De Tesla thread

Ondertussen is de vergunning voor de Tesla Supercharger bij het Van der Valk hotel in Gent al een klein jaar geleden goedgekeurd (in juni 2024 werd de aanvraag al eens gemeld).

Ik heb gemaild naar Van der Valk en ze zeiden dat de werken helaas nog niet begonnen zijn en dat er zelfs nog geen idee is wanneer die gaan beginnen. Ze gaan het wel sowieso aankondigen op social media als het zover is.
Jammer dat 't allemaal zo lang moet duren :headshake:
Het is sowieso enorm triestig gesteld met het aantal tesla snelladers in België. Het is serieus verschieten als je eens in Nederland rondrijdt en op de navigatie zoekt naar een tesla snellader, de kaart zit er vol van.

Sorteert de navigatie "recente" bestemmingen eigenlijk op dag van de week of zo?
Gisteren ging ik mijn dochter naar haar kot wegbrengen, staat het adres van haar kot bovenaan. Terwijl ik de afgelopen weken toch nog verscheidene andere adressen heb ingevoerd en het al een paar maanden geleden is dat ik haar naar haar kot heb gebracht.
Maar altijd wel op zondagavond.
Ja, dat is obv je geschiedenis. Weet wel dat je een stukje privacy opgeeft om van die functie gebruik te kunnen maken.

Bij BMW kan je bestemmingsvoorstellen in menu "lerende kaart" uitschakelen, ik weet niet waar je dat bij Tesla kan uitschakelen.

Had vorige week ook nog gemaild en ze zeiden ook dat er geen concrete info kon gegeven worden wanneer de bouw zou starten…

Vorige keer zei iemand bij Van Der Valk dat ze nog veel andere dingen (nieuw restaurant ofzo) te doen hebben bij het hotel en het kwestie is van alles te plannen en op elkaar af te stemmen.

Er zijn namelijk ook plannen voor een benzinestation aan de voorkant van dezelfde grond en ze zouden graag alles ineens afwerken….

Valt beiden goed mee. Ik zit nu op 1350euro voor mijn model 3 RWD met Engelse franchise.

Nu we nog steeds geen BIV en verkeersbelasting betalen, zou ik hem misschien verkopen voor een performance.

Leuke nieuwe feature binnenkort voor model 3/Y:

Charging can now be stopped and the charge cable released by pulling and holding the rear left door handle for 3 seconds, provided the vehicle is unlocked or a recognized key is nearby. This is especially useful when the charge cable doesn’t have an unlatch button. You can still release the cable using the vehicle touchscreen or the Tesla app.

Waarom niet als je de deur van de auto ontgrendeld zoals bij mijne Kia .
Auto ontgrendelen en ik heb dan 15 sec de tijd om de kabel uit te trekken voor hij deze terug vergrendeld …is toch simpel te regelen denk ik dan en zo maken ze het gewoon ingewikkelder maar soit blijkbaar houden Tesla rijders wel van een beetje ingewikkeldheid . ;) (niets verkeerd mee bedoeld )

Waarom niet als je de deur van de auto ontgrendeld zoals bij mijne Kia .
Auto ontgrendelen en ik heb dan 15 sec de tijd om de kabel uit te trekken voor hij deze terug vergrendeld …is toch simpel te regelen denk ik dan en zo maken ze het gewoon ingewikkelder maar soit blijkbaar houden Tesla rijders wel van een beetje ingewikkeldheid . ;) (niets verkeerd mee bedoeld )
Stopt de auto dan ook met laden als je ff jouw zonnebril er uit haalt?

Leuke nieuwe feature binnenkort voor model 3/Y:

Charging can now be stopped and the charge cable released by pulling and holding the rear left door handle for 3 seconds, provided the vehicle is unlocked or a recognized key is nearby. This is especially useful when the charge cable doesn’t have an unlatch button. You can still release the cable using the vehicle touchscreen or the Tesla app.
Kon al met de S3xy-commander. Daar kun je instellen wat de actie precies is bij het vasthouden van de deurklink vooraan of achteraan. Vooraan had ik op frunk openen, achter op laadkabel lossen. Was best wel handig, zeker bij laadpalen die dan ook aan hun kant loslaten.

Stopt de auto dan ook met laden als je ff jouw zonnebril er uit haalt?
Nee , de laadsessie aan de paal moet eerst stil gezet worden zodat de auto weet dat het laden gedaan is maar de kabel blijft vast zitten in de stekker tot je hem ontgrendeld (zo ingesteld om eventueel diefstal te bemoeilijken want kan hem ook instellen dat de stekker niet vast komt te zitten en je hem er gewoon kan uithalen )

Nee , de laadsessie aan de paal moet eerst stil gezet worden zodat de auto weet dat het laden gedaan is maar de kabel blijft vast zitten in de stekker tot je hem ontgrendeld (zo ingesteld om eventueel diefstal te bemoeilijken want kan hem ook instellen dat de stekker niet vast komt te zitten en je hem er gewoon kan uithalen )
Bij tesla kan dat ook als je de auto eerst opent en dan de laadsessie stopt. Dan ontgrendelt de lader.
De situatie waar tesla nu een oplossing voor voorziet is wanneer je bv thuis een laadpaal hebt en de laadsessie via de auto wilt stoppen ipv via de laadpaal.

Een functionaliteit die voor mij heel welgekomen is.

Omdat je een Tesla laadkabel hebt :D Niet Tesla laadpalen hebben dat niet, dus dan moet je telkens de gsm uithalen of in de auto de laadsessie stoppen.
Wist ik niet.
Heb ik nu al bijna 2 jaar de kabel gebruikt van mijn laadpaal en altijd via de app ontgrendeld, terwijl ik dit met een knop op de kabel kon doen?

De linkerachterklink vasthouden zou ik ook een super handig feature vinden, moet toch al die deur openen om mijn laptoptas in de auto te zetten?

Terug
Bovenaan