De Tesla thread

Heeft iemand tips voor goeie zonnewering voor de de passagiers vanachter? De baby heeft het lastig met zon in haar ogen, en die vermaledijde CM-zonneschermen helpen geen moer (en blijven ook niet zo goed hangen op die speciale ramen van de Model Y).

Ik vind natuurlijk veel doeken en schermen, maar die zijn allemaal generisch en ik weet niet goed of ze goed gaan werken op de Model Y.

Heeft iemand tips voor goeie zonnewering voor de de passagiers vanachter? De baby heeft het lastig met zon in haar ogen, en die vermaledijde CM-zonneschermen helpen geen moer (en blijven ook niet zo goed hangen op die speciale ramen van de Model Y).

Ik vind natuurlijk veel doeken en schermen, maar die zijn allemaal generisch en ik weet niet goed of ze goed gaan werken op de Model Y.
Raamfolie laten plaatsen? Heb dit gedaan op de achter- en zijruiten achter + dakraam, want vaak te warm, wat een verschil...

Thermisch schild met raamstickers voor uw auto
De raamfolie voor je auto bevat blockers die een thermisch schild vormen tegen het zonlicht en de schadelijke uv-straling. De temperatuur in de auto wordt daardoor veel aangenamer. De auto raamfolie is opgebouwd uit een dubbele laag en voorzien van een anti-kras laag. De raamfolie voor je auto is ontspiegeld, zodat er geen reflectie of weerkaatsing is.

@Chickenlal doe jij dat in feite ook?

Ik geloof dat hij hier echter geen FSD heeft geactiveerd? Aller, dat wordt toch beweerd op YT en op Tesla subreddits? Ik wil nu wel eens video's zien van neutrale YT'ers m.b.t. FSD.

Hier is zijn Full Video. Mark Rober is ook niet de eerste de beste YouTuber. Interessante video sowieso.

EDIT: er zijn blijkbaar wel serieus wat vraagtekens bij de Tesla test, zie de Verge post hieronder van @xIO3Y . Grootste issue is dat hij Autopilot gebruikt wat niet hetzelfde is als FSD. Autopilot is blijkbaar hun vorig systeem en eigenlijk outdated. Dan is het wel zeer jammer dat hij niet met FSD getest heeft. Als hij zou weten dat het daarmee wel werkt, is het wel serieus intellectueel oneerlijk, en ik zou ook denken dat iemand als Rober wel goed zou beseffen dat zoiets heel snel debunked zou worden.

Laatst bewerkt:
Oh, maar ik heb de volledige video gezien.
Het is enkel dat ik niet met een Tesla rijd (wel interesse, ongeacht de huidige politieke situatie) en ik lees veel commentaar dat hij zonder FSD heeft getest, en ik kan niet meteen oordelen of dat dit correct is of niet.
Dus het zou leuk zijn, moest ik nog video's zien van FSD dat al dan niet in de mist gaat. Want ik kan echt niet geloven dat alleen Mark Rober de eerste is die dit probeert?

Hier is zijn Full Video. Mark Rober is ook niet de eerste de beste YouTuber. Interessante video sowieso.

EDIT: er zijn blijkbaar wel serieus wat vraagtekens bij de Tesla test, zie de Verge post hieronder van @xIO3Y . Grootste issue is dat hij Autopilot gebruikt wat niet hetzelfde is als FSD. Autopilot is blijkbaar hun vorig systeem en eigenlijk outdated. Dan is het wel zeer jammer dat hij niet met FSD getest heeft. Als hij zou weten dat het daarmee wel werkt, is het wel serieus intellectueel oneerlijk, en ik zou ook denken dat iemand als Rober wel goed zou beseffen dat zoiets heel snel debunked zou worden.
Hij schakelt AutoPilot in en niet FSD.
En is uiteraard helemaal niet met elkaar te vergelijken.

Paar frames voor impact kan je ook zien dat de autopilot plots af staat.
Waardoor is niet echt duidelijk: kracht op het stuur gezet, geremd?

Hij krijgt ondertussen veel slechte reacties maar zal hierdoor net meer views krijgen natuurlijk.
Wat wel grappig is: hij zou van binnenuit gefilmd hebben met een IPhone maar dit dan bewerkt hebben zodat het op de video een Google Pixel is? ( wss sponor van hem?).

Alleen staat bij de bewerking het logo verkeerd en is in de weerspiegeling van het scherm dus duidelijk te zien dat het met een iPhone gefilmd werd.

Hij schakelt AutoPilot in en niet FSD.
En is uiteraard helemaal niet met elkaar te vergelijken.

Paar frames voor impact kan je ook zien dat de autopilot plots af staat.
Waardoor is niet echt duidelijk: kracht op het stuur gezet, geremd?

