De Verraders - 2024

Maar de bedoeling is er toch gewoon x-aantal afleveringen van te maken? Op zich zijn er tientallen strategieën die het anders zo simpel zouden maken.

Als verraders moet je er gewoon vanuit gaan dat je nooit met 3 in de finale geraakt.
Aflevering 1 speel je gewoon mee, en laat je 1 iemand subtiel namen droppen aan de tafel zonder bewijs
Aflevering 2 beginnen 2 verraders een 'pact' te maken door te verkondigen dat ze 100% door hebben dat x een verrader is, als ze ongelijk hebben dan aanvaarden ze dat ze eruit worden gestemd de aflevering erna

Gevolg: 1 verrader eruit, en 2 verraders die tot de laatste aflevering immuniteit hebben: want waarom zou een verrader nu actief een andere verrader uit het spel zetten?

Als bondgenoot kan je nog altijd denken dat 1 van de 2 'bondgenoten' (verraders) zich laten verleiden hebben en stem je in afl 4 op de verrader.

Zie s2 met die pokerspeelster, mede dankzij haar zijn er 2 verraders uit gestemd, werd ze verleid en een aantal afl later eruit gestemd door de bondgenoten.

Ik heb dit seizoen nog niet gevolgd, maar hebben ze die spelletjes laten vallen? Ik vond dat het eerste seizoen zo een loos concept dat er niet toe deed.

Dat zit er nog steeds in, de winnaars mogen dan naar de ‘wapenkamer’ om er een schild te bemachtigen.

Ik heb nu ook eens voor het eerst naar dit programma gekeken en mss is dit al eens aan bod gekomen, maar ik maak de bedenking:

's Ochtends is er dat ontbijt, dan gaan ze een opdrachtje doen, daarna is het wat aperitieven waarbij er tussentijds x aantal een deurtje gaan open doen, dan een ronde tafel gesprek en that's about it, ah ja nog een paar shots van de verraders die naar hun toren gaan en 5 min praten.
Dat kan toch geen volle dag in beslag nemen? Wat doen die BV's voor de rest de hele dag in dat kasteel? De hele tijd Rosé drinken en borrelhappjes eten? :unsure:

Yep , die zitten daar in een luxe resort en worden dan nog ook betaald om daar te eten en te drinken .
Enkel worden ze op een bepaalde tijd naar hun kamer gestuurd en moeten ze daar dan blijven en mogen niet meer buiten komen (vergadering van de verraders)

Ze zitten daar wel 10 dagen zonder enig contact naar buiten (buiten die opdrachten die ze moeten doen om ze bezig te houden ) en zonder enig contact met familie leden …
Ook moeten ze hunne gsm afgeven en mogen ze geen telefonisch contact hebben met de buitenwereld en internet krijgen ze ook niet ….voor velen kan dit dus een straf zijn en dan is het wel eens nuttig dat je u eens gewoon in den drank kunt laten gaan (maar we gaan dat waarschijnlijk niet te zien krijgen (zie roken van dingetje daar ) )

Dat kan toch geen volle dag in beslag nemen? Wat doen die BV's voor de rest de hele dag in dat kasteel?

Ik neem aan dat ze redelijk wat 'vrije tijd' hebben en wat andere bezigheden doen (er is daar een bar, er staat daar een biljart, vorige seizoenen zagen we ze petanque spelen, enz...). Uiteraard zien wij daardoor heel weinig van wat er daar allemaal gedaan en gezegd wordt. Ik denk dan ook dat dit ook niet echt een gemakkelijk programma is om te editten, want de dingen die je ziet moeten ook nog redelijk aan mekaar hangen en steek houden. Dat verklaart volgens mij ook waarom je soms toch nog altijd rare wendingen ziet. En zelfs wanneer ze niet 'bezig' zijn met De Verraders gaan die zelfs tijdens die activiteiten wellicht toch ook nog altijd onbewust bepaalde meningen vormen over hun medespelers.

