De Verraders - 2024

Bouva ook (maar dat kon je al zien in de reclamestukjes . ;) )

Ik vind het allemaal nogal gespeeld overkomen nu , weet niet echt waarom. (Zijn het de kandidaten )

En dat er tussen die kandidaten dan toch weer mensen zijn die elkaar privé zeer goed kennen vind ik een rare keuze van de programmamakers. Zeker als je er dan nog verraders maakt.

Ik vind dat juist een zeer goede dynamiek creëren. Ook al het feit dat Lotte het dan nog totaal niet door heeft, vind ik wel heerlijk om te zien. Dorianne heeft natuurlijk wel gelijk dat ze nog niet direct openbaar kan maken dat ze voor Lotte gaat, want ze moet wel genoeg man meekrijgen om Lotte er zeker uit te stemmen, want anders overleeft ze zelf de nacht niet. Al zou je ook kunnen denken dat het misschien ook simpelweg doet om Lotte nog wat 'speeltijd' te geven, goede vriendin zijnde.

Ik vind dat juist een zeer goede dynamiek creëren. Ook al het feit dat Lotte het dan nog totaal niet door heeft, vind ik wel heerlijk om te zien. Dorianne heeft natuurlijk wel gelijk dat ze nog niet direct openbaar kan maken dat ze voor Lotte gaat, want ze moet wel genoeg man meekrijgen om Lotte er zeker uit te stemmen, want anders overleeft ze zelf de nacht niet. Al zou je ook kunnen denken dat het misschien ook simpelweg doet om Lotte nog wat 'speeltijd' te geven, goede vriendin zijnde.
We zullen zien hoelang ze het zullen uitzingen deze 3.

Het kan u ook beschermen natuurlijk door openlijk en naam te noemen want als je juist zit dan gaan de verraders je natuurlijk niet vermoorden.

Zoals verwacht valt Jonathan enorm snel door de mand. En ergens blij dat hij eruit is, ik denk dat dat een heel leuke kerel is om mee om te gaan maar hij is zo hyper in emotionele zowel hoogtes als laagtes dat het geen fijne tv vormt.

Amai wat zag Lotte er slecht uit, precies of ze had al 3 dagen niet geslapen. Zoiets valt toch ook op en maakt haar extra verdacht (verrader zijn moet toch enorm stresserend zijn).

Vraag me nu 2 dingen af:
* kan die keuze om te verleiden ipv vermoorden nog als ze nu vermoorden?
* hoe gemakkelijk zou het niet zijn om als verrader nog alleen over te schieten (zeker zo vroeg nog)…?

Stel ze vermoorden iemand, volgende keer gaat Lotte er uit.
Mag William er dan 2 proberen te verleiden?
geen idee, en wat doen ze als er niemand verleid wil worden en ze vinden William ook? Want die behoort ook niet tot de hechte kern van bondgenoten en zat nog nooit bij een strategisch gesprek. Zal dan toch snel moeten 'infiltreren'..

Volgen jullie de redenering dat het op het einde aanvaardbaarder is om de overstap te maken naar de verraders? Ik zou het veel harder als verraad voelen als in de rechte lijn met nog 4 kandidaten vs 2 verraders plots iemand de overstap zou maken.

Ik keek ook even raar op bij die opmerking.
Maar als een sterk karakter dat zegt, zijn er al een paar die gewoon hetzelfde zeggen. Schaapjes he
Ik zou persoonlijk op voorhand niet weten als ik ja of nee zou zeggen. Tot Coppens bij me staat.

Ik zou het erop wagen en eentje verleiden. Zoals ze zeiden, de bondgenoten weten niet wat er gebeurd is (overgelopen?, schild vermoord,..)

Ik dacht te herinneren van vorige seizoenen dat ze de avond zelf moeten verleiden (anders kan je blijven proberen), en dat na een bepaalde aflevering het gedaan was met verleiden.
De spelregels van in Nederland worden gevolgd. Daar zijn de regels door de seizoenen geëvolueerd.
Zoals ik de laatste seizoenen zie: Als er nog maar 1 verrader overblijft, wordt een bondgenoot gechanteerd en moet die sowieso verrader worden (er was 1 seizoen waar ze de 3 verraders vonden, dan heeft de presentator een nieuwe aangeduid, daarna is de voorgaande regel ingevoerd).

Hoe dom is het trouwens van Jonatan om aan de tafel daar nog eens 6 namen te noemen van mensen die op zijn lijst stonden, waarvan geen enkele verrader. En ik hoop voor Lotte dat ze haar er uitstemmen of die gaat daar volledig breken imo.

Laat de heerlijke move van Dorianne maar werken: vraag tot verleiding van Lotte weigeren (want blindelings vertrouwen) om ze dan aan de ronde tafel gewoon te exposen. Wat ik wel niet snap in de gedachtegang van Dorianne is dat ze nog steeds nood heeft aan bewijzen volgens haar tegen Lotte.

Als beste vriendin Lotte aanduiden nadat je al een grote rol hebt gespeeld in het wegspelen van Jonatan zou toch ruim voldoende moeten zijn.

Hebben ze niet gewoon 3 zwakke kandidaten genomen omdat ze toch mogen verleiden en er dan sterke spelers het gaan overnemen?

Ohja, Hans Otten is Bart Kaëll 2.

Blij dat die Jonatan eruit is, frustrerend typetje.

Heb gisteren de 3 afleveringen achter elkaar gekeken (eerste seizoen nooit gezien) en vind het toch maar verwarrend spel.
Er zijn er een aantal die niets doen, zoals Bouva, die gaat zich verdacht maken door nergens in te mengen. Dan heb je Isabelle, iemand aan de ronde tafel gisteren zei dat ze nooit iets zegt en was die al vergeten (kan ook montage zijn natuurlijk).

Die Jonathan heeft zijn eigen aan de galg gepraat, Lotte gaat ontmaskerd worden doordat Dorian die zo goed kent. Dat is wel wat ongelukkig denk ik. Al zaten er meerdere op Lotte al natuurlijk.

Bon, ik kijk daar redelijk hersenloos naar. De kinderen wilde dat kijken (hebben de laatste aflevering wel nog niet gezien wegens te laat).
Was allessinds beter dan dat gemaskerd bal van vrijdag...

Maar de bedoeling is er toch gewoon x-aantal afleveringen van te maken? Op zich zijn er tientallen strategieën die het anders zo simpel zouden maken.

Als verraders moet je er gewoon vanuit gaan dat je nooit met 3 in de finale geraakt.
Aflevering 1 speel je gewoon mee, en laat je 1 iemand subtiel namen droppen aan de tafel zonder bewijs
Aflevering 2 beginnen 2 verraders een 'pact' te maken door te verkondigen dat ze 100% door hebben dat x een verrader is, als ze ongelijk hebben dan aanvaarden ze dat ze eruit worden gestemd de aflevering erna

Gevolg: 1 verrader eruit, en 2 verraders die tot de laatste aflevering immuniteit hebben: want waarom zou een verrader nu actief een andere verrader uit het spel zetten?

Ik heb dit seizoen nog niet gevolgd, maar hebben ze die spelletjes laten vallen? Ik vond dat het eerste seizoen zo een loos concept dat er niet toe deed.

Terug
Bovenaan