Dat nieuwe rood en quicksilver doen ze normaal enkel in Duitsland, daardoor komen deze kleuren sowieso van Duitsland.Is het de moeite om te wachten op de Juniper update voor de Model Y? Ik zou de wagen begin volgend jaar mogen bestellen.
Ik lees ook her en der dat de HW4 update eentje is om beter op te wachten, is deze al actief? Of moet die nog worden gereleased?
Zijn er verder nog issues met de lak? Bepaalde kleuren die je beter niet neemt? Zwarte lak zou heel zacht zijn? Schrikt me wel af.
Ook geruchten gehoord dat als je een zilveren of rode neemt, deze sowieso in Duitsland gemaakt werd, en niet Shanghai (maar is Duitsland uberhaupt beter dan China?)
Buiten de Europese markt (waar de auto's vanuit Duitsland kunnen komen) hebben ze volgens mij nog steeds "het oude zilver en rood".
Er is een Youtube filmpje over het verschil tussen een Model Y uit Duitsland en China, is ondertussen alweer 2 maand geleden dus misschien ondertussen al achterhaald, Tesla Model Y Berlin vs. China - Still different?. Het verschil dat er is, lijken mij vooral details.
Het ontbreken van stoffen bekleding aan de gordel kan ik bij mijn Chinese Model Y wel bevestigen terwijl dit in de toonzaal van Tesla niet was (waarschijnlijk Berlijnse Model Y dus).