De Tesla thread

Is er veel verschil in afwerkingsgraad tussen een model S en een 3? Zie vooral 3 en nu de Y rondrijden. Op het autosalon zag je dat de afwerking toch niet altijd even goed is van deze modellen. Voor een auto van +100k zou je dat wel verwachten maar is dit dus effectief ook zo.

Garantie verloopt altijd via Tesla ? Al veel mensen hierop beroep moeten doen? Wat bv met tweedehands Tesla’s en garantie.
Ik had een probleem, en heb gewoon €124 moeten betalen dus die garantie is dikke BS

Welke kleur? Grijs of toch zwart?
Staan paar demo modellen op: kopen we deze of nemen we het risico ni en toch volledig nieuwe…
Misschien over enkele dagen, bij de push van 't einde kwartaal eens gaan kijken? Tesla durft dan wel eens flinke kortingen geven om hn verkoopscijfers op te smukken (ik zou dan begin volgende week gaan horen, ma of di). Je moet dan wel beschikbare stock kopen.
En een demo model: als er geen schade is, is die wagen volgens mij verder OK hoor, er zit geen versnellingsbak in die je kan kapot rijden, of een motor die je te hoog in de toeren kan doen lopen
Iemand een idee hoe snel de modellen beschikbaar zijn waarbij staat: klaar voor levering?
Gaat dit over 2-4dagen of weken?
Dat gaat vrij snel, heb ik begrepen, zeker in 't geval van einde kwartaal sales

Wie van jullie heeft zijn Tesla prive gekocht en zou je in de toekomst opnieuw een Tesla M3/Y kopen?
Wij hebben een Model 3 gehad maar verkocht om verschillende redenen, de belangrijkste de afwerking die echt schandalig slecht was. Let wel dat het om het eerste model ging, de modellen die nu van de band rollen zijn blijkbaar een stuk beter afgewerkt. Dan gaat het puur om lawaai (dubbele beglazing) en ratels ed die opgelost zijn. Enige waar ik uiteindelijk niet aan kon wennen was dat er maar 1 scherm is waarop je alles moet bedienen.

Uiteraard niet te vergelijken met de e-Tron die we nu hebben (tweedehands dezelfde prijs betaald als de M3). Qua efficiëntie ook niet te vergelijken natuurlijk, daar blijft Tesla koning.

Model 3 maar laatste Tesla. Alleen is er voorlopig geen alternatief dus ik wacht nog een paar jaar.

Tenzij ik met geld betaal dat ik niet heb :p

Hoppa het is zo ver :D
De Y Performance is er.

Enige jammer blijft dus Tesla Vision ipv parkeersensoren. Werkt voor geen meter, ziet niets voor de bumper en zegt dan al te stoppen als je er nog een meter van bent, maar zegt niets als je er bijna tegen staat en het niet meer kan zien.

edit: wat betreft de trekhaak, over 2 weken gaan ze hem komen halen om er mee naar de keuring te gaan

Afbeelding van WhatsApp op 2023-06-20 om 20.37.26.jpg

Laatst bewerkt:
De Y Performance is er.

Enige jammer blijft dus Tesla Vision ipv parkeersensoren. Werkt voor geen meter, ziet niets voor de bumper en zegt dan al te stoppen als je er nog een meter van bent, maar zegt niets als je er bijna tegen staat en het niet meer kan zien.

edit: wat betreft de trekhaak, over 2 weken gaan ze hem komen halen om er mee naar de keuring te gaan

Bekijk bijlage 20569
Pluspunten voor de gecustomiseerde nummerplaat!

De Y Performance is er.

Bekijk bijlage 20569
Word er nu nog een Mobile connector bijgeleverd of niet?
Kwestie van te weten of ik sowieso direct een laadpaal laat installeren of eventjes voort kan met de mobile connector.

Wij hebben een Model 3 gehad maar verkocht om verschillende redenen, de belangrijkste de afwerking die echt schandalig slecht was. Let wel dat het om het eerste model ging, de modellen die nu van de band rollen zijn blijkbaar een stuk beter afgewerkt. Dan gaat het puur om lawaai (dubbele beglazing) en ratels ed die opgelost zijn. Enige waar ik uiteindelijk niet aan kon wennen was dat er maar 1 scherm is waarop je alles moet bedienen.