Ik heb nu ook eens voor het eerst naar dit programma gekeken en mss is dit al eens aan bod gekomen, maar ik maak de bedenking:

's Ochtends is er dat ontbijt, dan gaan ze een opdrachtje doen, daarna is het wat aperitieven waarbij er tussentijds x aantal een deurtje gaan open doen, dan een ronde tafel gesprek en that's about it, ah ja nog een paar shots van de verraders die naar hun toren gaan en 5 min praten.
Dat kan toch geen volle dag in beslag nemen? Wat doen die BV's voor de rest de hele dag in dat kasteel? De hele tijd Rosé drinken en borrelhappjes eten? :unsure:

Je zou schrikken hoelang elk onderdeel duurt, dat ontbijt duurt waarschijnlijk al 2 uur om mooi te filmen hoe iedereen toekomt en dan de onderlinge gesprekjes. Dan wss bezighouding tot de lunch die ook wel tot 14u zal duren. En dan de opdracht die ook wel een 2-3 uur zal duren. Zit je al aan de discussie voor de ronde tafel, de ronde tafel zelf zal ook wel serieus langer duren dan men laat uitschijen en dan volgt diner en avondbespreking en conclaaf van de verraders. Neem daar tussendoor nog de momenten dat iedereen commentaar moet gaan geven in de booths en de dag is wel goed gevuld voor maar anderhalf uur tv per 24u.

Zo teleurgesteld in Boeva dat hij niet heeft gedurfd op Jonatan te stemmen. Want een domme, hele domme zet van hem.

Zo teleurgesteld in Boeva dat hij niet heeft gedurfd op Jonatan te stemmen. Want een domme, hele domme zet van hem.

Uiteindelijk stemde wel meer dan de helft niet voor Jonatan, dus valt nog mee. Anderzijds leek het al overduidelijk dat Jonatan ging sneuvelen en daar hebben hij en Lotte toch een kans laten liggen om de bliksem op anderen af te leiden.
Het was vooral oerdom van Jonatan om daar 5 à 6 namen te noemen wanneer hij de bui al zag hangen, want als bondgenoot acht je nu de kans vrij hoog dat die allemaal onschuldig zijn.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk stemde wel meer dan de helft niet voor Janatan, dus valt nog mee. Anderzijds leek het al overduidelijk dat Jonatan ging sneuvelen en daar hebben hij en Lotte toch een kans laten liggen om de bliksem op anderen af te leiden.
Het was vooral oerdom van Jonatan om daar 5 à 6 namen te noemen wanneer hij de bui al zag hangen, want als bondgenoot acht je de kans vrij hoog dat die allemaal onschuldig zijn.
Ik had er wel kop in, eigenlijk.
Zeker omdat hij dacht dat hij goed bezig was 🙈

Werd besproken in de laatste aflevering van ‘Achter de schermen’ met Ingeborg en Joris Brys als gasten. Nauwelijks vrije tijd en van ‘s morgens tot ‘‘s avonds met zendertje.

Hilarisch dat ze dit seizoen het programma starten met een tafel en een boekje hebben.
#demol

Ironisch genoeg komt dit het spel niet ten goede: als je kan noteren wie voor wie stemt, ga je heel snel verbanden zien.

Het enige wat dit programma fantastisch doet is wannabe A-listers of sterren op retour engageren waarbij een “moord” en het wegvallen van de bijhorende media-aandacht echt een drama is voor de kandidaten.

Ondertussen is het toch wel vrij makkelijk geworden om de verraders eruit te halen. Diegene die constant actief meedenken en/of met ideeën komen om de verraders eruit te halen en dan kunt ge toch al rap de helft van de groep eruit filteren als zijnde geen verrader? Dan focussen op diegene die wat namen rondstrooien of verwarring proberen te zaaien of gewoon zich niet natuurlijk gedragen zoals die Lotte en dan hebt ge die toch super rap? Allez, dees seizoen toch.

Het helpt natuurlijk ook niet dat de verraders het dit seizoen héél slecht spelen maar toch...

De namen van Lotte & Jonathan gingen bijna in heel de groep rond maar blijkbaar wist geen enkele van de drie verraders dat deze namen circuleerden. Erm, hallo? Hoe slecht zijt ge ni bezig?

Terug
Bovenaan