De verbouw-topic!

@stungunner @tructure

Zoiets dan? Waarbij de witte strepen eigenlijk LED-strips zijn in een zwart profiel, met zwart glaasje (zodat het niet opvalt als ze uitstaan).
Het buitenschrijnwerk is wat gekleurd in sketchup (omdat ik anders niks za...), maar in realiteit is dat zwart overigens. En dan mss nog eens een zoektocht starten naar een ander salontafel.
Het is overigens getekend naar standaard akupanel nu, latten van 2,7cm breed en 1,3cm spatie.

53290062765_1683e43a50_c.jpg

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik dat Shoe Sugi Ban hout wel iets hebben als show element.

Qua speakers zou ik de Jamo S809 set aanraden. Voor de prijs dat die nu staat bij Alternate is het echt een No brainer :

@stungunner @tructure

Zoiets dan? Waarbij de witte strepen eigenlijk LED-strips zijn in een zwart profiel, met zwart glaasje (zodat het niet opvalt als ze uitstaan).
Het buitenschrijnwerk is wat gekleurd in sketchup (omdat ik anders niks za...), maar in realiteit is dat zwart overigens. En dan mss nog eens een zoektocht starten naar een ander salontafel.
Het is overigens getekend naar standaard akupanel nu, latten van 2,7cm breed en 1,3cm spatie.

Dat zijn best wel veel ledlichten op zo'n oppervlakte, of gaat het ook dienen als zonnebank 😅.
Persoonlijk vind ik de vorm nogal asymmetrisch, maar wat wil je eigenlijk bereiken of aanpassen in je salon?

Dat zijn best wel veel ledlichten op zo'n oppervlakte, of gaat het ook dienen als zonnebank 😅.
Persoonlijk vind ik de vorm nogal asymmetrisch, maar wat wil je eigenlijk bereiken of aanpassen in je salon?

Die ledlichten kan je dimmen tot ze bijna niets licht opbrengen eh.

We hebben vooralsnog steeda teveel lege muren waardoor de akoestiek zeer slecht is. Heb 2 muren waar we iets mee kunnen doen. Aan de TV en de overstaande muur.

Qua speakers zou ik de Jamo S809 set aanraden. Voor de prijs dat die nu staat bij Alternate is het echt een No brainer :

Die speakers zijn nu wel niet beter dan ik heb. En wil bij stereo blijven. Ik krijg die achterste luidsprekers niet mooi weggewerkt.

Onze kruisbeelden zou geïsoleerd moeten worden, nu vraag ik me af wat de beste methode is? De kelder is bereikbaar via 2 roosters, aan elke zijde van het huis één. Nu ben ik bang als ik ga pur ga sprayen dat deze door ongedierte gaat opgegeten worden.

Grmbl, eerste verbouw frustratie. Wij hebben onlangs onze gietijzeren radiatoren laten afhalen om muur erachter te kunnen herschilderen. Hierdoor zitten we momenteel zonder verwarming. Schilderwerken zijn ondertussen al lang afgerond, en de loodgieter ging vorige week donderdag langskomen om ze terug op te hangen. Niets meer van zich laten weten. Dan ging het maandag in de namiddag zijn. Gisterenmiddag belt hij mij op dat zijn hulpje corona heeft, en hij dat niet alleen kan doen. Enfin, normaal gaan ze vanavond ophangen.

Ik heb veel goesting om te zeggen dat hij niet meer moet afkomen, maar het is onze overbuur helaas. Daarbovenop hebben we reeds een nieuwe radiator bij hem besteld, en moeten we hem eigenlijk nog €2000+ voor vorige werken. Toegegeven, daar is hij ook nonchalant in, want tot op heden hebben we nog steeds geen factuur ontvangen.

Typisch een geval van harde werker, maar geen verstand, en 10 verschillende werken tergelijk aannemen waardoor hij zijn eigen in de miserie steekt.

Zo is hetook bij onze algemene aannemer (lees enkele posts terug van mij).

Iets anders. Nu de aannemer een verlengd weekend neemt (hij is er donderdag weer) hebben mijn vader en ik nog wat meer voorbereidende werkzaamheden gedaan voor de riolering en man, gepruts bestond 70 jaar geleden ook al. De loden afvoer van de pompbak stak ong. 2 cm in de gresbuis van de riolering en deze was dus niet afgesloten! Dat zat er gewoon open en bloot in de grond. Verrassing, alle grond onder de afvoer 60 cm weg en die gresbuis was een centimer verzakt zodat het toiletwater langs daar naar buitenliep, floep de grond in...

Laatst bewerkt:
Nog (hopelijk) een paar maanden en ik ga jullie bestoken met achterlijke vragen :love:

Geachte heer of mevrouw

Uw dossier is volledig en ontvankelijk bevonden. Uw aanvraag zal nu verder inhoudelijk worden behandeld en beoordeeld door xxxx

Mvg
Het Omgevingsloket

Zucht, aannemer laat niet weten dat hij vandaag niet komt omwille van stormweer, ookal werkt hij overdekt en zo goed als binnen en niet op een dak of in de buurt van bomen.

Nog (hopelijk) een paar maanden en ik ga jullie bestoken met achterlijke vragen :love:

Geachte heer of mevrouw

Uw dossier is volledig en ontvankelijk bevonden. Uw aanvraag zal nu verder inhoudelijk worden behandeld en beoordeeld door xxxx

Mvg
Het Omgevingsloket
Aaah, de 'komop ik zie het zitten!' fase. I remember.

