Evil_Bunny
Member
Is dat op temperatuur koken dan? Dan kunt ge wel heel nauwkeurig koken. Proper
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wij verhuizen binnen enkele maanden naar ons nieuwe huis en hebben gekozen voor een Atag Elevate kookplaat. Daar zit dat dus ook op. Nog geen ervaring ermee maar zag er wel heel goed uit in het Atag Experience Center.Ja is dat iets eigenlijk? Nog niet gebruikt so far
Mooie kleuren, zoiets zoeken wij ook. Is dat TRAVERTINO CLASSICO A UNICERAMICA? Wat heb je voor de kasten gekozen? We zijn al enige tijd op zoek naar een deftige walnoot-achtige kleur/motief maar voorlopig onze goesting nog niet gevonden...3 ketels/pannen langs mekaar met nog plaats over, dream come true
Enkel nog de plinten, mortexwand en de schilder die wat meer gas moet geven en dan is alles klaar.
Zal dan binnenkort wat foto’s posten, zijn zeer tevreden van het resultaat![]()
Infinity Travertino CHIAROMooie kleuren, zoiets zoeken wij ook. Is dat TRAVERTINO CLASSICO A UNICERAMICA? Wat heb je voor de kasten gekozen? We zijn al enige tijd op zoek naar een deftige walnoot-achtige kleur/motief maar voorlopig onze goesting nog niet gevonden...
Mooie keuze, buurman heeft een salontafel in Afromosia die ik wel zou willen ...Hout is Afrormosia fineer.
Dat is zowat het thema hier in huis, afrormosia inbouwkasten, keuken, schuifraam, deuren…Mooie keuze, buurman heeft een salontafel in Afromosia die ik wel zou willen ...
Hier is in december een nieuw aluminium schuifraam geplaatst, deze heeft drie delen. Nu wanneer je het eerste deel wil openschuiven, moet in principe dit deel loskomen van het tweede deel, zodat initieel enkel het eerste deel open gaat. Echter komt dit moeilijk los van het tweede deel waardoor beide delen tegelijk openschuiven, en het dus mega zwaar is om dit te openen. Mijn vriendin krijgt dit niet open gezien de zwaarte.
Firma is al paar keer langsgekomen en heeft met siliconenspray het probleem proberen oplossen. Beide delen sluiten aan elkaar dmv soort van vacuum. Maar spray heeft niet geholpen. Firma zegt om het eerste deel met een goede "schok" te openen ipv geleidelijk te openen om zo de twee delen los te krijgen van elkaar, maar dit lijkt mij geen oplossing. Onze vorige woning had ook een gelijkaardig schuifraam en daar waren er nooit problemen. Daarnaast stellen ze ook voor om een balk in de rail achter het tweede deel te leggen waardoor deze blokkeert als je wil openen, dan gaat enkel het eerste deel open. Dit is voor mij ook geen oplossing.
Ze gingen dit opnemen met de fabrikant, maar ik kon afleiden van hun lichaamstaal dat ze hier niet verder willen op ingaan. Ik moet nog een dikke 2000 euro voldoen van de eindfactuur, lijkt het normaal dat ik een deel afhou gezien het probleem en zoja welk bedrag? Schuifraam was in totaal een 8.000 euro.
Is dat zo? Wist ik ook niet.Niet de meest ecologische keuze achteraf gezien, was ik niet van op de hoogte.

Toen ik mijn aansluiting liet doen in 2021 was dat alleszins niet het geval. Ik heb, net zoals jij wil, de gasleiding tot in de garage laten leggen en de meter laten installeren.Ik verwarm momenteel met stookolie (en ben eigenlijk nog niet van plan dit te wijzigen aangezien de stookolieketel nog in zeer goede staat is).
Maar ik plan in 2026 om wat tuinwerken te doen en ik wou al preventief aardgas laten aanleggen (ligt in't straat maar nog niet in mijn huis). Dan moet'k later niet opnieuw een tuinpad openbreken. En indien stookolieketel het zou begeven, dan ben ik al gecovered met aardgas en is het enkel gasketel laten plaatsen.
Onlangs zei iemand me dat als je gas naar de woning laat leggen dat je dan ook binnen de 6 maand moet aangesloten worden? Klopt dat? Ik wou dus eigenlijk gewoon dat de aardgasleiding van de straat tot in mijn garage geraakt, dat er al een digitale gasmeter geïnstalleerd wordt maar dat deze verder buiten gebruik blijft tot ik ooit beslis over te schakelen van stookolie naar gas.
PS: woning uit 1979 dus warmtepomp en van die dingen is geen optie.
Bij ons dat met batterijen denk ik (CR2032 x 2)? Dat bakje stuurt dan een signaal uit, net zoals de afstandsbediening. Is makkelijk om te installerenWij zouden in ons toekomstig huis de garagepoort willen openen via een codeklavier aan de gevel.
Poort is van Krial. Wat ze op hun website aanbieden vinden we niet bepaald mooi.
Ik neem aan dat klavieren universeel zijn aangezien deze gewoon een signaal uitsturen.
Heb al gelezen dat je best een klavier met aparte centrale neemt om veiligheidsredenen (inbraak). Zou deze kunnen werken / iets zijn?
Aansluiting lijkt me eenvoudig; voeding geven, kabel naar klavier en dan een contact parallel op de reeds aanwezige drukknop?
En wat zijn je ervaringen? Bij onze nieuwe keuken stellen ze die kookplaat ook voor...Wij verhuizen binnen enkele maanden naar ons nieuwe huis en hebben gekozen voor een Atag Elevate kookplaat. Daar zit dat dus ook op. Nog geen ervaring ermee maar zag er wel heel goed uit in het Atag Experience Center.
Liever bedraad, als de batterijen plots leeg zijn en je hebt toevallig geen sleutel bij sta je daar mooiBij ons dat met batterijen denk ik (CR2032 x 2)? Dat bakje stuurt dan een signaal uit, net zoals de afstandsbediening. Is makkelijk om te installeren
.Keuken plaatsen ze pas eind november, begin december dus ik kan er nog niet over oordelen.En wat zijn je ervaringen? Bij onze nieuwe keuken stellen ze die kookplaat ook voor...
Als je op de link klikt ga je kunne lezen dat daar geen batterij in gebruikt word .Liever bedraad, als de batterijen plots leeg zijn en je hebt toevallig geen sleutel bij sta je daar mooi.
)Weet je of het momenteel een hotelschakeling/wisselschakeling is met die 2 knoppen? Want indien wel, zal die schakelaar waarschijnlijk niet werken (afgaand op de beperkte info op bol).Heb een basisnotie elektriciteit maar niet meer dan dat en lees li ks en rechts dat het niet zo eenvoudig te installeren is?
De lichtknop in kwestie bedient 3 spots en een wandlamp. Enkele knop maar op de bovenverdieping (mezannine) kan je die lichten ook met een knop bedienen. Weet niet of dat iets uitmaakt?