nergens om.

Ingeborg, in andere tijden zetten ze dergelijke profielen vast in een bepaalde instelling.

Wel goed dat de verraders nu eens een opracht krijgen die ze kan exposen. Zou meer van dat in mogen zitten.
Klopt, ik zeg altijd tegen mijn vrouw dat de verraders het te gemakkelijk hebben en heel de serie eigenlijk geen steek houd.
1 verrader weg dan wordt er een nieuwe gekozen. 2 verraders weg en dan moet een bondgenoot over stappen..

Klopt, maar dat wist William ook gewoon. Hij zei toch duidelijk: het is een spel en we moeten het spel spelen. Het was een berekende gok en die is nu heel goed uitgedraaid. Benieuwd naar wat de opdracht al zijn!
Idd. William wil dat de verraders winnen en als een Roman zich zo veilig kan stellen door William verdacht te maken en niet mee te stemmen op Slongs terwijl Ingeborg hem ook al het meest kan vertrouwen. Dan zitten ze dicht bij de overwinning.

wel benieuwd wie ze gaan vermoorden. In het beste geval ging Julie eruit en richten ze hun pijlen op Elder, William en Hans (in die volgorde zou ik het doen).

William ziet het ook precies als het spel en de verraders als groep ipv enkel zichzelf. Hij zag ook in dat als zowel Sean als Roman hem gingen aanduiden, die nooit verdacht gingen worden in de toekomst.
Eender hoe, voor de verraders ging dit een win zijn. Ook naar de toekomst, pak dat ze toch Sean eruit gooien (al lijkt dat niet meteen het geval op basis van de preview voor volgende week), dan kan William die "aanval" op hem gebruiken als argument waarom hij geen verrader is.

Om eerlijk te zijn, zie ik wel Roman eerder tot het einde gaan dan William tenzij er volgende week iets heel speciaal gebeurt.
Ze eindigen maar met 3 tenzij ze eerder stoppen. Door alle twijfel die er is, ga je William toch nooit bij de laatste 3 houden...
Hans en Ingeborg lijken dan de veilige keuze. Daarom moeten ze die er nu ook uit beginnen halen (waarschijnlijk ook de reden om Wouter eruit te spelen). Julie en Ender kan je nog wel verdacht maken.

Ja, dat was Roman. Wij ook direct van ‘huh?!’. Die moet toch ook weten dat dat totaal niet kan met hoe de wapenkamer verloopt? Maar ja, hij lijkt me ook niet het scherpste mes in de schuif.
Vorig seizoen is het een keer gebeurd dat het schild en de dolk samen zaten.
wel benieuwd wie ze gaan vermoorden. In het beste geval ging Julie eruit en richten ze hun pijlen op Elder, William en Hans (in die volgorde zou ik het doen).
Had Julie niet het schild?

Het was bijna een overspeelde zet, maar heeft wel goed uitgepakt. Nu kan Roman niet meer aan William gelinkt worden en omgekeerd.
Chance dat (irri)tante Ingebord zo gek is als een achterdeur en ze principieel vasthoudt aan haar chakra's van op Slongs te blijven en bijgevolg Hans meeneemt

Bwa, waarom niet? Het bewust onder de bus gooien van een medeverrader is niet nieuw en kan net wel opvallend zijn dat je plots out of the blue een naam noemt en er dan toevallig recht op zou zitten.

Tja en Julie nu vermoorden is het wel heel obvious maken dat William een verrader is dan..
Net niet. Perfect te camoufleren door William door te zeggen "Ik ga als verrader toch nooit zo dom zijn om Julie te vermoorden die de avond voordien nog super hard naar mij wees??" Veel bondgenoten zouden hem daarin volgen hoor. Dus Julie verraden zou weer een meesterzet geweest kunnen zijn (maar het gaat dus niet door haar schild).

Gewoon Ingeborg er nu uit jassen en dan allemaal op Ender gaan en het spel is gespeeld.
Leuk seizoen, mede dankzij Boeva (en ergens ook wel Ingeborg :D )

Terug
Bovenaan