De Tesla thread

Hey iedereen,

Redelijk nieuwe hier, maar aangezien ik binnenkort start met mijn eigen bedrijf heb ik ook een auto nodig.
Mijn oog was gevallen op de Tesla model 3 highland en na een testrit is dit ook bevestigd als een heel fijne wagen.

Nu zit het echter zou dat ik twee mogelijkheden heb: ofwel koop ik een 2dehands model (vaak zijn dit geen long-range versies) ofwel doe ik een ë renting van de wagen.

Graag had ik even jullie feedback gevraagd om te zien wat het meest interessant lijkt.
Indien ik voor een financiële renting zou gaan, wat zijn dan zoal de 'must-have' opties om te nemen (ik kijk dan naar velgen, welk autopilot pakket,,..)

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Hey iedereen,

Redelijk nieuwe hier, maar aangezien ik binnenkort start met mijn eigen bedrijf heb ik ook een auto nodig.
Mijn oog was gevallen op de Tesla model 3 highland en na een testrit is dit ook bevestigd als een heel fijne wagen.

Nu zit het echter zou dat ik twee mogelijkheden heb: ofwel koop ik een 2dehands model (vaak zijn dit geen long-range versies) ofwel doe ik een ë renting van de wagen.

Graag had ik even jullie feedback gevraagd om te zien wat het meest interessant lijkt.
Indien ik voor een financiële renting zou gaan, wat zijn dan zoal de 'must-have' opties om te nemen (ik kijk dan naar velgen, welk autopilot pakket,,..)

Die autopilot pakketten (FSD en EAP) zijn absolute must-not-haves. Zonde van je geld.

Geen idee hoe mijn vriendin met m'n wagen rijdt, maar
Hey iedereen,

FSD is weggesmeten geld. EAP werkt in België, maar voor mij is het geen 3800euro waard.
De 18" velgen geven het meest range en de banden zijn goedkoper.

De RWD versie komt ook al een heel eind. Ik heb de RWD gehad met 60kWh en nu de Performance met 85kWh. In de praktijk rij ik amper verder met de P dan met de RWD. Het verbruik van die wagen ligt een stuk hoger. 140 vs 190Wh/km. De AWD LR zal daar ergens tussen zitten.

FSD is weggesmeten geld. EAP werkt in België, maar voor mij is het geen 3800euro waard.
De 18" velgen geven het meest range en de banden zijn goedkoper.
Dit inderdaad.
Tip is om de Enhance Auto Commander te nemen, met Knobs of Controller. (221 a 357€) Via de app kan je dan instellen dat bvb na een rijstrook wissel de cruise control automatisch terug aan gaat. Is wel handig. Dan mis je de EAP bijna niet.

Kennelijk is de nieuwe Model 3 net aangepast: https://www.autoweek.nl/autonieuws/...del-y-krijgen-nieuwe-accus-en-meer-rijbereik/
Stengel voor richtingaanwijzer is terug, iets grotere batterijen, dus groter rijbereik.
Stengels kan je ook doen via Enhance Auto, of op AliExpress zoeken (heb ik net geïnstalleerd, werkt perfect)
Misschien belangrijk voor de keuze tussen 2dehands of nieuw.

Laatst bewerkt:
Die gisteren aangekondigde goedkopere versie van de Model Y en 3 zijn het toch niet voor mij hoor.

Enkele belangrijke zaken eruit gehaald en de prijs gaat bijna niks naar beneden.

Bummer

Die is er toch niet voor de EU markt? Ik dacht trouwens dat in de Model Y die light vooraan verplicht was in Europa omdat ze anders niet genoeg oppervlakte hadden van de verlichting. Dus geen idee als ze dat zo in de EU gaan kunnen uitbrengen.

En wat wel positief is om te zien, is dat de LR RWD nu het premium sound system gekregen heeft.

Die is er toch niet voor de EU markt? Ik dacht trouwens dat in de Model Y die light vooraan verplicht was in Europa omdat ze anders niet genoeg oppervlakte hadden van de verlichting. Dus geen idee als ze dat zo in de EU gaan kunnen uitbrengen.

En wat wel positief is om te zien, is dat de LR RWD nu het premium sound system gekregen heeft.
aha wist ik niet!

Waar zie je dat laatste staan? Op de site staan nog steeds 9 speakers.

Heb je daar een bron van? Uit de Duitse Tesla fabriek lijkt er al gelekt te zijn dat er een goedkopere variant zal geproduceerd worden.

