De verbouw-topic!

Ja zijn porfier 15/15, afloop van water is met paar dekseltjes gedaan en verwerkt in een goot met kasseien gemaakt aan de garage en dan is er een karrepad tot aan de inrit en daar terug vol stuk kasseien
Je gaat altijd water hebben onder je kasseien ook, dat water wil je daar zo snel mogelijk weg. Daarom dat de hele opbouw van je oprit zo belangrijk is.

Zware belasting van oa vrachtwagens vang je op door een ondergrond te leggen die kan 'werken'. Als je dan stabilise gaat gebruiken van 250 krijg je een veel te harde laag die binnen de korste keren kapot gaat.

Hoe is de opbouw van de fundering onder de oprit?

Je gaat altijd water hebben onder je kasseien ook, dat water wil je daar zo snel mogelijk weg. Daarom dat de hele opbouw van je oprit zo belangrijk is.

Zware belasting van oa vrachtwagens vang je op door een ondergrond te leggen die kan 'werken'. Als je dan stabilise gaat gebruiken van 250 krijg je een veel te harde laag die binnen de korste keren kapot gaat.

Hoe is de opbouw van de fundering onder de oprit?
Steenpuin, zand, aarde

Ik blijf het toch tegenstrijdige informatie vinden die je geeft.
Zolang er geen leidingen lopen verlies je geen hoogte. Van zodra er een afvoer en/of leiding op je vloer loopt wel.
Bij nat, zit dat gewoon in je isolatie laag. Bij droog ga je dis eerst een laag moeten aanbrengen om de leidingen weg te steken alvorens je je isolatie+ vloerverwarming kan leggen.

mijn kat heeft door mortel gelopen en mijn splinternieuwe voordeur, schuiframen, en achter deur zit nu onder de cementsluier.

enige idee hoe we dat kunnen oplossen? zijn ge poederlakte alu ramen van alu-k. cementsluiter verwijderaar is blijkbaar geen goed idee want dat is een zuur en en zuren tasten aluminium aan....

zucht -_-. Het meest heb ik al kunnen loskrabben en proper gekregen met water en een washandje maar er blijven natuurlijk vlekken achter met een witte waas...

mijn kat heeft door mortel gelopen en mijn splinternieuwe voordeur, schuiframen, en achter deur zit nu onder de cementsluier.

enige idee hoe we dat kunnen oplossen? zijn ge poederlakte alu ramen van alu-k. cementsluiter verwijderaar is blijkbaar geen goed idee want dat is een zuur en en zuren tasten aluminium aan....

zucht -_-. Het meest heb ik al kunnen loskrabben en proper gekregen met water en een washandje maar er blijven natuurlijk vlekken achter met een witte waas...
kattenasiel

En azijn/warm water?

Hier 2 jaar geleden een tuinhuis met plat dak (epdm) laten zetten door schrijnwerker. Datzelfde jaar nog viel op dat er nogal vaak water bleef staan op het dak. Schrijnwerker hierover aangesproken en die zei dat het een verzakking zal zijn maar dat niet veel kwaad kan. Klopt dit? Of sta ik er best op dat hij dit opnieuw doet? (Is dat überhaupt een gegronde reden om dit kostenloos opnieuw te doen?)

https://ibb.co/6RcTqkT
https://ibb.co/whxDHyX

Hier 2 jaar geleden een tuinhuis met plat dak (epdm) laten zetten door schrijnwerker. Datzelfde jaar nog viel op dat er nogal vaak water bleef staan op het dak. Schrijnwerker hierover aangesproken en die zei dat het een verzakking zal zijn maar dat niet veel kwaad kan. Klopt dit? Of sta ik er best op dat hij dit opnieuw doet? (Is dat überhaupt een gegronde reden om dit kostenloos opnieuw te doen?)

Zou daar precies niet content mee zijn. Uiteraard gaat die zeggen dat het niet veel kwaad kan, want tegen dat het dak (vroeger dan normaal) versleten is kan je al lang geen verhaal meer gaan halen bij hem.

En hoe zou die verzakking moeten opstaan zijn? Als dat dak goed gelegd was, zou dat toch mogen doorzakken?

Dikke zever dus omdat hij het niet wil doen, maar veel succes om die te doen afkomen. Begin maar al een dossier op te maken met alle informatie en foto's dat je hebt.

Ik heb deze kettingzaag ooit gekocht en ben erin geslaagd om zonder het te weten een 20 seconden lang door metaal te zagen met als resultaat dat mijn ketting kapot is. Ziet er nog scherp uit maar krijg amper nog een tak door...

Nu is het me echt niet duidelijk wat voor ketting ik kan kopen om deze te vervangen. Kan iemand me hierbij helpen ?

Een gewone standaard ketting voor een kettingzaag met een bladlengte van … cm .(bij u dus bladlengte 40 cm . ;) )
of het moest zijn dat Einhell een speciaal voor hun gemaakte ketting gebruikt en dus alleen maar te verkrijgen via hen .(maar meestal is dat standaard materiaal) .
De lengte van uw blad bepaald welke ketting je moet kopen .
Evventueel kan je ze nog proberen te slijpen want effe metaal steen of zelfs grond raken en uw zaag staat bot .
Ge hebt er ook met hardmetalen tanden maar eens bot kan je die niet slijpen .

Zijn er gratis mogelijkheden om een zetel uit een appartement te halen? Ik wil geen lift betalen van 200 euro voor enkel een zetel.

Ik had al gratis op 2de hands gezet, mits ze lift zelf betalen, maar geen response aangezien het leer is beginnen vervellen en dus "beschadigd".

Kringloopwinkel komt gratis ophalen maar enkel op gelijkvloers, en waarschijnlijk ook geen beschadigde zetels

Zijn er gratis mogelijkheden om een zetel uit een appartement te halen? Ik wil geen lift betalen van 200 euro voor enkel een zetel.

Ik had al gratis op 2de hands gezet, mits ze lift zelf betalen, maar geen response aangezien het leer is beginnen vervellen en dus "beschadigd".

Kringloopwinkel komt gratis ophalen maar enkel op gelijkvloers, en waarschijnlijk ook geen beschadigde zetels
Als hij niets meer waard is, zal het in stukken zijn... Ik woonde jarenlang op mijn zolder tijdens de renovatiewerken en die zetel is met een zaag aangepakt en in stukken naar beneden gedragen.

Onze zetel hebben we gewoon door de raam naar beneden gekieperd.

Natuurlijk wel nie te doen als je op het 4e of hoger woont in een drukke straat ? :p

Een lift kost u 50-60 euro per uur, als dat voor 1 stuk is zal je met 50 euro wel toekomen.

Onze zetel hebben we gewoon door de raam naar beneden gekieperd.

Natuurlijk wel nie te doen als je op het 4e of hoger woont in een drukke straat ? :p
Boven een Indigo parking dus nee haha, plus als ik een lift wil dan moet ik met Indigo ook alles regelen zodat er niemand geblokkeerd wordt. Echt een dikke merde..

Terug
Bovenaan