De verbouw-topic!

Was nog een foto van de vorige eigenaars. Heb niet echt foto's genomen van de volledige ruwbouw zolder. Op 2de foto zie je al de afvoeren en leidingen van de airco's in de centrale wand. Ik heb van heel het proces wel foto's (maar het zijn er heel veel). Ook is er ondertussen sfeerverlichting/leeslampjes waar de groene kabels uit de muur komen. De rubberwood vensterbank moet ik trouwens ook nog oliën.

Mooi werk @Evil_Bunny !!

Toch niet te onderschatten hoeveel uren er in zo een zolder kruipen onder het dak incl dakraam. Dat is echt doorzetten :)

Ik heb een dakwerker werken laten uitvoeren aan het dak(je) boven de erker van m’n woning.
Echter is de uitvoering teleurstellend, het is er bij wijze van spreken op gesmeten. Voor het eerst ben ik echt teleurgesteld door de kwaliteit van werken van een aannemer.

Kan er iemand mij vertellen wat mijn recht is om dit deftig te laten afwerken?

Ik heb een dakwerker werken laten uitvoeren aan het dak(je) boven de erker van m’n woning.
Echter is de uitvoering teleurstellend, het is er bij wijze van spreken op gesmeten. Voor het eerst ben ik echt teleurgesteld door de kwaliteit van werken van een aannemer.

Je kunt de dakwerker een ingebrekestelling voor slecht uitgevoerde werken sturen. Als hij daar niet op reageert zul je advocaat moeten inschakelen.

Niet betalen! Dan heb je een stok achter de deur. Wij hebben op ons vorig adres ook klodden gehad met een dakwerker die zijn werk niet goed gedaan had.
Aangetekend schrijven werd gewoon genegeerd. Die moest zijn centen hebben en is alles mooi komen doen volgens de regels van de kunst.
Langs juridische weg ben je vaak meer geld kwijt.

Voila, chape erin. Ideaal weer om te drogen!

Volgende week ketel aansluiten en vvw opstarten. Week na bouwverlof komt plakker + plafonds beneden - eind aug vloer en parket en dan knallen voor het maatwerk er tijdig in te krijgen!

OAzNIv0.jpeg

kT6khxY.jpeg

CilzJVG.jpeg

Volgende week ketel aansluiten en vvw opstarten. Week na bouwverlof komt plakker + plafonds beneden - eind aug vloer en parket en dan knallen voor het maatwerk er tijdig in te krijgen!

OAzNIv0.jpeg

kT6khxY.jpeg

CilzJVG.jpeg
Mooie timing :biglaugh: ideale periode om te drogen inderdaad.
Chape was hier ook gepland voor vandaag maar is last minute uitgesteld naar donderdag. Spannend!

Gaat ge die zelf dicht steken?

Geeft idd al een veel properder zicht. Eens de afwerkingsfase is ingezet krijgt dit plots zoveel meer voldoening. (maar begint het ook veel trager te gaan)

Gaat ge die zelf dicht steken?

Geeft idd al een veel properder zicht. Eens de afwerkingsfase is ingezet krijgt dit plots zoveel meer voldoening. (maar begint het ook veel trager te gaan)
Nee hebben een schrijnwerker die het totaalproject doet met zijn eigen onderaannemers.

Na het bouwverlof begint een stukadoor en 4 mensen aan Gyprocwerken. We moeten eind september verhuizen dus er zal toch nog wel stevig doorgewerkt moeten worden :)

Met 4 man gaat dat verbazend vlot gaan.

Ik heb mijn Gyproc werken (met 2) op een 2tal weken gedaan (+/-). (Totale werktijd, tussen door op rustdagen en verlofdagen). Studs plaatsen, osb van 15 tegen de wanden, Gyproc van 12. Plagyp op de plafond, uitlatten op de schuine wanden en enkel Gyproc op plafond en schuine wanden.

Met 4 man gaat dat verbazend vlot gaan.

