Hier heb ik afgelopen wekend de afbraakwerken afgerond. Ik post hieronder wat foto’s van de leefruimte voor degenen die het zou interesseren. Het hele huis (beneden en bovenverdieping) is zo afgebroken tot op dit niveau, maar ik ga hier enkel de voortgang van de leefruimte documenteren, lijkt me het meest interessante.
Wat staat er op het programma:
- deze week worden de oude ramen vervangen door nieuwe
- bij-isoleren / na-isoleren / plaatsen dampscherm
- sanitair en elektriciteit begint in de week van 5 mei
- het grote schuifraam wordt volledig vervangen door een afrormosia schuifraam, daar is onze schrijnwerker momenteel volop aan bezig.
- na de technieken 10cm PUR, daarop de vloerverwarming, dan een 7cm chape en dan een 2cm voor de afwerking (parket en grote tegels in de keuken)
- dat muurtje tussen keuken en eetkamer wordt volgende week afgebroken, komt een poutrelle te zitten (hoger) en dan komt er een groot eiland in de lange richting te staan.
- keuken zal ook volledig door de schrijnwerker gemaakt worden, twijfel qua vineer is er nog tussen afrormosia en noten. Afrormosia is erg prijzig wegens weinig vraag naar. Kan je niet in geprepareerde panelen aankopen dus veel uren werk aan..
- wasplaats ook volledig door de schrijnwerker
Verder dus ook nieuwe trap, 4 nieuwe slaapkamers met inbouwkasten, badkamer en 2 toiletten volledig opnieuw.
Pittig zaakje maar als het lukt zoals wij in ons hoofd hebben gaat het wel onze droomwoning worden
Het doel is om op 1 oktober te verhuizen.