Hij krijgt ondertussen veel slechte reacties maar zal hierdoor net meer views krijgen natuurlijk.
Wat wel grappig is: hij zou van binnenuit gefilmd hebben met een IPhone maar dit dan bewerkt hebben zodat het op de video een Google Pixel is? ( wss sponor van hem?).

Alleen staat bij de bewerking het logo verkeerd en is in de weerspiegeling van het scherm dus duidelijk te zien dat het met een iPhone gefilmd werd.
En hier is Mark zijn uitleg op Philip DeFranco:

En hier is Mark zijn uitleg op Philip DeFranco:
We hebben het over een filmke waarbij iemand door een isomo muur rijdt waar een landschap op getekend is. Dat is 100% entertainment, en daar valt toch helemaal geen zinnige conclusie uit te trekken?

De rest van de testen zijn ook niet bepaald wetenschappelijk te noemen, en ook vooral bedoelt als amusement (mag ik hopen). Leuk om naar te kijken, maar moet dat nu echt gefactchecked worden?

En dan nog al dat gedoe over de LIDAR. Als ge daar eender welke andere auto had gezet met een radarsysteem dan had die ook mooi gestopt voor al zeker de muur en het tegenlicht. Nagenoeg elk ander merk gebruikt een radar voor het in de EU verplichte AEB systeem, ik heb enkel weet van Subaru dat ook camera's gebruikt, en er zullen misschien nog enkele kleinere fabrikanten zijn.

Dus ja, Tesla is wel degelijk één van de enige merken die falen voor die test. Maar het maakt ook geen bal uit, want een muur in het midden van de weg met daarop de weg getekend komt enkel in tekenfilms voor.

Dus ja, Tesla is wel degelijk één van de enige merken die falen voor die test. Maar het maakt ook geen bal uit, want een muur in het midden van de weg met daarop de weg getekend komt enkel in tekenfilms voor.

Tuurlijk is het entertainment. Daar is Rober ook bekend voor: science/engineering op een entertainende manier brengen.
Anderzijds illustreert de video toch wel wat de beperkingen zijn van een systeem dat puur op visuals gebaseerd is. We hebben in deze thread ook al gelijkaardige zaken aangehaald over het parkeersysteem. En laat ons wel wezen: de enige reden waarom Tesla vasthoudt aan camera's is gewoon om zoveel mogelijk de kosten te drukken. Maar voor mij maakt deze video toch echt wel pijnlijk duidelijk dat je er met enkel camera's niet komt.

We hebben het over een filmke waarbij iemand door een isomo muur rijdt waar een landschap op getekend is. Dat is 100% entertainment, en daar valt toch helemaal geen zinnige conclusie uit te trekken?

De rest van de testen zijn ook niet bepaald wetenschappelijk te noemen, en ook vooral bedoelt als amusement (mag ik hopen). Leuk om naar te kijken, maar moet dat nu echt gefactchecked worden?

En dan nog al dat gedoe over de LIDAR. Als ge daar eender welke andere auto had gezet met een radarsysteem dan had die ook mooi gestopt voor al zeker de muur en het tegenlicht. Nagenoeg elk ander merk gebruikt een radar voor het in de EU verplichte AEB systeem, ik heb enkel weet van Subaru dat ook camera's gebruikt, en er zullen misschien nog enkele kleinere fabrikanten zijn.

*kuch*

maar goed, het probleem met enkel camera's is het moeilijk inschatten van diepte. met een lidar, die ziet de tekening niet, maar enkel de muur. Mss dat tesla of andere fabrikant dit beter kan detecteren. (breder beeld nemen?)

(Mijn) Tesla gaat ook volledig de mist in als ik ga parkeren tegenover een glazen wand. Aan de Delhaize al meegemaakt dat hij het gewoon niet zag tijdens parkeren met vision.

Een tijdje geleden eens dit overzicht van banden gepost, en ik denk niet dat Tesla een probleem heeft met all season banden.
Thanks! Handig. Ik ben een aantal offertes opgevraagd bij bandencentrales, maar van 1 bandencentrale kreeg ik de opmerking dat je op een Tesla best banden legt met een T0-markering, maar de meeste all season banden hebben die markering niet...

Maar in dat overzicht staan zeker wel enkele all season banden die dus goed zijn.

Thanks! Handig. Ik ben een aantal offertes opgevraagd bij bandencentrales, maar van 1 bandencentrale kreeg ik de opmerking dat je op een Tesla best banden legt met een T0-markering, maar de meeste all season banden hebben die markering niet...

Maar in dat overzicht staan zeker wel enkele all season banden die dus goed zijn.
En welke zullen het worden? Ik ben ook stilletjes aan aan het kijken, maar heb nog niet echt dikke research gedaan (behalve snel eens dat document diagonaal gelezen).

Terug
Bovenaan