Heeft toch wel een grote meerwaarde als ik het zo lees. Ga toch eens zien of ik hem dit najaar al zou laten aanpakken. Weekje zee inplannen

.
Voor mij was dat tot heden zeker een meerwaarde, eerst was ik sceptisch, het is toch wel duur voor een 'wagen' waar ik misschien niet eens 6-7 jaar mee zal rijden, mijn entourage & familie lachten me letterlijk uit dat ik (toen) € 2K in een PPF pompte voor m'n auto.
Naast het feit dat het m'n eerste 'dure' wagen was, en ik die dus goed wou verzorgen en langer dan m'n vorige wou houden, is het echt wel een geruststelling i.v.m. steenslag. M'n vorige (zwarte) wagen was vol kleine micro inslagen, ik ging af en toe naar amerikaanse carwashes, en dus vol micro krassen.
Ik weet nu dat het onder de PPF het de originele lak is van toen, zonder enige schade, krassen of steenslag.
Goed idee voor 't najaar, maar beter wat warmere temperaturen. Mijne laten doen in maart 2019 met vriestemperaturen buiten, binnen niet ver van de 5, wat tricky kan zijn. Maar 'k denk dat Chickenlal daar goed en beter op voorzien is dan de plaats waar ik het toen heb laten doen.
Van 't zeetje gesproken... Je moet er wel snel bij zijn om je wagen en dus PPF snel te wassen want uitwerpselen van vogels, en dan vooral de 'grotere' van meeuwen, zijn nefast. Hoe meer amoniak, hoe heftiger... Anders kan de PPF (maar evengoed de autolak zonder PPF), permanent beschadigd zijn.
Hier heb ik over de jaren heen jammer genoeg hier en daar zo'n plekken op de PPF, van ver zie je het niet, maar van dicht is het zeker niet mooi.
Ook NOOIT meer je wagen wassen in een automatische type amerikaanse carwash met borstels. Na een herstelling in carosserie hebben ze die in hun eigen amerikaanse carwash gewassen zonder ik het wist, nadien pas via sentry gezien, natuurlijk vol micro krassen op de PPF. Doe dat dus niet, en zeg dat altijd aan de hersteller, de ene wast een wagen na herstelling de andere niet...
Ook na een aanrijding moeten ADAS systemen betrouwbaar werken
abscarrosserie.be
Ik wacht nog op wat geld en een goeie bezinning of ik nu wel of niet die PPF vernieuw op m'n 6 jaar oude Tesla model 3 eer ik een afspraak maak bij Chickenlal.