De Tesla thread

Is het de moeite om te wachten op de Juniper update voor de Model Y? Ik zou de wagen begin volgend jaar mogen bestellen.

Ik lees ook her en der dat de HW4 update eentje is om beter op te wachten, is deze al actief? Of moet die nog worden gereleased?

Zijn er verder nog issues met de lak? Bepaalde kleuren die je beter niet neemt? Zwarte lak zou heel zacht zijn? Schrikt me wel af.
Ook geruchten gehoord dat als je een zilveren of rode neemt, deze sowieso in Duitsland gemaakt werd, en niet Shanghai (maar is Duitsland uberhaupt beter dan China?)
Dat nieuwe rood en quicksilver doen ze normaal enkel in Duitsland, daardoor komen deze kleuren sowieso van Duitsland.
Buiten de Europese markt (waar de auto's vanuit Duitsland kunnen komen) hebben ze volgens mij nog steeds "het oude zilver en rood".

Er is een Youtube filmpje over het verschil tussen een Model Y uit Duitsland en China, is ondertussen alweer 2 maand geleden dus misschien ondertussen al achterhaald, Tesla Model Y Berlin vs. China - Still different?. Het verschil dat er is, lijken mij vooral details.
Het ontbreken van stoffen bekleding aan de gordel kan ik bij mijn Chinese Model Y wel bevestigen terwijl dit in de toonzaal van Tesla niet was (waarschijnlijk Berlijnse Model Y dus).

Ik twijfel nog om de Auto Pilot te nemen. Doe zelf voornamelijk stadsverkeer, dus betwijfel of het wel een meerwaarde is. Dus de optie om Full Self-Driving Capability of Enhanced Autopilot. Wat zijn de bevindingen tussen onze Tesla rijders?

Ik twijfel nog om de Auto Pilot te nemen. Doe zelf voornamelijk stadsverkeer, dus betwijfel of het wel een meerwaarde is. Dus de optie om Full Self-Driving Capability of Enhanced Autopilot. Wat zijn de bevindingen tussen onze Tesla rijders?
Ik zou het ook niet doen, er zijn limitaties in Europa en het is puur software dus later upgraden als je het zou missen kan.
De standaard autopilot is een soort van geavanceerde adaptive cruise control.

Totale geldverspilling
Tot FSD uitkomt in Europa zonder de restricties, dan zal je blij zijn je het hebt genomen, in USA werkt het echt wel zalig goed (bij goede weersomstandigheden).

Zelf gebruik ik FSD af en toe op rechte lijnen in de bebouwde kom (verkeersbord- + rode lichten herkenning), en ik stop bij rood automatisch en vertrek mooi weer bij groen. Met EAP is automatisch parkeren en lane change ook wel leuk, summon gebruik ik dan helemaal niet.

Het blijft grappig dat men iets aanraadt voor veel geld te kopen wat niet volledig werkt, ook werd al jarenlang beloofd dat het zou werken.
Tegen dat het ooit zal werken, is je huidige auto versleten.

FSD is geldverspilling
EAP is weinig nieuw tegenover wat andere merken ook aanbieden, samen met verkeersborden en lichtenherkenning en lijnen volgen enz, vaak voor minder geld.

Ik zou er momenteel geen geld aan geven. Als het beter wordt in de toekomst kan je het nog altijd nemen via een in car purchase. Het is niet goedkoper om het samen met de auto te bestellen.

Zolang ik nuchter ben, wil ik het plezier van met de wagen rijden behouden. De zelfrijdende auto heeft voor mij enkel zin na een restaurant bezoek met lekkere wijn 🙃

Zolang ik nuchter ben, wil ik het plezier van met de wagen rijden behouden. De zelfrijdende auto heeft voor mij enkel zin na een restaurant bezoek met lekkere wijn 🙃
Als je op de boerenbuiten woont snap ik dat nog. Maar in verstedelijkt gebied is er toch weinig plezier? Buiten eens hard optrekken ter zijner tijd.

13.000km op de tesla en 2750 kwh electriciteit in gestoken. (Model Y Performance)

Pakt gemiddeld aan 16 cent. Dat is 440€ voor 13.000km en dan moet er nog vanaf voor de de energie die ik hier uit de zonnepanelen heb gehaald en niet kan bijhouden wegens geen slimme teller in de meterkast.

Zeker als je rekent dat je bijna met 600pk op de baan bent :D

edit: blijkbaar moeten bij het bedrag dat ik zie op luminus nog kosten bij, dus moeten rekenen aan 30 cent ongeveer.
Dus dan komt het op 800 euro zonder rekening te houden met de zonnepanelen I guess.

Laatst bewerkt:
13.000km op de tesla en 2750 kwh electriciteit in gestoken. (Model Y Performance)

Pakt gemiddeld aan 16 cent. Dat is 440€ voor 13.000km en dan moet er nog vanaf voor de de energie die ik hier uit de zonnepanelen heb gehaald en niet kan bijhouden wegens geen slimme teller in de meterkast.

Zeker als je rekent dat je bijna met 600pk op de baan bent :D
Hoe kom je aan 16 cent?

Ik ga zo in de nacht aan 28 cent kunnen laden en dus max 100 euro per maand betalen voor 25000km per jaar. Ik vind dat een koopje :)

Sinds een update enige tijd geleden krijg ik quasi elke keer van bellers de melding dat ze zichzelf horen. De microfoon vangt het geluid van de beller dus op wat uiteraard verschrikkelijk irritant is. Vroeger was dit niet.
Nog iemand die dat al ondervonden heeft?
Model 3 2021.

Sinds een update enige tijd geleden krijg ik quasi elke keer van bellers de melding dat ze zichzelf horen. De microfoon vangt het geluid van de beller dus op wat uiteraard verschrikkelijk irritant is. Vroeger was dit niet.
Nog iemand die dat al ondervonden heeft?
Model 3 2021.
Sinds kort klaagt m’n vriendin daar ook over. Niet altijd, maar toch regelmatig. Wist niet dat het met een update te maken had.

Terug
Bovenaan