De verbouw-topic!

Hier mensen met een regenput? Zijn er redenen om bepaalde zaken wel of niet aan te sluiten daarop (wasmachine, toilet)?
Ik heb de wc's, buitenkraantjes en wasmachine aangesloten op regenwater.

Zelf merk ik nergens een verschil met leidingswater. Bij volgende woning ga ik dan ook terug alles op regenwater zetten.

Ik heb de wc's, buitenkraantjes en wasmachine aangesloten op regenwater.

Zelf merk ik nergens een verschil met leidingswater. Bij volgende woning ga ik dan ook terug alles op regenwater zetten.
Ook met filters dan?

Er komt inderdaad een punt om de put te kunnen bijvullen. Het was eerder als uw pomp kapot is kun je de andere nog gebruiken.

Waarom 1 toilet op leidingwater? :wtf:
Wie u dat aangeraden heeft, is klaar voor psychiatrie
al vaker gehoord, voor als put leeg is (ok vullen is rap gebeurd maja) en voor als pomp zou kapot zijn..

hier 2 toiletten en buitenkraantje, WM op aanraden iemand in textielsector niet, te zuur.

merk ook op dat veel feedback gegeven wordt hier zonder de randomstandigheden te kennen: hellend/plat dak, filters aanwezig (voor en/of na filters)?, wordt put gekuist, veel bomen in de regio?,...

Logica is "wat als de put leeg is". Maar dat lost een automatische pomp of een darm naar de dakgoot ook op...
nen darm naar de put lijkt me nu wel eenvoudiger? :-p of zo'n aanvulpunt idd

automatische pomp lijkt me nogal zotte kost voor particuliere woning tbh..

nen darm naar de put lijkt me nu wel eenvoudiger? :p of zo'n aanvulpunt idd

automatische pomp lijkt me nogal zotte kost voor particuliere woning tbh..
Ik ken veel mensen met een automatische pomp, maar dat is echt belachelijk duur. Hier is het gewoon onofficieel een punt waar ik de put kan afsluiten en kan aansluiten op leidingwater. Maar dat mag eigenlijk niet...

Hier in de technische kast zit regenwater & leidingwater op een collector, niet ver van elkaar met terugslagklep.
Met een aansluitpunt voor een stuk darm tussen te steken van leiding naar collector regenwater.
Het mag niet, maar als het eens gebeurt (20k liter hier) dat regenput leeg is, moet ik tijdelijk overbruggen

Ook met filters dan?

Er komt inderdaad een punt om de put te kunnen bijvullen. Het was eerder als uw pomp kapot is kun je de andere nog gebruiken.

Voor dat het in de regenwaterput gaat, gaat het uiteraard eerst langs een filter en een rustige toevoer. Dan wordt het aangezogen met een vlottende suctie (wat ook een filter is) en na de pomp wordt deze langs 3 filters gestuurd, waarvan de laatste koolstoffilter is.
Ik heb ook een betonnen regenwaterput, deze neutraliseert het zure regenwater en breekt ook beter organische stoffen af, als je een kuntstof regenwaterput pakt heb je dat niet.

De pomp staat in de kelder, bij het pidpa aansluiting. Toen ik de suctie darm heb getrokken, heb ik ook ineens een extra darm getrokken, deze dient om de put te vullen. Als ik de put dus wil vullen met water, kan ik in de kelder deze aansluiten op het kraantje van de pidpa en de put vullen.

Bij volgende woning ga ik het doen zoals Sander (was dat ook nog van plan om het hier te doen, maar omdat ik het ga verkopen, ga ik het hier niet meer doen).
Ik zet een kraantje van regenwater circuit en pidpa naast mekaar en hiertussen kan ik dan met een flexibel verbinding maken, zodat ik het regenwatercircuit op pidpa kan zetten. Bij de pomp staat toch een ventiel (om de filters in te blokken), dat kun je dan dicht zetten.

Hier in de technische kast zit regenwater & leidingwater op een collector, niet ver van elkaar met terugslagklep.
Met een aansluitpunt voor een stuk darm tussen te steken van leiding naar collector regenwater.
Het mag niet, maar als het eens gebeurt (20k liter hier) dat regenput leeg is, moet ik tijdelijk overbruggen
Het mag niet, maar zo wat iedereen die ik ken met een regenwaterput heeft het wel.

Na een aantal maanden er aan te werken, is het resultaat er eindelijk:
Klinkt misschien creepy, maar woon jij in een straat dat begint met de letter K? :D

Ben daar gisteren langs gereden en mijn oog viel op denk ik u woning (kwam me bekend voor). Jij hebt een enige tijd terug eens een paar foto's van u woning doorgestuurd naar mij en misschien door deze post dat ik eraan dacht. Toen ik naar huis aan het rijden was viel ineens mijn frank.

Ik was daar in de straat om naar een steen te gaan kijken (was een referentieadres)

Klinkt misschien creepy, maar woon jij in een straat dat begint met de letter K? :D

Ben daar gisteren langs gereden en mijn oog viel op denk ik u woning. Jij hebt een enige tijd terug eens een paar foto's van u woning doorgestuurd naar mij en misschien door deze post dat ik eraan dacht.

Ik was daar in de straat om naar een steen te gaan kijken (was een referentieadres)
2 K's zelfs :D En ik gok dat je dan naar een nieuwbouw bent gaan kijken die ze nog aan het zetten zijn? (met een speciale steen)

2 K's zelfs :D En ik gok dat je dan naar een nieuwbouw bent gaan kijken die ze nog aan het zetten zijn? (met een speciale steen)
Nummer 22. Maar int echt kwam die totaal anders over, als op foto. Voor mij was het niet echt een succes.

Ge kunt het inkleden hoe ge wilt, het blijf creepy.
Sander ik zou uw alarm toch ma aanzetten, voordat ge in stukskes gekapt in Bimmer zijne diepvries ligt :unsure:.

Hier enkel buitenkraan en toiletten op regenwater. Ik merk toch dat ik regelmatig filters moet wisselen en dat het water niet 100% zuiver is (prefilter, rustige toevoer, vlottende aanzuig en dubbele filter na de pomp). Mijn was doen met dat soort water is voor mij echt geen optie.

weet er iemand bij HSB hoeveer je gevelisolatie naar onder mag doorlopen? Stopt dat bij de waterkering tussen ytong en HSB?

Heb momenteel een ytong van 25 hoog voorzien voor een vloeropbouw van 10cm vloerisolatie en 8cm chape, dus ik zit daar met een paar cm potentiele koudebrug als ik de isolatie niet dieper laat komen.

CxlHyjS.jpg

weet er iemand bij HSB hoeveer je gevelisolatie naar onder mag doorlopen? Stopt dat bij de waterkering tussen ytong en HSB?

Heb momenteel een ytong van 25 hoog voorzien voor een vloeropbouw van 10cm vloerisolatie en 8cm chape, dus ik zit daar met een paar cm potentiele koudebrug als ik de isolatie niet dieper laat komen.

CxlHyjS.jpg
serieus kippenhok!

Terug
Bovenaan