De Tesla thread

Ruitenwissers nog geen knijt verbeterd na de laatste software update. Toch een stevige ergernis.

Iemand trouwens ervaringen met gebruik van een wasstraat met een model Y op 20 inch velgen? Die velgen zijn echt super kwestbaar.

Ruitenwissers nog geen knijt verbeterd na de laatste software update. Toch een stevige ergernis.
Dat is al jaren zo dus ik zou niet meteen beterschap verwachten :p
Eerlijk gezegd stoort mij dat ook niet zo heel hard, ze zijn soms wat traag maar dan is het geen moeite om even manueel de boel in gang te steken.

Wat mij veel meer stoort zijn de grootlichten. Automatische grootlichten staat bij mij al van in het begin uit wegens slecht werkend.
Ik kwam deze week 's avonds laat van kantoor en dacht ik zet dat nog eens op... dat is nog altijd even triestig. Precies een knipperlicht hoe die dingen continu aan en uit gaan ipv slim te verlichten. Matrix-koplampen hebben en ze niet gebruiken, onbegrijpelijk...
Als ik dat vergelijk met onze andere wagen (Audi) die ook matrix-koplampen heeft, wereld van verschil.

Dat is al jaren zo dus ik zou niet meteen beterschap verwachten :p
Eerlijk gezegd stoort mij dat ook niet zo heel hard, ze zijn soms wat traag maar dan is het geen moeite om even manueel de boel in gang te steken.

Wat mij veel meer stoort zijn de grootlichten. Automatische grootlichten staat bij mij al van in het begin uit wegens slecht werkend.
Ik kwam deze week 's avonds laat van kantoor en dacht ik zet dat nog eens op... dat is nog altijd even triestig. Precies een knipperlicht hoe die dingen continu aan en uit gaan ipv slim te verlichten. Matrix-koplampen hebben en ze niet gebruiken, onbegrijpelijk...
Als ik dat vergelijk met onze andere wagen (Audi) die ook matrix-koplampen heeft, wereld van verschil.
Stoort me niet dat ze soms wat trager zijn, dat ze niet uit kunnen op autopilot is gewoon heel vervelend. De keren dat ik op de autosnelweg rijdt met m'n ruitenwissers aan zonder dat het regent... echt vaak. Al mijn collega's klagen er ook over :)

Goh die grootlichten vind ik dan eigenlijk nog niet zo storend, vraag me ook wel af of ze in theorie nog matrix assistentie zouden kunnen inprogrammeren - at extra cost uiteraard :D

Iemand trouwens ervaringen met gebruik van een wasstraat met een model Y op 20 inch velgen? Die velgen zijn echt super kwestbaar.
Ik blijf gewoon weg uit de carwash, de tesla lak is al niet de hardste en de krasstraat gaat daar niet bij helpen. Ze raden zowieso "contactloze" wasstraten aan.

Ik rij bijna altijd cruise control en m'n ruitenwissers gaan echt maar zeer zelden verkeerd aan. Deze zomer 1 of 2x gehad bij lage zon dat ze voor een minuutje aan gingen. Nu zorg ik dat m'n ruit proper blijft en geen last mee. Hopelijk blijft het zo.

Heb online ook gelezen dat de zwarte chrome elementen geen fan zijn van bijtende kuisproducten, die soms al eens in een carwash gebruikt worden. Op mijn vorige wagens ook niet zo een goede ervaring met carwashes, zelf met hand carwashes (bv. met de AMG velgen van Mercedes die ook gevoelig waren aan bijtende kuisproducten). Ik blijf er weg.

Bij mijn 3 jaar oude Merc is het ook redelijk ergerlijk. Ik zet ze meestal gewoon uit en zet de "sensor" aan als er neerslag valt. Mist dus zijn doel hier ^^.
Nuja het is niet iets waar ik nu zou op afknappen.

Het belangrijkste verschil is dat het automatisch rijden niet werkt door de ruitenwissersensor uit te schakelen. Dat gaat bij elk ander merk wel en zorgt voor de grootste ergernis.

