De verbouw-topic!

Iemand een tip om tec7 op te kuisen?
Heb ergens niet zo heel netjes afgekit en moest heel dringend weg.

Moet nu dus nog terug om die terug af te schrepen en te herdoen. Maar op een paar plaatsen is het wat te breed, is op een keukenwerkblad met houtstructuur.

Is er een productje die dat wat weg krijgt of ga ik moeten met een tandenstoker in de nerfjes kotteren? :p

tip van de dag: als je netjes alles afgeplakt hebt en gekit hebt, NIET MEER NOG EENS OVER GAAN NADAT JE DE TAPE HEBT VERWIJDERD :rofl: :rofl:

Moet nu dus nog terug om die terug af te schrepen en te herdoen. Maar op een paar plaatsen is het wat te breed, is op een keukenwerkblad met houtstructuur.

Is er een productje die dat wat weg krijgt of ga ik moeten met een tandenstoker in de nerfjes kotteren? :p

tip van de dag: als je netjes alles afgeplakt hebt en gekit hebt, NIET MEER NOG EENS OVER GAAN NADAT JE DE TAPE HEBT VERWIJDERD :rofl: :rofl:
Op een keukenblad weet ik niet of het geen permanente sporen gaat maken, maar dit werkt normaal wel:

Wij kuisen dat af met van die doeken, iets van industrial whipes, maar dat is enkel goed als het nog niet opgedroogd is.

Anders gebruiken we pvc cleaner, we gebruiken dat wel enkel op ondergronden die dat verdragen. Sommige materialen verdragen dat niet en lossen zelf op.

Ik was al een tijdje aan het kijken om een ouder huis te kopen en die renteloze renovatielening te gebruiken om te renoveren. Dit is toch ook weer de zoveelste streep door de rekening na de stijgende prijzen, rente, en het afschaffen van de woonbonus.

Ik was al een tijdje aan het kijken om een ouder huis te kopen en die renteloze renovatielening te gebruiken om te renoveren. Dit is toch ook weer de zoveelste streep door de rekening na de stijgende prijzen, rente, en het afschaffen van de woonbonus.
De lening is nog altijd goedkoper dan een conventionele lening volgens mij?

Ge kunt toch nog: dan moet je bij aankoop een renovatiekrediet aanvragen, ik heb dat ook. Als je het nu aangaat kunt ge blijkbaar zelfs negatieve rente krijgen. Je verwart de verbouwlening (die is niet meer renteloos) en renovatiekrediet met elkaar. Ge moet dan wel uw EPC opwaarderen, maar dat moet tegenwoordig sowieso al. Enkel voor de slechtste EPC woningen (E en F dacht ik)

Louter informatief vraagje. Worden nieuwe binnenmuren met snelbouwsteen eerst geplaatst en dan gechapt of worden deze bovenop de chape gezet? We gaan een nieuwe toiletruimte creëren in ons bestaande washuis, vloer en chape gaan er sowieso uit.

Louter informatief vraagje. Worden nieuwe binnenmuren met snelbouwsteen eerst geplaatst en dan gechapt of worden deze bovenop de chape gezet? We gaan een nieuwe toiletruimte creëren in ons bestaande washuis, vloer en chape gaan er sowieso uit.
Niet op uw chape zetten, op de beton zetten.

Mijn verbouwlening goedgekeurt
Voor een single persoon met kind ten laste. Heb de volle 60k grvraagd op 25 jaar af te betalen

Begin december online aangevraagd. Rond 20 januarie bevestiging van goedkeuring.
24 februarie gaan tekenen. Voor mensen zich afvragen hoe lang zoiets nog duurt
( bij interwaas sint-niklaas)

Damn, ik aangevraagd 16 januari (ook online) en ik had eigenlijk wel gehoopt al iets te weten tegen nu, niet dus

Damn, ik aangevraagd 16 januari (ook online) en ik had eigenlijk wel gehoopt al iets te weten tegen nu, niet dus
Ik vraag me af als de aanvraag verstuurd is in januari dat het nog steeds renteloos is, of enkel pas vanaf je een effectief voorstel krijgt, wat dus 3-5 maand tegenwoordig kan duren tegenwoordig?

