De verbouw-topic!

Los ervan of het werk voor die architect is of niet, maar stel u nu eens voor dat ge in de rij staat bij de winkel voor iets te gaan afhalen en dat ze mensen die achter u binnenkomen voorlaten want "ahja, die hebben een grotere rekening en zijn dus belangrijker".

Alé, het lijkt nu alsof ik kei-verzuurd ben maar ik snap het gewoon allemaal. Zou ik zelf zelfstandige kunnen zijn? Neen. Maar ik zou het tenminste anders proberen aanpakken.

Sja, ga in de CEBEO een pakket stopcontacten kopen en de aannemer voor u betaalt waarschijnlijk een andere prijs als jij voor datzelfde pakket. particuliere en professionele zaken zitten nu eenmaal anders in elkaar.

Ik heb het denk ik hier al eens geschreven maar wat jij daar allemaal loopt te coördineren is eigenlijk werk voor je architect. Nu kan ik moeilijk inschatten welke overeenkomst je met die man hebt gesloten maar als ik je verhaal hier zo lees zat er niet echt een luik opvolging in je contract? Dan kun je al eens toestanden krijgen zoals je hier komt uitschrijven.

Die poort zelf gaan halen zou ik bijvoorbeeld nooit hebben gedaan. Want nu heb je geen verhaal meer want ja... Dat ze dat stuk u niet hebben meegegeven daar kan uw installateur nu niets meer aan doen. Alle vertraging vanaf dat punt is nu jouw schuld (zogezegd).

Heb je al die aannemers zelf aangeschreven en uitbesteed? Of kwamen die via je architect? Ik vermoed het eerste. Dan heb je bij je architect ook geen fantastisch verhaal meer want aannemers die hij niet zelf aanbrengt daar kan hij weinig over garanderen en heeft hij weinig vat op. Als die architect jaarlijks voor 100K aan elektriciteit bij die elektricien binnen brengt neemt die gast z'n telefoon op als de architect belt hoor.

Dus ja... Heb je pech? Het ziet er in ieder geval naar uit dat je wat malchance hebt. Maar was dit te voorzien (door iemand die in de sector actief is)? Sja...

Ik heb inderdaad de opvolging in regie laten doen en op afroep. Omdat:
- 90% van die dingen zijn geen rocket science hé: offertekes opvragen, vergelijken (hoewel ik mij eerlijkheidshalve hier wel éénmaal aan mispakt heb omdat ik niet 100% op de hoogte was van de reikwijdte van bepaalde opties), bellen om in te plannen, ... Daarvoor moet je geen architect hebben aan € 70/u + 21% BTW.
- Je zelf nog altijd beter kan uitleggen wat je wil, zonder tussenpersoon.
- Ik liever zelf de regie in handen hou. Stel dat het niet snel genoeg vooruit gaat (zoals altijd), dan weet je niet of uw architect er wel genoeg achter zit of niet. Dan zou ik evenveel bellen naar de architect voor een stand van zaken, dan dat ik rechtstreeks zou bellen naar de aannemers om effectief iets in te plannen. Dus dan kun je het maar beter zelf doen.

En toch kun je (met een architect in regie) nog steeds gebruik maken van de vaste aannemers van deze architect. Ik heb hen daar vaak in gevolgd, maar niet altijd. Ook kun je hem/haar eens in CC zetten om wat druk uit te oefenen op een aannemer (niet dat die architect daar dan iets mee doet, maar de druk is dan wel hoger).

Voor de kritische zaken, voor de zaken waar ik te weinig van afweet, voor de zaken waar ik eens zijn/haar input wil over horen, ... schakel ik hen in om in regie eens te komen kijken of coördineren.

Wij gaan onze tuin volledig renoveren.

Nieuwe pelouse, zo vlak mogelijk. Overal nieuwe omheining + poortje aan zijkant woning. Nieuwe, dubbele oprit. Nieuw terras. Nieuw (iets hoger) zomerterras. Op het einde van de tuin zo'n hoge boompkes (leilanders?). Nieuw platteau + tuinhuis met overdekt terras.