Voor je het weet zit je in de: 'godverdomme waar ben ik eigenlijk aan begonnen, 't mag dan gedaan zijn' fase. Om uiteindelijk in de 'blij dat het achter de rug is, nooit meer' fase te arriveren.

Voor je het weet zit je in de: 'godverdomme waar ben ik eigenlijk aan begonnen, 't mag dan gedaan zijn' fase. Om uiteindelijk in de 'blij dat het achter de rug is, nooit meer' fase te arriveren.
Na een jaar of 4-5 gevolgd door een "Wat als we nu eens ....." fase. En dan starte het circus weer van voor af aan :p

@stungunner @tructure

Hoe tekenen jullie nu in SketchUp, gezien de 2017 versie niet meer te downloaden valt? In de browser tekenen lijkt me toch niet zo fijn?

Bedankt voor de support 👍

Hoe tekenen jullie nu in SketchUp, gezien de 2017 versie niet meer te downloaden valt? In de browser tekenen lijkt me toch niet zo fijn?

Gewoon sketchup online.
Op de laptop gaat dat niet goed, met hickups van seconden. Maar op de desktop is dat zeer soepel en geen vertraging.

Niet. SketchUp heb ik wegens professionele redenen een hekel aan.
Voor hobby spul is het goed hoor. Maar ik heb al te vaak een SketchUp model gekregen van een architect om renders/visualisaties van te maken die gewoon onbruikbaar waren. En als dan zegt dat je het model opnieuw gaat moeten tekenen omdat aanpassen langer gaat duren.....

Niet echt nieuws natuurlijk, maar wel een dingetje natuurlijk.
Nu dat de eisen voor renovaties vanuit de overheid strenger en strenger worden, vraag ik me echt af hoe mensen die nu een woning kopen met een C, D, E of F label, ooit kunnen renoveren naar A.

Nu dat de eisen voor renovaties vanuit de overheid strenger en strenger worden, vraag ik me echt af hoe mensen die nu een woning kopen met een C, D, E of F label, ooit kunnen renoveren naar A.

Wij zijn daarmee bezig momenteel, waarbij we het geluk hebben om te hebben gekocht in '21 aan een lage rente.

Gelukkig, want als je kijkt naar die tabel met stijgingen van de bouwmaterialen.. om misselijk van te worden.

Niet. De regering gelooft natuurlijk in sprookjes met hun regels om de beste van de klas te zijn in Europa en de wereld, het is dan ook makkelijk om onhaalbare of onuitvoerbare regeltjes te verzinnen op papier (zoals nu de nieuwe hemelwaterverordening vanaf 1 oktober).

Maar met én hoge materiaalkosten én hoge woningprijzen én hoge rentes (en tel daar onrechtstreeks nog maar de duurde prijzen om te leven in het algemeen bij, in elke laag van de economie) wordt het voor de doorsnee persoon of gezin gewoon onbetaalbaar.

Maar dat zal de regering pas doorhebben wanneer het te laat is.

Onlangs een presentatie gekregen van welke richting men uit zou willen om het toch betaalbaar te houden: groepswoningen. En nee, niet meteen appartementen, maar vaak kleinschalige projecten waarbij gemeenschappelijke ruimtes gedeeld worden, tot keukens en badkamers toe.

Ja jongens, dat wil het gemiddelde Vlaamse gezin, op een hoop gaan zitten met een paar andere gezinnen, we hebben het nog niet druk genoeg en kunnen niet genoeg rust gebruiken. "Ja maar, dan kan je ook taken delen, de kinderen kunnen gezamenlijk ergens gebracht worden, boodschappen kunnen gegroepeerd gedaan worden, eten kan gedeeld worden,... in beurtrollen, zo heeft eenieder meer vrije tijd over". Een soort commune dus? Alsof de gemiddelde Vlaming daarop zit te wachten. Dat is net hetzelfde als in Gent, waarbij men verwacht dat mensen hun auto in Ledeberg gaan parkeren en met de tram naar het centrum gaan rijden. Sommigen willen of kunnen dat nu eenmaal niet. Gevolg: die parkeertoren van 10 miljoen staat leeg en de mensen van buiten de stad blijven er weg. Je kan mensen nu eenmaal niet zomaar dwingen iets te doen zonder dat daar een incentive tegenover staat.

Nee, het is de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat wonen, onder welke vorm dan ook, betaalbaar blijft. En al zeker wanneer men enorme verplichtingen oplegt aan de mensen. Maar daar schiet de regering momenteel dus enorm tekort.

Gevolg: er zullen minder huizen met D,E en F label gerenoveerd worden dan ze hadden verwacht of gewild, mensen zullen dus in hun oude energieverslindende woningen blijven wonen.

Sorry voor de rant. :shy:

Domme vraag misschien maar enkele jaren terug zijn hier nieuwe ramen gestoken. De afwerking gebeurde aan de binnenkant met een vorm van MDF. Blijkt nu dat we enkele punten hebben waar die begint te vervormen door vocht. Op één plaats ligt het volgens mij aan de gevel zelf, waar een beschermde laag op grondniveau is afgebrokkeld waardoor het water binnenkan. Elders geen idee, ofwel zelfde probleem ofwel ontbreekt daar kit.

Stel dat ik daar een vakman wil laten naar kijken, dan vermoed ik dat ik moet zoeken naar iemand die gevelwerken doet?

Terug
Bovenaan