Ik vraag me af als de aanvraag verstuurd is in januari dat het nog steeds renteloos is, of enkel pas vanaf je een effectief voorstel krijgt, wat dus 3-5 maand tegenwoordig kan duren tegenwoordig?

Waarom zou het niet meer renteloos zijn? Of heb ik iets gemist?
Ik heb vorige week gebeld om de stand van zaken te weten, en ze zeiden dat ze proberen om binnen de maand iets te laten weten, maar er was een collega uitgevallen dus kon iets langer duren

edit. Ok dit wist ik dus niet :/

Offertes voor trapleuningen en ballustrades gevraagd bij twee firma's. prijsverschil: 250%
3000 euro versus 8000 euro voor een inox ballustrade van 5 meter.
Je snapt niet waar ze het in hun kop halen dat iemand 8000 euro gaat betalen voor één simpele rechte leuning op één verdieping.

Momenteel bezig met verbouwingen (uitbouw + renovatie huidige woning). Binnen een tweetal weken komen ze de vloer van de uitbouw isoleren met pur. Volgende maand komen ze de chape gieten (zowel in uitbouw als de huidige woning waar chape werd uitgebroken voor leidingen). Ze zeggen dat de woning stofvrij moet zijn. Hoe stofvrij bedoelen ze hiermee 😝?

Aan de andere kant heb je wel de index gehad.

Momenteel bezig met verbouwingen (uitbouw + renovatie huidige woning). Binnen een tweetal weken komen ze de vloer van de uitbouw isoleren met pur. Volgende maand komen ze de chape gieten (zowel in uitbouw als de huidige woning waar chape werd uitgebroken voor leidingen). Ze zeggen dat de woning stofvrij moet zijn. Hoe stofvrij bedoelen ze hiermee 😝?
Wij hebben er met de werfstofzuiger overgegaan. Veegproper was ok volgens hen. Bij ons was het wel thermowhite ipv PUR.

Wij hebben er met de werfstofzuiger overgegaan. Veegproper was ok volgens hen. Bij ons was het wel thermowhite ipv PUR.

Heb een bouwstofzuiger staan, maar vraag me gewoon af wat stofvrij is. Heb precies het gevoel dat er altijd wel stof zal blijven liggen. Er lijkt geen eind aan te komen. Uiteraard zullen alle losse stukjes weg zijn

Dit staat op de website van mijn energiehuis:

"De intrest voor dossiers ingediend na 31 januari 2023 is 2,25%. De rentevoet voor nieuwe dossiers wordt jaarlijks herbekeken op basis van de wettelijke intrestvoet, maar eenmaal het krediet afgesloten is, ligt de rentevoet vast gedurende de volledige looptijd."

Ik vermoed dat voor dossiers ingediend in januari dus ook nog steeds 0% is, zelf als het dossier nog niet verwerkt is.

Dit staat op de website van mijn energiehuis:

"De intrest voor dossiers ingediend na 31 januari 2023 is 2,25%. De rentevoet voor nieuwe dossiers wordt jaarlijks herbekeken op basis van de wettelijke intrestvoet, maar eenmaal het krediet afgesloten is, ligt de rentevoet vast gedurende de volledige looptijd."

Ik vermoed dat voor dossiers ingediend in januari dus ook nog steeds 0% is, zelf als het dossier nog niet verwerkt is.
Dat weet ik dus niet, want ik las ook ergens als er missende documenten of dergelijks zijn kijken naar wanneer uw dossier volledig is (was wel niet in de context van de rentes). Dus als ze binnen 3 maand antwoorden er mist nog een document X,Y,Z dan is uw dossier nog niet ingediend.

ik ben in den tijd een week lang na kantoor uren aan het stofzuigen geweest :o

Terug
Bovenaan