Afbraak + huur container zal ik zoveel als mogelijk zelf proberen te doen.
Eerst een grondplan + 3D tekening maken, zodat ik perfect weet wat ik wil.

Maar: ik zou ook wel bepaalde zaken zelf willen doen om de kosten te drukken, zoals ik dat bij m'n verbouwingen gedaan heb. Ik heb weliswaar geen ervaring in alle bovengenoemde. Zijn er zaken waar jullie ervaring mee hebben waarvan je zegt: dat geef je toch beter uit?

Tuinhuis zal ik zelf zetten. Zo'n bouwpakket. Ik heb al prijs om een op maat tuinhuis door schrijnwerker, en dat is te veel voor mijn budget.

Nieuwe pelouse, zo vlak mogelijk. Overal nieuwe omheining + poortje aan zijkant woning. Nieuwe, dubbele oprit. Nieuw terras. Nieuw (iets hoger) zomerterras. Op het einde van de tuin zo'n hoge boompkes (leilanders?). Nieuw platteau + tuinhuis met overdekt terras.

Maar: ik zou ook wel bepaalde zaken zelf willen doen om de kosten te drukken, zoals ik dat bij m'n verbouwingen gedaan heb. Ik heb weliswaar geen ervaring in alle bovengenoemde. Zijn er zaken waar jullie ervaring mee hebben waarvan je zegt: dat geef je toch beter uit?

Tuinhuis zal ik zelf zetten. Zo'n bouwpakket. Ik heb al prijs om een op maat tuinhuis door schrijnwerker, en dat is te veel voor mijn budget.
Ik zou gewoon de dingen die u wel aanspreken zelf doen, waar ge zelf vertrouwen in hebt dat ge dat tot een goed einde kan brengen/ waar je het niet erg van vind moest het niet 100 procent top zijn. Het voordeel van een tuin is dat ge daar niet in leeft en je daar geen ongemak van ondervind als dat nog niet af is / wat langer duurt. (Tenzij je echt per se wilt dat het voor die datum gedaan moet zijn maar dat ligt dan volledig aan jezelf). Zo kan je perfect eten wassen en slapen met een onafgewerkte oprit of tuinhuis he.

Omheining zetten is easy. Zet wel een deftige, wij hebben aan 2 kanten eerst tennisdraad gezet omdat de buurman links al betonpalen had staan. 2j later had uitschotman nog steeds er niks aan verder gedaan omdat hij eiste dat wij voor de rest van de kosten gingen opdraaien, maar het mocht wel niet onze goesting zijn.

Hebben dan zelf dubbelstaalmat gezet, ik heb die gekocht bij Claerbout in Hooglede. Dat lijkt absurd om het daar te halen, maar die mannen waren echt zeer goedkoop. Plaatsen is heel simpel. Ge pakt 2 palen en zet daar een paneel op vast met de klemmen. ge maakt een mal met 2 a 3 houten latten op maat te zagen dat ze net tussen de palen passen.
Gaten maken met de grondboor, 2 zakken snelbeton in (hier is het hek 2m hoog, voor een lager is 1 zak genoeg) en uw paal in alle richtingen pas zetten. Met de mal zien dat de afstanden kloppen. De dag erna uw panelen er tegen zetten met klemmen en zelftappers. Done.

Te zien voor wat je specifiek gaat he. Iedereen met een schop, kruiwagen, waterpas en rubberen hamer kan klinkers leggen.

meeste afsluitingen vallen ook goed mee

en eiglijk is een terras in tegels ook nog goe om te oefenen :p

En hop, een nieuw voorwerp van discussie losgebarsten tussen de kleine kindjes:
- Loodgieter heeft de pomp geplaatst in de regenwaterput maar wil die niet aansluiten op de (nochtans) klaargelegde elektriciteitskabel; hij stelt dat de aansluiting voor de elektricien is.
- Elektricien wil de kabel ook niet aansluiten want die zegt: "Wie iets plaatst, die sluit het ook aan".

