De Tesla thread

"At your service" moet je dan zeggen éh ;-)

Thanks! Dus in feite beter een wrap dan PPF.
Gohja

Wrap is cosmetisch, kleur verandering met basis bescherming tegen krassen en vogelpoep.

PPF is puur bescherming, niet bedoelt om je auto er beter te laten uitzien, in tegendeel, soms zelfs slechter als er eens een stofje onderzit :D

Hier nog mensen die last hebben van slechte betrouwbaarheid van connectivity? Elke rit wel segmenten dat de verbinding wegvalt…
Hier hetzelfde. Sommige momenten geen 30s aan een stuk verbinding. Het sleept al maanden aan dus zal waarschijnlijk mijn premium connectivity opzeggen en terug hotspot op mijn telefoon gebruiken.

Paint Protection Film.
Een wrap die (in vele gevallen) niets veranderd aan het uitzicht van je wagen, maar met als hoofddoel de lak van je wagen te beschermen.
Mijn wagen is in een "frozen" BMW kleur, dus mat, en die is bijna niet te herstellen.
Bij gewone lak kan je kleine krasjes en swirls nog weg polieren, bij matte verf gaat zelfs dat niet.
Vandaar de investering in de ppf!

Gisteren de nieuwe Y gezien op de baan, het doet me nu toch weer twijfelen om dit model te nemen als bedrijfswagen.
Moet ook rekening houden met 3 kids, dus ik zal eens gaan zien bij Tesla Brugge.

Ticketje aangemaakt voor service wegens dat wegvallen mobiele verbinding, zien wat het geeft!
Grote kans dat ze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen en dat het aan de provider ligt. Dat hebben ze namelijk bij anderen ook gezegd.
Maar hoe meer mensen klagen, hoe groter de kans dat ze eens echt druk zetten op de provider.
Ik maak nu telkens een bug melding als de verbinding wegvalt.

Allez mini y in 2026 of 2027 in aantocht
20 tot 30 % goedkoper dan de gewone y. Voelt mij een beetjeaan als het Renault 5 of ev3 alternatief. Maar dan 2 à 3 jaar te laat. Ik gok wel dat het groter gaat zijn dan de inster of de ev2 of de id1/2 of zo. Al is die mening op niets gebaseerd.

Allez mini y in 2026 of 2027 in aantocht

Er staat 2026 Chinese markt en een verwachting in de toekomst naar de Europese markt. Er staat niks over wanneer en of dat wel zal gebeuren.

20 tot 30 % goedkoper dan de gewone y

Tegenover de gewone Y? Ik lees daar niks van. Misschien was het 20% op een Y AWD LR die tegen dan 15% duurder in de markt wordt gezet.

Ze hopen op een 20% lagere productiekosten, geen 20% lagere verkoopkost.

Elon maakt wel vaker valse prijsbeloftes. Was de Cybertruck niet de laatste?

Er staat 2026 Chinese markt en een verwachting in de toekomst naar de Europese markt. Er staat niks over wanneer en of dat wel zal gebeuren.
Klopt. Aangezien men sprak over 2025 - 2026 voor het chinese model, dacht ik dat het wel realistisch kon gezien worden voor 2026 - 2027 voor het Europese model. Maar dat is koffiedik kijken.

Tegenover de gewone Y? Ik lees daar niks van. Misschien was het 20% op een Y AWD LR die tegen dan 15% duurder in de markt wordt gezet.

Ze hopen op een 20% lagere productiekosten, geen 20% lagere verkoopkost.

Elon maakt wel vaker valse prijsbeloftes. Was de Cybertruck niet de laatste?

Met gewone Y doelde ik op de niet kleine Y :p. Niet dat het de instapper of zo zou zijn. Het blijft een aankondiging. Tesla heeft in het verleden ingezet op het goedkoper maken van zijn huidige budget modellen. (Y en de 3) Dat zag je ook aan het feit dat ze daar 4-5 jaar geleden of zo nog vlot 60 - 70k voor vroegen en je de instappers, nieuw of zo goed als nieuwstaat, vorig jaar/nu kon vastkrijgen een tijdje geleden voor +/-40k. Wat dan een effect heeft gehad op de 2de handse prijszetting van deze wagens.

De volgende stap als je denkt dat je de besparingen uit een model hebt geperst is om een kleiner model te voorzien. Want minder materiaal.
Maar het blijft koffiedik kijken voor welk bedrag het officieel op de markt kwam.

De boodschap was dan ook eerder van er lijkt iets op komst te zijn (maar de model 2 was ook een tijdje op komst). En het heeft de intentie om voor de Chinese markt goedkoper te zijn om beter de concurrentie te kunnen aangaan met Chinese modellen.
Maar het grappige is dat er toen ik het las (en dat was hoop en al 35 minuten geleden) stond 30% goedkoper, en dat dit nu volledig weg is en er enkel staat de productiekosten 20% doen dalen.

Maar het blijft afwachten ja. Al was mijn boodschap eerder dat hun competitie al kleinere modellen heeft die nu op de markt zijn ipv pas in 26 of... en dat dit mogelijks te laat kan zijn. Of toch niet zo'n super deal waardoor ze ineens beter bestand zijn tegen de concurrentie.

20% goedkoper is nog steeds 35k - dat doen gewone particulieren niet

Lijkt interessant voor de kleine zelfstandige die niet zo’n groot budget heeft maar wel elektrisch moet rijden van zijn boekhouder.

Is dit niet gewoon iets naar buiten gooien om het bloeden te stelpen? Anno 2025 mogen we nu toch echt wel zeggen, eerst zien dan geloven?

20% goedkoper is nog steeds 35k - dat doen gewone particulieren niet

Lijkt interessant voor de kleine zelfstandige die niet zo’n groot budget heeft maar wel elektrisch moet rijden van zijn boekhouder.

Voor mij is de concurrentie daar dan eerder de ID3, EV3 nog niet de renault 5.

En ook die zijn nieuw te duur voor de gemiddelde particulier. Past mogelijks wel beter bij de lagere types van bedrijfswagens (junior profielen).

Ze moeten eerder uitkomen bij 15 - 30k voor de particuliere markt. Met het stuk aan de onderzijde dan eerder voor de 2de handse markt (2-4j oud).

Gohja

Wrap is cosmetisch, kleur verandering met basis bescherming tegen krassen en vogelpoep.

PPF is puur bescherming, niet bedoelt om je auto er beter te laten uitzien, in tegendeel, soms zelfs slechter als er eens een stofje onderzit :D
Je hebt tegenwoordig toch ook color-change ppf? Of zit ik mis?

Terug
Bovenaan