Allez de madam heeft net een testrit achter de rug in de gietende regen (hoe kan het ook anders) met die nieuwe highland rwd.
Ze is semi overtuigd, rijdt vlot, licht. Wat dan voor haar ook weer een punt van bezorgdheid is... is dit wel een veilige en stevige wagen vraagt ze zich af. De primaire wagen is natuurlijk de ID4 en dat is wel een tank op wielen.
Tijdens de testrit uiteraard de wissers op auto eens gezet maar je merkt toch dat dit niet 100% vlot werkt. Ook eens gaan parkeren met die tesla vision en ik moet zeggen dat dit, zowel naar voor als achterkant, wel ongeveer juist de afstand inschatte.
Ook de draaicirkel is toch niet zo extreem slecht als wat vele posters hier en op andere fora aanhalen? Stonden wel 18 inchers onder

De aankoop zal zowieso niet voor januari zijn dus we wachten nog even af en lezen nog wat reviews.
In welk opzicht voelt de y dan niet veilig aan? Want die is veiliger dan de id.4.

En de velgenmaat maakt niet uit voor je draaicirkel.
Trouwens als je een id.4 gewend bent moet die draaicirkel normaal gigantisch aanvoelen. Er zit daar echt meer dan een meter verschil in diameter in.

Allez de madam heeft net een testrit achter de rug in de gietende regen (hoe kan het ook anders) met die nieuwe highland rwd.
Ze is semi overtuigd, rijdt vlot, licht. Wat dan voor haar ook weer een punt van bezorgdheid is... is dit wel een veilige en stevige wagen vraagt ze zich af. De primaire wagen is natuurlijk de ID4 en dat is wel een tank op wielen.
Tijdens de testrit uiteraard de wissers op auto eens gezet maar je merkt toch dat dit niet 100% vlot werkt. Ook eens gaan parkeren met die tesla vision en ik moet zeggen dat dit, zowel naar voor als achterkant, wel ongeveer juist de afstand inschatte.
Ook de draaicirkel is toch niet zo extreem slecht als wat vele posters hier en op andere fora aanhalen? Stonden wel 18 inchers onder

De aankoop zal zowieso niet voor januari zijn dus we wachten nog even af en lezen nog wat reviews.

Stel je voor, in januari 2024 bestellen en wss uw auto nog sneller hebben dan ik die in '22 besteld heb :lol:

Twas de highland die we getest hadden. Mijn madam vind die ID4 gewoon tankier.
Ah verkeerd gelezen. Maar maakt niet uit op zich, het zijn beiden zeer veilige auto’s. Eigenlijk zowat elke wagen die op onze wegen mag rondrijden scoort gigantisch hoog. En tesla zit dan nog bij de betere.
Het zal vooral het psychologisch effect zijn van SUV = veiliger. Terwijl dit in de praktijk niet altijd klopt.
Dat zei die mens van tesla garage toch... maar na een langer gesprek viel me wel op dat die niet altijd correcte dingen zei.
Dat is idd wel een dingetje met autoverkopers tegenwoordig, ze doen niet altijd moeite om zich goed te informeren.

Ik verander van werk en mag kiezen of men kia ev6 ga houden, of een myp neem.

Gistere testrit met de myp gehad, ik denk dat ik de kia wegdoe 😛

Al ga ik wel is met de nieuwe werkgever praten over de juniper update...
Alleen al voor de geventileerde zetels zou ik willen wachten

Ik verander van werk en mag kiezen of men kia ev6 ga houden, of een myp neem.

Gistere testrit met de myp gehad, ik denk dat ik de kia wegdoe 😛

Al ga ik wel is met de nieuwe werkgever praten over de juniper update...
Alleen al voor de geventileerde zetels zou ik willen wachten
Het gerucht is dat ze pas eind 2024 komen of zelfs pas begin 2025, kan je die periode dan overbruggen?

Wel crazy dat je een performance mag kiezen :oops:

Het gerucht is dat ze pas eind 2024 komen of zelfs pas begin 2025, kan je die periode dan overbruggen?

Wel crazy dat je een performance mag kiezen :oops:
Ik begin er pas binnen een maand en moet sowieso starten met een shortlease voor 6 maand minimum, dus ik hoop er wat langer mee te mogen rijden.
Argumenten:
Als jullie die wagen aankopen (want ze kopen hem aan), dan is het ook een minwaarde als er paar maand later een facelift is.
En, als ik alles behalve een tesla had gekozen, dan had ik nog een jaar moete wachten....

Kgoh expliciet hebben ze nog niet oke gezegd op de myp.
Maar de communicatie was duidelijk:
Ge hebt 50k excl btw (trekhaak moet ge er ni bij selecteren, die krijgde sowieso) en indien et echt een nuttige optie is moogde 1-2k erboven gaan (dus bv niet voor andere velgen).
Er zijn blijkbaar collega's die directiewagen hebben gekozen omdat ze dan dikkere wagen konden krijgen.
De myp kost 49k excl btw.

Terug
Bovenaan