Hoewel ik nog nooit kleuterleider ben geweest, is dat ook weer een nieuwe ervaring die je er gratis bij krijgt bij een verbouwing precies. :sarcastic: Mannekes mannekes mannekes toch. Wat een triestige mentaliteit.
Of dat ander gevoel die ik al tientallen keer meegemaakt heb: het gevoel dat ik precies de eerste ben op de planeet die (ver)bouwt. Na 10 000 jaar sedentaire gemeenschappen en dus 10 000 jaar dat we met intussen 6 miljard mensen zitten bouwen en verbouwen, zijn die scopes nu nog altijd niet allemaal duidelijk omlijnd, neen? Wat gaan we doen? De komende 10 000 jaar ook nog eens discussiëren over elk taakje? Of moet daar eerst een gerechtelijke uitspraak over zijn? Jesus Christ.

Maar goed, zeggen jullie het eens. In dit gigantisch wereldprobleem, wie moet meester mac-bc gelijk geven en wie krijgt een tik op de blote poep?

Goh, ik heb in januari ook problemen gehad met mijn verwarmingsketel.
Loodgieter komt maar kan er niet goed aan door het badkamerkastje dat wat in de weg hangt sinds de badkamerrenovatie.
"Ik mag dat niet verwijderen, dat ga je zelf moeten doen, dat behoort niet tot mijn functie."
Toch ook een ferm "what da fuck?!?!" momentje gehad hoor dan 🙄

Lijkt me vooral afschuiven van verantwoordelijkheid indien er iets mis zou gaan, ik ga er ook van uit dat wie iets plaatst, er ook voor moet zorgen dat het WERKT alvorens de site te verlaten. Ik zou dus ook aan hem zeggen dat zolang HIJ er niet voor zorgt dat je zeker weet dat alles werkt, je ook de factuur niet kan voldoen 😇
Stel dat het een elektrische poort was, zou je toch ook niet betalen totdat je zeker was dat ze open en toe kan gaan met de afstandsbediening?

En hop, een nieuw voorwerp van discussie losgebarsten tussen de kleine kindjes:
- Loodgieter heeft de pomp geplaatst in de regenwaterput maar wil die niet aansluiten op de (nochtans) klaargelegde elektriciteitskabel; hij stelt dat de aansluiting voor de elektricien is.
- Elektricien wil de kabel ook niet aansluiten want die zegt: "Wie iets plaatst, die sluit het ook aan".

Hoewel ik nog nooit kleuterleider ben geweest, is dat ook weer een nieuwe ervaring die je er gratis bij krijgt bij een verbouwing precies. :sarcastic: Mannekes mannekes mannekes toch. Wat een triestige mentaliteit.
Of dat ander gevoel die ik al tientallen keer meegemaakt heb: het gevoel dat ik precies de eerste ben op de planeet die (ver)bouwt. Na 10 000 jaar sedentaire gemeenschappen en dus 10 000 jaar dat we met intussen 6 miljard mensen zitten bouwen en verbouwen, zijn die scopes nu nog altijd niet allemaal duidelijk omlijnd, neen? Wat gaan we doen? De komende 10 000 jaar ook nog eens discussiëren over elk taakje? Of moet daar eerst een gerechtelijke uitspraak over zijn? Jesus Christ.

Maar goed, zeggen jullie het eens. In dit gigantisch wereldprobleem, wie moet meester mac-bc gelijk geven en wie krijgt een tik op de blote poep?
Als de kabel klaar ligt dan sluit de loodgieter die pomp gewoon aan, als je zelfs dat Nie kan zou je beter gewoon stoppen

Als een grondwerker een put plaatst waar reeds een ingebouwde pompinstallatie inzit. sluit deze nooit de elektriciteit aan. (staat dan ook duidelijk in de offerte van de grondwerker.)