Ik heb mijn Gyproc werken (met 2) op een 2tal weken gedaan (+/-). (Totale werktijd, tussen door op rustdagen en verlofdagen). Studs plaatsen, osb van 15 tegen de wanden, Gyproc van 12. Plagyp op de plafond, uitlatten op de schuine wanden en enkel Gyproc op plafond en schuine wanden.
Yes inderdaad. Ze hebben de bovenverdieping al gedaan en wat ik zie wat die op een paar weken gedaan kregen.. dat waren dan nog de “moeilijkere” wanden incl OSB en schuine plafonds incl dakvensters..

Ben alleen wat laat met een verver te zoeken merk ik. Geverfd hebben voor de verhuis zit er niet ik vrees ik. Tot nu toe oktober het vroegste gevonden.. bovenverdieping verf ik zelf.

Leuk huis met dat zadeldak! Wordt de steen nog geplakt of gewoon schilderen?

Leuk huis met dat zadeldak! Wordt de steen nog geplakt of gewoon schilderen?
Keuken gaat de steen verwijderen wegens begaaid door die poutrelle enzo. Op de plaatsen waar het kan willen we steen zichtbaar houden en dus gewoon verven.. is eens wat anders dan enkel gepleisterde muren :)

Dat is dus de ruimte van het schuifraam waar de steen zal blijven.

In de zithoek (niet zichtbaar op de foto’s) zal hij deels blijven enkel de TV wand die zal in Gyproc zijn en waarop gemortext zal worden. Hetzelfde als de voet van het keukeneiland.

Men vader heeft die stenen ooit zelf gebakken dus geeft het zo wat een verhaal :p

Hoppa, net voor het verlof zit de chape er hier ook in 😎

IMG_7244.jpeg

Op een 4tal maanden hebben we hier alles gestript, fundering uitgebreid, nieuwe gevel gemetst, nieuw dak, regenputten gestoken, vloerisolatie, technieken en nu dus de chape.
Doel is tegen Kerst terug verhuizen dus ideaal was chape voor bouwverlof en dat is dus net gelukt. Ik ben content :biglaugh:

Ik zou mijn gevel willen laten reinigen en erna wit schilderen (crepi).
We zitten echter aan de straatkant dus heb wat schrik voor roet.

Is er verf die dat wat tegenhoudt?

Hoppa, net voor het verlof zit de chape er hier ook in 😎

Bekijk bijlage 42600

Op een 4tal maanden hebben we hier alles gestript, fundering uitgebreid, nieuwe gevel gemetst, nieuw dak, regenputten gestoken, vloerisolatie, technieken en nu dus de chape.
Doel is tegen Kerst terug verhuizen dus ideaal was chape voor bouwverlof en dat is dus net gelukt. Ik ben content :biglaugh:
Hier ist wel ambitieuzer: staan even ver als u en het is van te verhuizen eind september :D

Hier ist wel ambitieuzer: staan even ver als u en het is van te verhuizen eind september :D
Jow dat is inderdaad ambitieuzer :laugh: succes! En onze deadline van Kerst is al strak.
Maar dan zal het toch sowieso niet af zijn, of kies je materialen/afwerking in functie van timing?

Hier zou dat zelfs niet mogelijk zijn, sommige posten in de gekozen afwerking duren echt lang.

Jow dat is inderdaad ambitieuzer :laugh: succes! En onze deadline van Kerst is al strak.
Maar dan zal het toch sowieso niet af zijn, of kies je materialen/afwerking in functie van timing?

Hier zou dat zelfs niet mogelijk zijn, sommige posten in de gekozen afwerking duren echt lang.
Het gaat helaas niet geverfd zijn, daar ben ik te laat mee want ben nu pas offertes beginnen opvragen.. my bad!

Hier en daar wat Mortex wanden.. kost ook extra tijd heb ik begrepen.

al de rest gaat vrij simultaan zijn. Maatwerk incl keuken en badkamer is allemaal dezelfde schrijnwerker en die heeft nog een viertal mensen in dienst dus die beginnen alles te maken na het bouwverlof om in september te plaatsen. Ze hebben me verzekerd dat het haalbaar is maar we zullen zien. Weinig keuze want moeten uit ons huis eind september :)

Terug
Bovenaan