De Tesla thread

Vandaag de tesla opgehaald, voorlopig heel blij mee, rijdt heel aangenaam.

Ik heb ook 10.000 km gratis supercharging gekregen. Deze zijn 6 maand geldig. Nu vroeg ik mij af in hoeverre het kwaad kan om hier goed gebruik van te maken door altijd te superchargen en niet thuis te laden (supercharger is aan de overkant van't straat, letterlijk)? Wat vinden jullie?

Ik heb ook 10.000 km gratis supercharging gekregen. Deze zijn 6 maand geldig. Nu vroeg ik mij af in hoeverre het kwaad kan om hier goed gebruik van te maken door altijd te superchargen en niet thuis te laden (supercharger is aan de overkant van't straat, letterlijk)? Wat vinden jullie?
Waarom zou dat kwaad kunnen?

90% van mijn laadbeurten doe ik aan de supercharger en na 20k km is de degradatie 2.3% volgens de tessie app. Wat net iets beter is dan de gemiddelde tesla.

Volgens Tessie heb ik 3,3% degradatie na 30k km en ik heb nog maar 5 keer gesupercharged ofzo.

Boeit niet zo heel veel I guess

Ik had eens een vriend horen zeggen dat fast-charging minder goed is voor de batterij dan traag laden. Kan een broodje-aap-verhaal zijn...
Als je goed voorverwarmt zou dit weinig kwaad kunnen. Ik dacht dat Tesla taxi’s in Parijs ofzo hier een goede use case voor waren. Altijd heel goed opgewarmd en bijna uitsluitend snelladen. En daaruit is gebleken dat de degradatie enorm goed meeviel.

Ik lees toch veel anders hoor. Mij lijkt het me heel normaal dat je batterij heel snel degradeert als je die oplaadt aan een heel hoge C rating.
Waarom kan dat volgens jou geen kwaad?
Ik volg de studies die hieromtrent gedaan zijn en heb hier al veel over gelezen (studies - geen forum posts op reddit ofzo...). De consensus is toch dat het geen kwaad kon.

Als je goed voorverwarmt zou dit weinig kwaad kunnen. Ik dacht dat Tesla taxi’s in Parijs ofzo hier een goede use case voor waren. Altijd heel goed opgewarmd en bijna uitsluitend snelladen. En daaruit is gebleken dat de degradatie enorm goed meeviel.
Hoe lang moet je dan voorverwarmen?

Proficiat met de Tesla 👍🏻

Uit onderzoek was gebleken dat er niet veel verschil op zat tussen auto’s die altijd superchargen en anderen die dit amper deden…
Maar het zal natuurlijk beter zijn dat je hem laat opladen op het einde van de dag, na je laatste langere rit, dan ‘s morgens vlak voor je vertrekt ofzo.
Lijkt me ook het meest logische 🙂

Ik volg de studies die hieromtrent gedaan zijn en heb hier al veel over gelezen (studies - geen forum posts op reddit ofzo...). De consensus is toch dat het geen kwaad kon.
Welke studies zijn dat dan? Over EV batterijen specifiek? Want de cijfers die op forum Posts passeren die uit teslamate komen lijken er toch op te duiden dat voorverwarmen wel echt belangrijk is.

Al gaat de auto zelf ook al veel doen door de laadsnelheid aan te passen.

Fyi, op tweakers zijn er veel mensen die het hebben nagevraagd en volgens verschillende mails/sms'en zouden die gratis km 2 jaar tot oneindig geldig zijn

(Nl krijgt trouwen 20k km...)

Fyi, op tweakers zijn er veel mensen die het hebben nagevraagd en volgens verschillende mails/sms'en zouden die gratis km 2 jaar tot oneindig geldig zijn

(Nl krijgt trouwen 20k km...)
Zeker dat de rest van de voorwaarden voor België ook niet anders zijn als ze in NL 20k km krijgen?

Zeker dat de rest van de voorwaarden voor België ook niet anders zijn als ze in NL 20k km krijgen?
Zou kunnen, maar ook in nl staat er in de app maar 6 maanden.
Ook in nl staat er bij de voorwaarden op de website geen effectieve verloopdatum.

Als mijn model y optijd geleverd is ga ik er toch is een mailtje voor sturen

Zou kunnen, maar ook in nl staat er in de app maar 6 maanden.
Ook in nl staat er bij de voorwaarden op de website geen effectieve verloopdatum.

Als mijn model y optijd geleverd is ga ik er toch is een mailtje voor sturen
De app zegt 6 maanden, bij de levering zei de medewerker 1 jaar, jij zegt nu 2 jaar. Aan informatiebronnen geen gebrek :p

Ik heb vandaag een mail gestuurd naar mijn Tesla sales begeleider of whatever, maar nog geen antwoord. Is er een specifiek mailadres waar ik naar zou kunnen sturen?

De app zegt 6 maanden, bij de levering zei de medewerker 1 jaar, jij zegt nu 2 jaar. Aan informatiebronnen geen gebrek :p

Ik heb vandaag een mail gestuurd naar mijn Tesla sales begeleider of whatever, maar nog geen antwoord. Is er een specifiek mailadres waar ik naar zou kunnen sturen?
Op tweakers waren er ondertussen al 5 "mogelijkheden".
Meest terugkomende (vanuit mails/smsen vanuit tesla) is 2 jaar of oneindig.

90% van mijn laadbeurten doe ik aan de supercharger en na 20k km is de degradatie 2.3% volgens de tessie app. Wat net iets beter is dan de gemiddelde tesla.
Volgens Tessie heb ik 3,3% degradatie na 30k km en ik heb nog maar 5 keer gesupercharged ofzo.

Boeit niet zo heel veel I guess
Ik heb die Tessie app eens geïnstalleerd en ik zit blijkbaar op 3,6% na 60k km wat toch heel goed meevalt.

Gebruiken jullie die app trouwens vaak? Ik kende 'm niet en heb die nu eens gedownload voor die degradatiecijfers waarvoor ik blijkbaar ook al een abonnement nodig had.
Wat is zo nog een voordeel van die app? Blijkbaar kost dat 18 €/maand maar ik zie behalve wat gadgets niet in wat het nut is.

Terug
Bovenaan