Er word dan gewoon verwezen naar het lot technieken, net zoals bijvoorbeeld een KWS afscheider(met alarminstallatie) ook niet zal aangesloten worden door degene die de installatie in de grond geplaatst heeft.

Hier is het echter zeer flauw van zowel de loodgieter (een technieker) als de elektricien (ook een technieker) om dit niet te willen doen.
(tenzij de elektricien speciaal gebeld word om enkel dit te komen aansluiten, dan redeneert die idd van "ik ga niet speciaal afkomen om iemand anders zijn brol aan te koppelen. (hangende boven een regenput.)

Als bouwheer die alles zelf regelt moet je idd het subtiele spel spelen, van techniekers die bezig zijn koffiekoeken en cola aan te bieden, om daarna zo'n dingetjes te vragen. (ik creëer altijd een zak goodwil en krijg zo toch enorm veel gedaan.)

Goh, ik heb in januari ook problemen gehad met mijn verwarmingsketel.
Loodgieter komt maar kan er niet goed aan door het badkamerkastje dat wat in de weg hangt sinds de badkamerrenovatie.
"Ik mag dat niet verwijderen, dat ga je zelf moeten doen, dat behoort niet tot mijn functie."
Toch ook een ferm "what da fuck?!?!" momentje gehad hoor dan 🙄

Lijkt me vooral afschuiven van verantwoordelijkheid indien er iets mis zou gaan, ik ga er ook van uit dat wie iets plaatst, er ook voor moet zorgen dat het WERKT alvorens de site te verlaten. Ik zou dus ook aan hem zeggen dat zolang HIJ er niet voor zorgt dat je zeker weet dat alles werkt, je ook de factuur niet kan voldoen 😇
Stel dat het een elektrische poort was, zou je toch ook niet betalen totdat je zeker was dat ze open en toe kan gaan met de afstandsbediening?
Da zijn nog de grootste klootzakken, Timmermans die Gene fuck geven wat ze allemaal blokkeren en onbereikbaar maken met hun kutplanken, man ik haat die assholes die ketels inbouwen met 1000 vijzen of nog bij voorkeur genageld da ge nergens meer aan kunt :angry:

Ik hoop dat ze allemaal voor de rest van hun leven jeuk hebben op een plek daze ook Nie aan kunnen

Ik zou gewoon de dingen die u wel aanspreken zelf doen, waar ge zelf vertrouwen in hebt dat ge dat tot een goed einde kan brengen/ waar je het niet erg van vind moest het niet 100 procent top zijn. Het voordeel van een tuin is dat ge daar niet in leeft en je daar geen ongemak van ondervind als dat nog niet af is / wat langer duurt. (Tenzij je echt per se wilt dat het voor die datum gedaan moet zijn maar dat ligt dan volledig aan jezelf). Zo kan je perfect eten wassen en slapen met een onafgewerkte oprit of tuinhuis he.
Het is inderdaad zo dat er geen haast is. Bij de verbouwingen binnen was dat helemaal anders.
Zelf ben ik (te) perfectionistisch. Waardoor ik langer aan sommige klussen zit, tot die perfect zijn. Meestal is dat ook helemaal niet nodig.
Het vertrouwen in 'vakmannen' is ook serieus uitgedund sinds de verbouwingen binnen. Dan had ik ook zoiets: het moet 100% top zijn, ik geef dat uit. Maar op de harde manier heb ik dan geleerd dat er toch wel heel veel cowboys rondlopen.

Maar je hebt wel gelijk, ik zal mijn gevoel volgen. Waar ik vertrouwen in heb, doe ik zelf.

Omheining zetten is easy. Zet wel een deftige, wij hebben aan 2 kanten eerst tennisdraad gezet omdat de buurman links al betonpalen had staan. 2j later had uitschotman nog steeds er niks aan verder gedaan omdat hij eiste dat wij voor de rest van de kosten gingen opdraaien, maar het mocht wel niet onze goesting zijn.

