De verbouw-topic!

@Mask Het zou pas ingaan vanaf 2026 (ik neem aan 1 januari). Je hebt dus nog enkele maanden marge. Bij de Septemberverklaring deze namiddag zal de datum officieel bekend zijn. Bij de hervorming in juli gold de "aanvraagdatum" als bepaling om de oude of nieuwe premie te krijgen, zal bij deze bijkomende hervorming ook gelden neem ik aan.

Als het een bevriende aannemer is, kan je anders al de factuur vragen? :unsure:

Nog een geluk dat ik de badkamerrenovatiepremie heb kunnen strikken voor eind juli :shy: .
In het totaal een 11K teruggekregen op een totale kost van (voorlopig) 253K.

Bij de start van onze verbouwing rekening gehouden met de mogelijke premies, die zien we intussen allemaal door onze neus geboord omdat de verbouwing aansleept en we er nog niet gedomicilieerd zijn.

Als het een bevriende aannemer is, kan je anders al de factuur vragen? :unsure:

Nog een geluk dat ik de badkamerrenovatiepremie heb kunnen strikken voor eind juli :shy: .
In het totaal een 11K teruggekregen op een totale kost van (voorlopig) 253K.
De facturen zijn geen probleem. Het is dat ik er nog niet gedomicilieerd ben, maar dat zal vanaf 1 oktober zijn :)

Het is dan ook tricky om op enige premie te rekenen natuurlijk. Ik heb op nul € gerekend en dat wordt nu ook weer mooi bevestigd.

Anderzijds: die premie is leuk maar verandert niks aan onze plannen, wij zouden sowieso gerenoveerd hebben dus ergens snap ik de redenering wel. Dubbel dus, want zo nemen ze alweer een voordeel weg voor een reeds zwaar belaste groep.

Komende maandag verhuizen.

Slaapkamers boven gaan volledig klaar zijn (lees: kinderkamers zijn geschilderd en ingericht)

Voor de rest helaas 2 weken achterstand, maar moeten 1 oktober uit ons huis zijn dus weinig keuze. Wij slapen voorlopig boven in de extra kamer die als bureauruimte gaat dienen.

Badkamer zal deze vrijdag klaar zijn, net zoals de wasplaats/berging. Keuken is nog work in progress maar mijn ouders wonen achter in de zorgwoning dus zij zullen moeten koken de eerste dagen :)

Spijtig dat het zo loopt want wij waren eigenlijk ruim op tijd klaar met de afbraakwerken en heb lang het gevoel gehad dat ze ons te vaak naar achteren schoven.

Van de geleverde werken tot nu toe niks dan lof, is echt allemaal met een zeer hoge afwerkingsgraad, echter qua planning en timing en de communicatie errond nog veel werk aan de winkel.

Ben misschien te braaf geweest tot nu toe, maar ik blaas liever geen bruggen op als de kwaliteit van het werk hoog ligt…

Spannende tijden wel. Beetje stressvol zo verhuizen naar een onafgewerkt huis met 2 kleine kinderen. Echter was dat vroeger schering inslag dus zal wel goedkomen.

Morgen de parket in de zithoek, woonkamer en onze slaapkamer op het gelijkvloers!

Voegwerken in progress 😎

IMG_1071.jpeg

IMG_1075.jpeg

Kernissen, is dat een gekend woord?

Dat zien er crazy dure kernissen uit allesinds :laugh:
Ik doe een gok: je bedoelt de dakoversteek in eik, hier soms ook ‘kornis’ genoemd? :tongue:

EDIT: @Mask gelukkig niet aan de volle pot moeten betalen :biglaugh: In onze woonkamer hadden we een hele hoop eiken balken waarvan we de helft hebben uitgebroken en gebruikt om daar die hondjes en planchetten van te laten schaven. Materiaal dus gratis, enkel werkuren te betalen!
We hebben het wel enkel voor dit oversteekje op de foto laten doen, de rest van het huis is gewoon uitgewerkt in afrormosia.
Achteraf gezien was het misschien mooier om het hele huis zo af te werken maar goed, het budget is spijtig genoeg niet ongelimiteerd.

Laatst bewerkt:
Afdak moet dus weg en dit paaltje lijkt me asbest.
Ik vind zoveel info dat het niet meer duidelijk is. Iets met bomen en bos.

Mag ik dit zelf verwijderen en naar containerpark doen?
Mag dit in twee stukken, bijvoorbeeld?

Merci

SCR-20251001-jang.png

Afdak moet dus weg en dit paaltje lijkt me asbest.
Ik vind zoveel info dat het niet meer duidelijk is. Iets met bomen en bos.

Mag ik dit zelf verwijderen en naar containerpark doen?
Mag dit in twee stukken, bijvoorbeeld?

Merci

SCR-20251001-jang.png
Als het gebonden asbest is, mag je dat zelf wegdoen. Wel niet breken en best nat maken zodat er geen stof gaat vliegen.

Maar is het asbest? Om 100% zeker te zijn gaat ge dat moeten laten testen. (wat ook niet gratis is uiteraard).
Ik zou op het eerste zicht denken dat het gewoon beton is?

Binnenkort komen ze hier de 18cm EPS met crepi op de gevel plaatsen echter krijg ik hier de vraag waar en hoeveel bevestigingsblokken ik wil want zonder kan ik geen "zware" dingen op de gevel monteren. Is dat noodzakelijk als ik enkel een Ubiquiti G6 180 (850gr) en codeklavier voor de garagepoort (Cifero XT - 470gr) wil gaan bevestigen?

Binnenkort komen ze hier de 18cm EPS met crepi op de gevel plaatsen echter krijg ik hier de vraag waar en hoeveel bevestigingsblokken ik wil want zonder kan ik geen "zware" dingen op de gevel monteren. Is dat noodzakelijk als ik enkel een Ubiquiti G6 180 (850gr) en codeklavier voor de garagepoort (Cifero XT - 470gr) wil gaan bevestigen?
Ja in Isomo kan je niks bevestigen.
Zeker laten voorzien, nu het nog kan.

Voor die gewichten kan je gewoon met speciale pluggen werken: https://www.amazon.com.be/-/en/Fischer-Plus-Dämmstoffdübel-570350-pieces/dp/B0CMLJVK8V/ref=asc_df_B0CMLJVK8V?mcid=8ac7296e1bac38b087a615fb2c9e7cfc&tag=begogshpadde-21&linkCode=df0&hvadid=712742093246&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=14665447178942202679&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9213851&hvtargid=pla-2298210514294&psc=1&language=en_GB&gad_source=1
Daar heb ik destijds ook mn Bose Speakers (veel zwaarder dan 1kg) mee opgehangen en dat werkt prima . Als je echt een luifel oid wil gaan ophangen kan je niet zonder bevestigingsblokken.

Terug
Bovenaan