De Tesla thread

Als ze de M3 onder de 40k krijgen en dan met 5k subsidie van de overheid… dan kan je voor 35k al elektrisch rijden. Dat is toch boeken toe voor alle andere fabrikanten?

Als ze de M3 onder de 40k krijgen en dan met 5k subsidie van de overheid… dan kan je voor 35k al elektrisch rijden. Dat is toch boeken toe voor alle andere fabrikanten?
Dat gaat enkel om particuliere aankopen he. Ik denk dat het grootste deel nieuwe auto's aan bedrijven verkocht wordt.
Ook gaan de andere merken met modellen onder de 40k daar goed van kunnen profiteren. Maar als je moet kiezen tussen een ID3 of model 3 voor dezelfde prijs, dan is het wel rap gekozen ja.
Ik ben benieuwd als Musk de prijs zoveel gaat laten zakken. Het lijkt mij wat veel, maar die mens is zot genoeg...

• Er zijn al tientallen EV´s onder 40000 te vinden en in 2024 komen er nog modellen op de markt
  • In België is de leasemarkt heel groot en is de EV populair. Daar doen andere merken het heel goed.
  • Prijs is niet de enige reden om particulieren te laten kiezen voor een EV. Overtuiging, geloof, infrastructuur, smaak,...
  • Er zijn veel particulieren die nog steeds zo goedkoop mogelijk kiezen
Wij kijken naar een Smart 3 of EX30 voor de vrouw in 2024.

Ik ben benieuwd als Musk de prijs zoveel gaat laten zakken. Het lijkt mij wat veel, maar die mens is zot genoeg...
Vorige keer was de reden dat er teveel Tesla's stonden te wachten om geleverd te worden. Van zodra dat terug het geval is, zal hij het wel doen. Ik heb de indruk dat de werkelijke kostprijs van 1 Tesla niet zo hoog ligt (wegens massa productie)

• Er zijn al tientallen EV´s onder 40000 te vinden en in 2024 komen er nog modellen op de markt
  • In België is de leasemarkt heel groot en is de EV populair. Daar doen andere merken het heel goed.
  • Prijs is niet de enige reden om particulieren te laten kiezen voor een EV. Overtuiging, geloof, infrastructuur, smaak,...
  • Er zijn veel particulieren die nog steeds zo goedkoop mogelijk kiezen
Wij kijken naar een Smart 3 of EX30 voor de vrouw in 2024.
Volgens mij wordt de EX30 een toppertje. Zowel voor particulieren als voor de zakelijke markt.

Vorige keer was de reden dat er teveel Tesla's stonden te wachten om geleverd te worden. Van zodra dat terug het geval is, zal hij het wel doen. Ik heb de indruk dat de werkelijke kostprijs van 1 Tesla niet zo hoog ligt (wegens massa productie)
De tesla zit in bijna elk land bij de top verkopende EV’s. Die grote price drop gaat er niet meer komen om die reden (als dat al effectief de reden was)

JA JA EINDELIJK, vanochtend stond 2023.44.30.4 op mij te wachten, direct geïnstalleerd.

10.000 km met de Tesla Model Y RWD erop zitten, een verslag.
* Bestellen van de wagen ging heel vlot, ik denk 8 dagen tussen bestellen in de zetel thuis, tot effectief ophalen en mee rondrijden. Ik had elke stap zo vlug & snel mogelijk gedaan, uiteindelijk duurde de nummerplaat via Bpost krijgen nog het langste
* gewone Autopilot functioneert niet beter en slechter dan wat ik had in mijn Volvo V60.
* vlot instappen en rijden met de smartphone is super handig. De key card zie ik als een back-up die in mijn portefeuille zit, nog niet gebruikt. Ik mis wel een sleutel om (1) de koffer en laadpoort vlot te sluiten en openen (2) auto gemakkelijk uit te lenen aan iemand die naar de winkel moet ofzo
* elektrisch rijden is superfijn, de software & technologie van Tesla is nice, maar het comfort is niet van een premiummerk (ervaring met Volvo, BMW en Audi en die waren allen veel beter).
* openen van de frunk moet via de app of het touchscreen, ik mis een knop. Ook die laadkabel losmaken is vervelend.
* ik vind het een auto die ik aan iedereen kan aanraden eigenlijk. Of je nu een single bent die zijn koersfiets wil vervoeren, een gezin met 2 kinderen en buggy's, een boomer die een hoge instap wil voor de rug
* sommige dingen zijn extreem brak, zoals bv. de installatie van de trekhaak: je zit permanent met een open gat.. de automatische ruitenwissers die te pas en toe onpas bewegen: VERSCHRIKKELIJK IK KOM ER ZOT VAN
* overall geef ik de auto 9/10, veel ruimte, veel licht door het glazen dak. Zeer aangenaam rijden, zeer vlot rijden, echt een plezier van een wagen.
* wat hebben de gewone autofabrikanten zitten slapen zeg. Veel van wat ik leuk vind aan de Tesla is software, en dat had had ook al perfect gekund in een ICE...

tl;dr: de Model Y heeft een paar dingen die me enorm storen & toch vind ik het een fantastische wagen die ik iedereen aanraad.

Laatst bewerkt:
* openen van de frunk moet via de app of het touchscreen, ik mis een knop. Ook die laadkabel losmaken is vervelend.
* sommige dingen zijn extreem brak, zoals bv. de installatie van de trekhaak: je zit permanent met een open gat..
* wat hebben de gewone autofabrikanten zitten slapen zeg. Veel van wat ik leuk vind aan de Tesla is software, en dat had had ook al perfect gekund in een ICE...
Laadkabel: heb je daar zoveel last van? 9/10 werkt dat bij mij automatisch (laadsessie beëindigen = automatische ontgrendeling van de laadkabel), en als dat eens niet gebeurt trek ik al snel aan die hendel in de koffer.

Trekhaak: heeft de Y geen afdekplaatje dan? Bij de 3 zit de trekhaak onderaan de wagen en niet in de bumper, maar er is wel gewoon een afdekplaatje voor als je de trekhaak niet gebruikt.
Los daarvan heb je wel helemaal gelijk. Die auto is 99% digitaal en dan die trekhaak is zo'n gesukkel... met als resultaat dat ik die gewoon permanent laat zitten, ik gebruik die regelmatig en dan is dat echt te gek om die telkens te verwijderen.

Wat jouw laatste punt betreft, dat snap ik ook absoluut niet. Ik heb hier thuis ook nog een Audi Q4 en een paar mensen dicht bij met een iX3 of VW. Als je de app van Tesla vergelijkt met Audi, BMW en VW... dat is echt huilen met de pet op bij de traditionele merken. Hoe kan dat nu zo moeilijk zijn, Tesla kan het duidelijk wél?

Terug
Bovenaan