Hebben dan zelf dubbelstaalmat gezet, ik heb die gekocht bij Claerbout in Hooglede. Dat lijkt absurd om het daar te halen, maar die mannen waren echt zeer goedkoop. Plaatsen is heel simpel. Ge pakt 2 palen en zet daar een paneel op vast met de klemmen. ge maakt een mal met 2 a 3 houten latten op maat te zagen dat ze net tussen de palen passen.
Gaten maken met de grondboor, 2 zakken snelbeton in (hier is het hek 2m hoog, voor een lager is 1 zak genoeg) en uw paal in alle richtingen pas zetten. Met de mal zien dat de afstanden kloppen. De dag erna uw panelen er tegen zetten met klemmen en zelftappers. Done.
Merci voor den uitleg! Klinkt inderdaad niet moeilijk. Hoe snel droogt zo'n snelbeton? Ik vraag mij enkel af hoe je uw paal 'vastzet' tot de beton droog is.
Te zien voor wat je specifiek gaat he. Iedereen met een schop, kruiwagen, waterpas en rubberen hamer kan klinkers leggen.

meeste afsluitingen vallen ook goed mee

en eiglijk is een terras in tegels ook nog goe om te oefenen :p
Ik zal eens den opbouw voor een terras moeten opzoeken. Is dat ook betonplaat, chape, tegels? Of gewoon chape en tegels?

Bedankt voor jullie reacties! :)

Als bouwheer die alles zelf regelt moet je idd het subtiele spel spelen, van techniekers die bezig zijn koffiekoeken en cola aan te bieden, om daarna zo'n dingetjes te vragen. (ik creëer altijd een zak goodwil en krijg zo toch enorm veel gedaan.)
Men kloten ja. Als daar een kabel klaar ligt dan zal diegene die de pomp komt plaatsen die pomp ook aansluiten.
Als ge dat niet kunt/wilt doen, awel stopt er dan mee zoals Brecht terecht opmerkt, maar ik zal uw factuur pas betalen wanneer het geplaatste toestel in werking is opgeleverd. Tot dan kunt ge naar uw centen fluiten. Voor hetzelfde geld hangt die een defecte pomp in uw put en steekt die het op de elektricien als die dan niet blijkt te werken.

Mensen zijn hier echt veel te zacht en te braaf tegen zo een beunhazen. Koffiekoeken en drank dat is voor mensen die op tijd komen, is een extra doen en die hun afspraken nakomen. Dat dient niet om de klootzakken zoveel mogelijk te paaien zodat ze toch een beetje moeite doen. Dat laatste soort die moet ge bij hun ballen pakken waar ze het voelen: in hun portemonnee.
Iemand die mij meermaals afwimpelt en opschuift zonder een geldige reden (een van onze dakwerkers had bv een beenbreuk opgelopen, die had 2 weken vertraging omdat hij vervanging moest zoeken, daar heb ik alle begrip voor) die zal na het afronden van de werken gewoon by default van mij een protestering van zijn factuur ontvangen. Want ik zal elke kleine fout oplijsten en daar een inhouding op het factuur voor doen.
Zeker als dat over langere tijd gaat, als uw werf 3 maanden vertraging oploopt omdat de plakker maar niet komt opdagen: in gebreke stellen en 3 maanden huur op hem vorderen. Het zal u verbazen hoe snel en hoe goed het allemaal ineens kan gebeuren.

Merci voor den uitleg! Klinkt inderdaad niet moeilijk. Hoe snel droogt zo'n snelbeton? Ik vraag mij enkel af hoe je uw paal 'vastzet' tot de beton droog is.

Ik zal eens den opbouw voor een terras moeten opzoeken. Is dat ook betonplaat, chape, tegels? Of gewoon chape en tegels?

