De Tesla thread

mja feitelijk moet ge altijd naar rechts op een rotonde dus das de bovenste knop. Vrij eenvoudig om daar aan te wennen.
Idd, daar kwam ik ook achter na 2 dagen. Net toen het tijd was om hem terug in te leveren 😅

Maar het irriteerde me allesinds niet genoeg om er geen te bestellen.

Idd, daar kwam ik ook achter na 2 dagen. Net toen het tijd was om hem terug in te leveren 😅

Maar het irriteerde me allesinds niet genoeg om er geen te bestellen.
Maar blijkbaar irriteert het toch heel wat mensen want op de nieuwe Y zit de hendel er weer. Op vakantie veel tegengekomen aan de teslaladers en kvind hem precies toch wel mooier dan in het begin toen hij net uitkwam. In grijs is ie heel mooi.

Maar blijkbaar irriteert het toch heel wat mensen want op de nieuwe Y zit de hendel er weer. Op vakantie veel tegengekomen aan de teslaladers en kvind hem precies toch wel mooier dan in het begin toen hij net uitkwam. In grijs is ie heel mooi.
Idd. Dat QuickSilver is een mooie kleur. Heb dat gekozen voor mijn Model 3 Performance. Lijkt alleen wel een langere levertijd te hebben dan alle andere kleuren.

Net terug van een eerste autovakantie met de model Y long range. Heel chill eigenlijk, telkens mooi opgedeeld in stukken van een goeie 300km, dan een 20 - 25 minuten bijgeladen en één lange stop int midden om rustig te middageten. Gaf 10,5 uur in totaal ipv de "ideale" reistijd van 8,5.
Wel heel ontspannen, goed voor de kleine dat we de benen eens konden strekken en algemeen gewoon een fijne wagen om afstanden in te doen (beter dan mijn Q4 ervoor)

Enige wat echt niet goed is, is de autopilot in files vind ik. Heel bruusk in het optrekken en remmen.
Maar voor de rest alleen maar positief, dikke shoutout ook naar de absurde zee van (berg)ruimte die je hebt in die auto :wtf: heb er zelfs de gewone buggy ipv de plooibuggy ingegooid omdat we toch plaats overhadden 🤷‍♂️

Kennelijk zijn er geen nieuwe Model S/X meer te bestellen in Europa.
Ik dacht dat er net een (kleine) update was geweest...
Maar ja, verkoopt niet meer wegens Musk en leeftijd modellen zeker?

Zullen nog wel terugkomen lijkt me, is al een paar weken dat je de S/X niet kan bestellen. Geen idee of ze veel zullen verkopen aangezien de prijs in Amerika omhoog ging… als ze die lijn hier ook doortrekken.

Benieuwd wanneer ze de Y performance gaan lanceren. Al wat spy-foto’s zien passeren maar kan toch niet lang meer duren.

Het lijkt er op dat de eerste wagens met de nieuwe LG 5M accu onderweg zijn naar de klanten. De capaciteit is 84kWh i.p.v. en 79.5kWh en ze is 9 kg lichter dan de vorige LG 5L accu.
De laadcurve zal wellicht ook beter zijn en er zijn rumors die zeggen dat er 30-35kW meer vermogen kan leveren op de Model 3 Performance. Waardoor de kloof met de Amerikaanse uitvoering met Panasonic batterij kleiner wordt.

Gisteren ook es in die Y gezeten,
ik vind het toch beetje akelig dat je de deur moet open doen met een knopje , als je er uit wil.

Stel dat je in een auto ongeval zit, of in een rivier bent beland, en alle electrische componenten werken niet meer...

Nee ik voel me daar niet veilig over.

Gisteren ook es in die Y gezeten,
ik vind het toch beetje akelig dat je de deur moet open doen met een knopje , als je er uit wil.

Stel dat je in een auto ongeval zit, of in een rivier bent beland, en alle electrische componenten werken niet meer...

Nee ik voel me daar niet veilig over.
Er zit ook een hendel in de deur waarmee je ze mechanisch kunt openen.

ja, maar het is niet de bedoeling dat je deze altijd gebruikt, eerder in noodgeval of bij volledig lege batterij. want uw ruit gaat geen stukje naar beneden om te openen.

ja, maar het is niet de bedoeling dat je deze altijd gebruikt, eerder in noodgeval of bij volledig lege batterij. want uw ruit gaat geen stukje naar beneden om te openen.
De deuren en andere elektronica werkt op de 12V batterij. Die gaan dus ook open gaan als de HV batterij leeg is.
Die hendel is inderdaad wel enkel in nood omdat het glas dan niet zak en mogelijks kan breken. Ik heb 1x een passagier gehad die toch de noodfunctie gebruikt heeft, maar het glas is gelukkig niet gebroken.

Om de hoeveel km moet je de banden op de model Y ongeveer vervangen gemiddeld genomen? Ik ben geen zotte chauffeur en doe quasi exclusief snelwegen, maar in onze lease moeten we zelf aangeven wanneer we naar de bandencentrale gaan. Aangezien er 4 seizoensbanden opliggen moet ik het dus zelf wat inschatten 🤷‍♂️

Om de hoeveel km moet je de banden op de model Y ongeveer vervangen gemiddeld genomen? Ik ben geen zotte chauffeur en doe quasi exclusief snelwegen, maar in onze lease moeten we zelf aangeven wanneer we naar de bandencentrale gaan. Aangezien er 4 seizoensbanden opliggen moet ik het dus zelf wat inschatten 🤷‍♂️
40-60k km

Terug
Bovenaan