Ik ben al naar de politie geweest met een filmpje die Sentry mode gemaakt heeft en ze waren zeer content dat het filmpje hadden... Zolang Tesla Sentry mode niet blokkeert, laat ik het aan.
Eens een kerel op film gehad die eerst aan mijn auto zat te friemelen, maar er niet in geraakte. Daarna is hij wel in een andere auto geraakt...

Ik ben al naar de politie geweest met een filmpje die Sentry mode gemaakt heeft en ze waren zeer content dat het filmpje hadden... Zolang Tesla Sentry mode niet blokkeert, laat ik het aan.
Eens een kerel op film gehad die eerst aan mijn auto zat te friemelen, maar er niet in geraakte. Daarna is hij wel in een andere auto geraakt...
Het is ook gewoon onzin dat dit in strijd zou zijn met de camerawet, zolang:
- je een pictogram ergens plakt dat er gefilmd wordt
- aangifte doen dat je een cam hebt bij de politie (zelfde procedure als een bewakingscam thuis)
- De camera de nabije omgeving van je auto toont (om vandalisme of diefstal te detecteren)
- je beelden niet deelt, tenzij met politie om een misdrijf aan te tonen
- je beelden binnen 1 maand wist

Dus als ze dan toch de wet precies willen volgen kunnen ze voorwaarden opleggen ipv het gewoon te gaan verbieden.

Zolang niemand mijn auto aanraakt, zal ik met niemand het filmpje delen. Ik heb destijds een Plopsa medewerker op film gehad die vlak voor mijn auto op de parking begint te pissen. Hij keek zelfs recht in de camera, maar hij was voor de auto aan het pissen en niet er op. Mijn vriendin en ik hebben eens goed gelachen en daarna het filmpje gewist. Ik ga die man niet in schaamte brengen omdat hij het toilet dat 500m verder staat niet meer kon/wou halen.

Ik denk niet dat zo'n stickertje veel nut zou gehad hebben in dit geval :p

Zolang niemand mijn auto aanraakt, zal ik met niemand het filmpje delen. Ik heb destijds een Plopsa medewerker op film gehad die vlak voor mijn auto op de parking begint te pissen. Hij keek zelfs recht in de camera, maar hij was voor de auto aan het pissen en niet er op. Mijn vriendin en ik hebben eens goed gelachen en daarna het filmpje gewist. Ik ga die man niet in schaamte brengen omdat hij het toilet dat 500m verder staat niet meer kon/wou halen.

Ik denk niet dat zo'n stickertje veel nut zou gehad hebben in dit geval :p
Het feit dat uw vriendin dit gezien heeft is een inbreuk op de camerawetgeving.
Je moet een verantwoordelijke aanduiden op die sticker/plakkaat. En die persoon of de personen in uw procedure aangeduid mogen die beelden bekijken.
Uw vriendin is daar niet 1 van. Voorlopig ;).

Wat een achterlijke bende is dat hier toch :laugh: straks gaan ze dat ook al verbieden.
Inderdaad, er zal maar schade zijn aan hun eigen auto... Nenee, privacy eerst!

Een dashcam mag dan ook niet eh. Al die zever toch met overregulering weer.
Een camera van een buur die rechtstreeks in m'n hof filmt of een verborgen camera in een douche op hotel, ok... Maar de openbare weg...

Het gaat uiteindelijk om veiligheid van goederen.

Op die Model 3 standard zullen ook geen automatisch toeklappende spiegels meer zitten...

Dat is toch helemaal van de pot gerukt, een auto van bijna (waarschijnlijk) 40k waar geen elektrische spiegels op zitten? lol

Ook het verwijderen van het akoestisch glas is een grote no go voor mij, geluid dempen is net wat ik enorm belangrijk vind.

Inderdaad, er zal maar schade zijn aan hun eigen auto... Nenee, privacy eerst!

Een dashcam mag dan ook niet eh. Al die zever toch met overregulering weer.
Een camera van een buur die rechtstreeks in m'n hof filmt of een verborgen camera in een douche op hotel, ok... Maar de openbare weg...

Het gaat uiteindelijk om veiligheid van goederen.
Uw woningcamera mag de openbare weg ook niet zomaar opnemen. Daar moet je privacyscreens voor gebruiken. Naast de regels volgen van de camerawetgeving.

Terug
Bovenaan