De Tesla thread

Tesla herkent hier een straat verder een 10-ton bord als maximum 10 per uur waardoor de autopilot niet meer werkt :rofl:

Bij het navigeren naar huis stuurde de GPS mij via een weg met verbodsbord uitgezonderd aangelanden... met live updates niet meer?

Super indrukwekkend. Iemand die wat meer kan vertellen over hoe ze dit technisch voor elkaar gekregen hebben?

Zo indrukwekkend is dat natuurlijk niet. Gewoon een live 4G naar elke auto en bespoke software om de diverse lichten aan te sturen. Is uiteindelijk in niets verschillend van hoe bvb drone shows werken, behalve dat bij drone shows je nog de complexiteit hebt van de 3D positionering.
Dat het hier auto’s betreft is dus eigenlijk nauwelijks relevant.

Zo indrukwekkend is dat natuurlijk niet. Gewoon een live 4G naar elke auto en bespoke software om de diverse lichten aan te sturen. Is uiteindelijk in niets verschillend van hoe bvb drone shows werken, behalve dat bij drone shows je nog de complexiteit hebt van de 3D positionering.
Dat het hier auto’s betreft is dus eigenlijk nauwelijks relevant.
Een lichtshow met 687 Tesla's niet zo indrukwekkend 🤔? Is het dan zo eenvoudig om custom software op een Tesla te krijgen?

Een lichtshow met 687 Tesla's niet zo indrukwekkend 🤔? Is het dan zo eenvoudig om custom software op een Tesla te krijgen?
Ik neem aan dat ze toch gewoon met Tesla samengewerkt hebben? Of dacht je dat ze effen 687 Tesla’s gekocht hebben? Ik zie nu trouwens dat dit sowieso van een drone-bedrijf is, dus de know-how voor zo een lichtshow hadden ze wellicht sowieso al in huis.
Dus neen, echt bijzonder vind ik dit niet, zeker niet in vergelijking met drone-shows die toch een pak complexer zijn.

EDIT: en effen voor de duidelijkheid, ik vind dit ook cool, maar technologisch is dit dus weinig speciaal. Ook gewoon typisch Tesla.

Ik neem aan dat ze toch gewoon met Tesla samengewerkt hebben? Of dacht je dat ze effen 687 Tesla’s gekocht hebben? Ik zie nu trouwens dat dit sowieso van een drone-bedrijf is, dus de know-how voor zo een lichtshow hadden ze wellicht sowieso al in huis.
Dus neen, echt bijzonder vind ik dit niet, zeker niet in vergelijking met drone-shows die toch een pak complexer zijn.

EDIT: en effen voor de duidelijkheid, ik vind dit ook cool, maar technologisch is dit dus weinig speciaal. Ook gewoon typisch Tesla.
Oke blijkbaar zit de 'lightshow' feature al ingebakken in veel Tesla's. https://teslalightshare.io/
Het is dan inderdaad 'gewoon' nog een kwestie van ze allemaal tegelijk te starten.

Hier net nog is met een nieuwe model s plaid gereden. Toch wel echt het meest debiele stuurwiel voor een straatauto ooit.

Bouwkwaliteit van de middenconsole is toch ook echt om te janken. Dat afdekplaatje boven de opbergvakken en cup holders komt zelfs maar half automatisch terug. Gloednieuwe plaid S met 12.000km op de teller.

Hier net nog is met een nieuwe model s plaid gereden. Toch wel echt het meest debiele stuurwiel voor een straatauto ooit.

Bouwkwaliteit van de middenconsole is toch ook echt om te janken. Dat afdekplaatje boven de opbergvakken en cup holders komt zelfs maar half automatisch terug. Gloednieuwe plaid S met 12.000km op de teller.
Wat bedoel je met half automatisch?
Gelukkig kun je bij het bestellen kiezen tussen een rond stuur of een yoke. Geen idee waarom je de yoke zou willen eigenlijk.

Dat afdekplaatje boven de opbergvakken en cup holders komt zelfs maar half automatisch terug.
Dat is juist de bedoeling dat er 2 standen zijn.
Je kan kiezen voor half toe te laten gaan of volledig, moet je net wat anders op duwen/doorduwen dacht ik.
Is ondertussen al even geleden bij mij.

Na een zoektocht van 6 maanden heb ik (ver in Duitsland) een 2de hands schade model 3 gevonden voor een door ons betaalbare prijs. Echter moeten we de kosten van reparatie ook meenemen in het toaalpaatje. Het kofferdeksel, het paneel rond de laadpoort en de achterbumper hebben deuken en lakschade na een ongeval. Ik heb al heel wat carrosserie bedrijven aangeschreven of ze een (hele ruwe) schatting willen maken van de reperatiekosten maar krijg nergens reactie. Toevallig iemand met wat expertise hier die me hier mee zou kunnen helpen zodat ik de knoop kan doorhakken? :oink:

IMG-20231201-WA0010.jpg

Tegen dat dat allemaal vervangen is zal dat toch nooit meer opwegen tegen een gewoon 2e hands schadevrij model?
Dat probeer ik af te wegen, een schadevrij model van 2021 is ook gewoon niet betaalbaar voor mij, dus de vraagprijs van de auto is dan ook een stuk minder. Een aangezien we in januari naar de keuring moeten met onze diesel en de tijd begint te dringen wordt het ofwel deze ofwel een (mild) hybrid benzine wagen als nieuwe gezinswagen ;)

Terug
Bovenaan