De Tesla thread

Sinds wanneer kan je niet meer precoditionen naar non tesla chargers?

Ik kan me herinneren dat ik in oktober naar een klant in duitsland moest, en dan op de map non tesla chargers kon slechteren (op het bliksemschichtje klikken) en dan pre heate hij.

Nu vandaag moest ik onderweg laden, en onder het "opladen" menu toont hij enkel tesla chargers.
Als ik op de map een selecteer (een non tesla lader), dan staat het bliksemschichtje er niet meer bij...
Gecheckt bij meerdere chargers, maar geen enkele kon het...
Je moet in de opties van de navigatie nu aanzetten dat hij 3rd party laders mag laten zien.

Maar ik heb al gemerkt dat je ook nog laders kunt rijden die niet in de lijst staan. Gewoon de lader invullen in de navigatie en er laadpunt achter zetten. Zo ben ik een paar keer in Durbuy gaan laden aan Mark Coucke zijn spel dat niet in de navigatie staat.

Je moet in de opties van de navigatie nu aanzetten dat hij 3rd party laders mag laten zien.

Maar ik heb al gemerkt dat je ook nog laders kunt rijden die niet in de lijst staan. Gewoon de lader invullen in de navigatie en er laadpunt achter zetten. Zo ben ik een paar keer in Durbuy gaan laden aan Mark Coucke zijn spel dat niet in de navigatie staat.
Juist gaan kijken, en idd het menu, bij navigatie, helemaal onderaan stond er nu toggle die je moet aanzetten en nu werkt het terug.

Hoe stom

Iemand hier de Spring Update (2025.14.x) al gekregen? Volgens mij werd die enkele weken geleden gepusht naar mijn M3 en weer ingetrokken en sindsdien geen update meer gekregen.

Oké, is er een manier om die updates te forceren?
Ze “zeggen” in je auto naar het menu software en zo snel mogelijk naar beneden scrollen, dan controleert die de updates, maar dat helpt niet als Tesla ze niet pushed.

Ik heb 14.3 gehad, en nu 14.7.

Ze “zeggen” in je auto naar het menu software en zo snel mogelijk naar beneden scrollen, dan controleert die de updates, maar dat helpt niet als Tesla ze niet pushed.

Ik heb 14.3 gehad, en nu 14.7.
Vroeger werkte dit wel nog.
Toen zag je hem zoeken naar nieuwe updates.

Maar is al hele tijd dat je nu deze pagina maar kan laten “zoeken naar updates” 1 keer per 24u.

Maar als updates gepushed worden kunnen ze er inderdaad sneller zijn :-).

Het is gewoon wachten en er is niets dat je kan doen op deze sneller te verkrijgen.

Vroeger werkte dit wel nog.
Toen zag je hem zoeken naar nieuwe updates.

Maar is al hele tijd dat je nu deze pagina maar kan laten “zoeken naar updates” 1 keer per 24u.

Maar als updates gepushed worden kunnen ze er inderdaad sneller zijn :).

Het is gewoon wachten en er is niets dat je kan doen op deze sneller te verkrijgen.
Nochtans vroeger op tweakers vaak gelezen van mensen die dit probeerden en dat het niet lukte.
Er waren zo veel dingen om te proberen, maar geen enkele was echt consistent succesvol.

Nochtans vroeger op tweakers vaak gelezen van mensen die dit probeerden en dat het niet lukte.
Er waren zo veel dingen om te proberen, maar geen enkele was echt consistent succesvol.
Je zag hem wel degelijk zoeken naar een update en het tijdstip van laatste keer zoeken werd aangepast.
Maar zal waarschijnlijk wel zo geweest zijn dat dit er niet perse voor zorgde dat je de update sneller kreeg.

Heb het gevoel dat ik vroeger updates zeer snel kreeg (bij een van de eersten) en nu laatste updates pak later….
Zal wel een reden achter zitten zeker

Sorteert de navigatie "recente" bestemmingen eigenlijk op dag van de week of zo?
Gisteren ging ik mijn dochter naar haar kot wegbrengen, staat het adres van haar kot bovenaan. Terwijl ik de afgelopen weken toch nog verscheidene andere adressen heb ingevoerd en het al een paar maanden geleden is dat ik haar naar haar kot heb gebracht.
Maar altijd wel op zondagavond.

Sorteert de navigatie "recente" bestemmingen eigenlijk op dag van de week of zo?
Gisteren ging ik mijn dochter naar haar kot wegbrengen, staat het adres van haar kot bovenaan. Terwijl ik de afgelopen weken toch nog verscheidene andere adressen heb ingevoerd en het al een paar maanden geleden is dat ik haar naar haar kot heb gebracht.
Maar altijd wel op zondagavond.
Er zit volgens mij wel een slimme sortering in inderdaad. Bijvoorbeeld 's morgens toont hij altijd mijn werk, de crèche en school van de kinderen. In het weekend dan eerder adressen van familie.

Ondertussen is de vergunning voor de Tesla Supercharger bij het Van der Valk hotel in Gent al een klein jaar geleden goedgekeurd (in juni 2024 werd de aanvraag al eens gemeld).

Ik heb gemaild naar Van der Valk en ze zeiden dat de werken helaas nog niet begonnen zijn en dat er zelfs nog geen idee is wanneer die gaan beginnen. Ze gaan het wel sowieso aankondigen op social media als het zover is.
Jammer dat 't allemaal zo lang moet duren :headshake:

Ondertussen is de vergunning voor de Tesla Supercharger bij het Van der Valk hotel in Gent al een klein jaar geleden goedgekeurd (in juni 2024 werd de aanvraag al eens gemeld).

Ik heb gemaild naar Van der Valk en ze zeiden dat de werken helaas nog niet begonnen zijn en dat er zelfs nog geen idee is wanneer die gaan beginnen. Ze gaan het wel sowieso aankondigen op social media als het zover is.
Jammer dat 't allemaal zo lang moet duren :headshake:
Komt dat ook niet omdat iemand iedereen de laan heeft uitgestuurd? https://www.bbc.co.uk/news/technolo...ed its entire,slower pace for new locations."

Terug
Bovenaan