De Tesla thread

Hoe snel (traag) gaat dat ? :)

Daarvoor is die toch niet volledig opgeladen ofwel ?
2,99 kW (13A) maximum. Dus als de wagen quasi leeg is ben je wel een tijdje bezig (24u) maar dat gebeurt niet vaak, meestal is dat telkens een beetje bijladen.

Ik kan tot 16A opladen (wat hij ook doet) en duurt zo’n 7u voor volledige oplaadbeurt.

Die €14 was geen volledige oplaadbeurt. Ik schat €20-€25 voor 500km te rijden. Dus €50 om 1000km te rijden. Maar zoals gezegd voorlopig nog gratis dankzij zonnepanelen en terugdraaiende teller.

Ik moet 2x laden per maand.

Amai, dus iedere keer ik naar de Carwash ga moet ik mijn ruitenwissers manueel afzetten? Dat gaat eens fout aflopen 😄

Ik kan tot 16A opladen (wat hij ook doet) en duurt zo’n 7u voor volledige oplaadbeurt.

Die €14 was geen volledige oplaadbeurt. Ik schat €20-€25 voor 500km te rijden. Dus €50 om 1000km te rijden. Maar zoals gezegd voorlopig nog gratis dankzij zonnepanelen en terugdraaiende teller.

Ik moet 2x laden per maand.
2x per maand? Had je niet beter een fiets gekocht? 😜

Car wash kan inderdaad via een aparte modus.

Maar allé, dan moet ik dat iedere keer doen? Had handiger geweest als de ruitenwissers niet werkten als de wagen in neutraal staat. Simpel. Zoals het al 50 jaar is bij alle andere wagens.
Dus bij gelijk welk merk werken de ruitenwissers niet als de automaat in neutraal staat?
Dat moet ik nu wel eens checken, ik wist dit helemaal niet.

Als je met een Tesla naar Nice wil gaan, geeft Tesla jou dan de ideale route met fast chargers of moet je dat zelf uitzoeken?

Als je met een Tesla naar Nice wil gaan, geeft Tesla jou dan de ideale route met fast chargers of moet je dat zelf uitzoeken?
dat is net één van de voordelen van Tesla, dat Tesla dat goed regelt (en rekening houdt met de drukte aan de verschillende superchargers). Hij stuurt je optimaal over de superchargers naar daar.
Hij gaat dus wel kiezen voor tesla superchargers, maar aangezien die veel goedkoper zijn, en ook betrouwbaarder, is dat niet direct een nadeel
Wel je visacard koppelen aan je app, anders ga je niet ver geraken

En die app houdt er rekening mee dat je er wel degelijk geraakt? Ik ken iemand die volgens zijn berekeningen er ging geraken, maar dankzij de kou en veel bergop heeft hij het niet gehaald :D

En die app houdt er rekening mee dat je er wel degelijk geraakt? Ik ken iemand die volgens zijn berekeningen er ging geraken, maar dankzij de kou en veel bergop heeft hij het niet gehaald :D
die app houdt rekening met je werkelijk gebruik, en stuurt je indien nodig sneller naar een snellader, of geeft je aan dat je wat trager moet gaan rijden om er te geraken. Die houdt trouwens ook rekening met hoogteverschillen.
A Better Route Planner doet dat allemaal nog iets beter, die kan je evt ook downloaden op je GSM

Laatst bewerkt:
Ok en dat is dus de standaard Google Maps die je op de tablet ziet he? Thanks
Is geen Google maps in Tesla maar werkt wel goed. Ben ook zo naar Spanje gereden al zonder enige problemen. De auto geeft ook aan wanneer je mag stoppen met laden om tot de volgende stop te kunnen rijden zodat je niet langer moet laden dan nodig.

Terug
Bovenaan