Uiteraard niet te vergelijken met de e-Tron die we nu hebben (tweedehands dezelfde prijs betaald als de M3). Qua efficiëntie ook niet te vergelijken natuurlijk, daar blijft Tesla koning.
De afwerking zou nu beter zijn idd. Heb je voor de rest veel problemen/kosten gehad aan de auto?
Een e-tron zou ik ook zien zitten :D Maar dan vergelijk je wellicht niet meer met de huidige nieuwprijs van een SR?

Ben al wel geërgerd aan phantom braking op cruise control zeg.

Is nu al 2x gebeurd dat de auto opeens remt voor nieks.

Zou blijkbaar niet alleen tesla gerelateerd zijn, maar toch… lijkt me gevaarlijk voor de mensen achter.

Ben al wel geërgerd aan phantom braking op cruise control zeg.

Is nu al 2x gebeurd dat de auto opeens remt voor nieks.

Zou blijkbaar niet alleen tesla gerelateerd zijn, maar toch… lijkt me gevaarlijk voor de mensen achter.
Dito, het gebeurt gelukkig niet supervaak, maar als het gebeurt is het altijd schrikken. Hij doet het vooral als hij voetgangers of fietsers ziet naast de baan, of als er een tegenligger vrachtwagen wat breder als normaal is.
Op de autostrade (waar ik acc en autopilot het meest gebruik) heeft hij het gelukkig nog nooit gehad.

Dito, het gebeurt gelukkig niet supervaak, maar als het gebeurt is het altijd schrikken. Hij doet het vooral als hij voetgangers of fietsers ziet naast de baan, of als er een tegenligger vrachtwagen wat breder als normaal is.
Op de autostrade (waar ik acc en autopilot het meest gebruik) heeft hij het gelukkig nog nooit gehad.
Ik heb het een keer gehad op de autostrade, waar een truck ineens tot over de lijn kwam.

Ik hoor van collega´s met een Tesla hetzelfde verhaal terwijl ik dat niet ervaar in de i4 op autopilot. Wel heel soms eens het rustig afremmen als een auto teveel opschuift, maar nooit schrikwekkend hard. Dus het kan echt beter.

Ook uitwijken voor putten in de weg of road kill kan je zonder dat autopilot uitschakelt.

Laatst bewerkt:
De afwerking zou nu beter zijn idd. Heb je voor de rest veel problemen/kosten gehad aan de auto?
Een e-tron zou ik ook zien zitten :D Maar dan vergelijk je wellicht niet meer met de huidige nieuwprijs van een SR?

Veel ratels, en de ophanging moest vervangen worden wat toen een gekend probleem was.
Verder phantom braking zoals hierboven gemeld, wat gewoon super gevaarlijk is. In het begin remde die zelfs voor tunnels als de zon te fel scheen. Zulke dingen zou ik van geen enkel merk aanvaarden.

En we hadden een M3 LR AWD, waar ik als ik me goed herinner begin de €60.000 voor heb betaald. Voor de e-Tron dus hetzelfde.

Veel ratels, en de ophanging moest vervangen worden wat toen een gekend probleem was.
Verder phantom braking zoals hierboven gemeld, wat gewoon super gevaarlijk is. In het begin remde die zelfs voor tunnels als de zon te fel scheen. Zulke dingen zou ik van geen enkel merk aanvaarden.

En we hadden een M3 LR AWD, waar ik als ik me goed herinner begin de €60.000 voor heb betaald. Voor de e-Tron dus hetzelfde.
En die ophanging is onder garantie gebeurd? Phantom braking heb ik vorig jaar tijdens mijn testrit gehad op een klein boerebaantje in een bocht. Op de snelweg was het perfect en ontspannend. Was wel nog met radar i.p.v. vision volgens mij.

Is da eigenlijk normaal dat dei altijd zo'n blazend lawaai maakt als die stil staat.
Staat nu al een uur of 2 op de oprit en ben hier aan het werk en hoor dei precies blazen van zeker 5 a 10 meter afstand.

edit: bij het posten van dit bericht is het gestopt.

Is da eigenlijk normaal dat dei altijd zo'n blazend lawaai maakt als die stil staat.
Staat nu al een uur of 2 op de oprit en ben hier aan het werk en hoor dei precies blazen van zeker 5 a 10 meter afstand.

edit: bij het posten van dit bericht is het gestopt.
Mijn Grandc Scenic deed dat ook soms als het warm is. Het is waarschijnlijk een ventilator die de motor nog een tijdje moet koelen, of in dit geval de batterij.

Terug
Bovenaan