Snel. Pakweg een half uur voor dat "vast" is en een dag voor dat volledig uitgehard is. Er zijn speciale snelbetons die belastbaar zijn na een kwartier zelfs.
Uw paal vastzetten is geen probleem, als uw gat ruim genoeg is en daar ligt 50kg snelbeton in dan blijft die daar gewoon in rechtstaan hoor. Ge moet dat niet zeiknat maken, gewoon mortelvochtig is goed. Als uw beton kan lopen is hij te nat.

Voor uw terras hangt alles af van wat er op moet komen. Beton is goed voor een gepolierd betonnen terras, maar niet om te betegelen. Tegels dan moet ge chape gebruiken. En dan hangt het nog eens af van hoe ge wilt tegelen.
Betontegels van 6-8cm is bv in arme chape/stabilisé
Keramische tegels van 1-2cm is op normale chape met teggellijm

Alles hangt dus af van uw totale opbouw.

Het is inderdaad zo dat er geen haast is. Bij de verbouwingen binnen was dat helemaal anders.
Zelf ben ik (te) perfectionistisch. Waardoor ik langer aan sommige klussen zit, tot die perfect zijn. Meestal is dat ook helemaal niet nodig.
Het vertrouwen in 'vakmannen' is ook serieus uitgedund sinds de verbouwingen binnen. Dan had ik ook zoiets: het moet 100% top zijn, ik geef dat uit. Maar op de harde manier heb ik dan geleerd dat er toch wel heel veel cowboys rondlopen.

Maar je hebt wel gelijk, ik zal mijn gevoel volgen. Waar ik vertrouwen in heb, doe ik zelf.

Ook bij tuinaanemers is dit zo hoor. Sommigen werken perfect af, anderen cava en ook heb je prutsers.

Snelbeton droogt afhankelijk van het type in 15 min of 5 min.

Opbouw van uw terras is afhankelijk van welke "tegel" en belasting he. Wel nooit geen betonplaat gebruiken want daar blijft water opstaan en zorgt dat uw terras opvriest. Meestal gebruikt men eerst een geotextiel, funderingslaag van gebroken beton of steenpuin, laag stabilise en dan afhankelijk van tegel, klinker of wat dan ook.

"nooit een betonplaat gebruiken" is in se ook niet waar. Je kan tegelen op beton, maar je moet wel bedachtzaam te werk gaan.

Voor ons tuinhuis gaan we wel tegelen op de betonplaat, gezien het geen doen is om de helft wel met beton en de andere helft niet van fundering te voorzien. Maar in se ligt het daar overdekt en redelijke afgesloten, dus als je dan de voegen met flexibel voegsel doet (ziet er uit als gewoon voegsel maar is qua samenstelling eerder een siliconenkit) dan kan daar eigenlijk weinig mee misgaan.
Ook zien dat uw betonplaat een licht afschot heeft zodat het water weg kan lopen. Als dat niet voldoende is dan boort ge best een drainagegat op de plaatsen waar water blijft staan.

Je moet het ook niet gaan doen met gewone tegels, een vorstbestendige tegel van 2cm en een C2TES2 zijn geen overbodige luxe. Ik heb voor ons terras hier van meerdere "vakmannen" de commentaar gekregen dat mijn terras binnen het jaar ging los komen. Keramische tegels op een terras, allemaal brol, ik moest betontegels nemen zoals zij altijd leggen. We zijn nu 2 jaar verder, mijn 60/60 tegels liggen hier met een voeg van 2mm (dat moest ook minstens 5-6mm zijn of ze gingen allemaal kapot springen) en dat ligt hier zo stabiel als het maar kan.

Men kloten ja. Als daar een kabel klaar ligt dan zal diegene die de pomp komt plaatsen die pomp ook aansluiten.
Als ge dat niet kunt/wilt doen, awel stopt er dan mee zoals Brecht terecht opmerkt, maar ik zal uw factuur pas betalen wanneer het geplaatste toestel in werking is opgeleverd. Tot dan kunt ge naar uw centen fluiten. Voor hetzelfde geld hangt die een defecte pomp in uw put en steekt die het op de elektricien als die dan niet blijkt te werken.

Mensen zijn hier echt veel te zacht en te braaf tegen zo een beunhazen. Koffiekoeken en drank dat is voor mensen die op tijd komen, is een extra doen en die hun afspraken nakomen. Dat dient niet om de klootzakken zoveel mogelijk te paaien zodat ze toch een beetje moeite doen. Dat laatste soort die moet ge bij hun ballen pakken waar ze het voelen: in hun portemonnee.
Iemand die mij meermaals afwimpelt en opschuift zonder een geldige reden (een van onze dakwerkers had bv een beenbreuk opgelopen, die had 2 weken vertraging omdat hij vervanging moest zoeken, daar heb ik alle begrip voor) die zal na het afronden van de werken gewoon by default van mij een protestering van zijn factuur ontvangen. Want ik zal elke kleine fout oplijsten en daar een inhouding op het factuur voor doen.
Zeker als dat over langere tijd gaat, als uw werf 3 maanden vertraging oploopt omdat de plakker maar niet komt opdagen: in gebreke stellen en 3 maanden huur op hem vorderen. Het zal u verbazen hoe snel en hoe goed het allemaal ineens kan gebeuren.
En wat als ge ze niet thuis krijgt ?
(Zal hier maar even verder gaan met mijn probleem)
Ik heb die specifieke aannemer hier gehad, zoals hier nog staat, voor een dringende zaak, maar voor de afwerking laat hij zich momenteel niet meer zien en blijft het opschuiven.
Heeft intussen ook zijn geld nog niet gevraagd dus dat is geen probleem. Maar hoe krijg ik hem hier om het af te werken.

Een andere aannemer zoeken om de afwerking te doen en die meteen in plannen.
Aangetekend schrijven sturen dat als hij niet binnen de 14 dagen afwerkt en oplevert, er een andere vakman wordt aangesteld om de resterende werken uit te voeren. Offerte van die vakman in bijlage steken en stellen dat de prijs van die offerte integraal wordt afgehouden van zijn eindfactuur, vermeerderd met een schadevergoeding voor de kosten van de vertraging op uw werf. Een pro rata verhaling van verlengd huurgeld omdat ge uw woning niet kunt in gebruik nemen is daar bv niet onredelijk voor.

Ge moet dit ook niet doen voor de kleinste prul he, maar als ze het echt uithangen dan moet ge er gewoon geen compassie mee hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een andere aannemer zoeken om de afwerking te doen en die meteen in plannen.
Aangetekend schrijven sturen dat als hij niet binnen de 14 dagen afwerkt en oplevert, er een andere vakman wordt aangesteld om de resterende werken uit te voeren. Offerte van die vakman in bijlage steken en stellen dat de prijs van die offerte integraal wordt afgehouden van zijn eindfactuur, vermeerderd met een schadevergoeding voor de kosten van de vertraging op uw werf. Een pro rata verhaling van verlengd huurgeld omdat ge uw woning niet kunt in gebruik nemen is daar bv niet onredelijk voor.

Ge moet dit ook niet doen voor de kleinste prul he, maar als ze het echt uithangen dan moet ge er gewoon geen compassie mee hebben.
Ja ik was ook al aan het denken maandag een aangetekend schrijven.
Maar ik vind op korte termijn ook niet zomaar iemand die dat gaat willen komen afwerken. Het is eigenlijk maar een klein werk (4trespa platen tegen het houtwerk zetten) dus dat krijgt meestal geen voorrang. Uiteindelijk ben ik sowieso verliezer qua termijn.

Trespa kunt ge op maat laten leveren, dus dat is echt een werk van 2 keer niks. Dat kunt ge prima ook laten uitvoeren door zo een algemeen klusjesman (check wel even die hun reviews/referenties).

Terug
Bovenaan