De Tesla thread

Met de LR in de zomer aan 120km/h op de snelweg haal ik realistisch tegen de 380-400km

Staat gewoon op de website van Tesla bij configureren en klopt bijna altijd. Staat nu op juli/augustus voor de Y SR.

Hier ook monofase en eigenlijk is dit geen enkel probleem. Aan 32A kan ik 7,4kW laden wat neerkomt op 10% per uur voor de LR.
Nog nooit voorgehad dat dit te traag is. Je komt immers zelden helemaal leeg toe om dan een paar uur later weer 100-den kms te moeten rijden. (en in dat geval neem ik wel even een snellader mee onderweg).
Meestal en zeker de laatste weken laad ik aan slechts 10-14A (=2,3-3kW) omdat ik dan netjes puur op zonne-energie kan laden.
Top.
Bedankt voor de antwoorden.
Ben ik toch al iets wijzer :-).

Hier ook monofase en eigenlijk is dit geen enkel probleem. Aan 32A kan ik 7,4kW laden wat neerkomt op 10% per uur voor de LR.
Idem, maar dan met 2 voertuigen afwisselend. M'n vriendin zal nu meer met de Tesla gaan rijden. De ene avond hangt de Tesla aan de laadpaal, de andere keer de VW ID.
Ruim voldoende als je s'avonds leeg thuiskomt om te starten met laden om 22u00 en tegen de volgende ochtend weer om 7u00 te vertrekken.
Doe dat nu al sinds 2019 telkens en enkel op daltarief en in de weekends, misschien 3 x uitzonderlijk overdag geladen op piektarief omdat ik niet anders kon. In m'n toekomstige woning komen er alleszins zonnepanelen.

Idem, maar dan met 2 voertuigen afwisselend. M'n vriendin zal nu meer met de Tesla gaan rijden. De ene avond hangt de Tesla aan de laadpaal, de andere keer de VW ID.
Ruim voldoende als je s'avonds leeg thuiskomt om te starten met laden om 22u00 en tegen de volgende ochtend weer om 7u00 te vertrekken.
Doe dat nu al sinds 2019 telkens en enkel op daltarief en in de weekends, misschien 3 x uitzonderlijk overdag geladen op piektarief omdat ik niet anders kon. In m'n toekomstige woning komen er alleszins zonnepanelen.
En welke laadpaal heb je dan?

Iemand een idee hoe testrit bij Tesla Sint-Martens-Latem er aan toe gaat?

Is het een 15min durende ritje met een medewerker of mag er ook alleen gereden worden?
Zou wel eens beetje langer en alleen auto willen verkennen.
Kwestie van alle soorten baan te testen en eens opt gemak int menu te prutsen 😁

Is het een 15min durende ritje met een medewerker of mag er ook alleen gereden worden?
1,5 jaar geleden was het in ieder geval alleen. Een uurtje als ik me niet vergis.

Je zal wel even geduld moeten hebben voor een testrit. Een week of twee terug de showroom in Latem bezocht en de eerst volgende testrit was 4 weken later.

We zijn uiteindelijk een paar dagen later een testrit gaan doen in Rijsel. Je kan daar als het ware morgen al een testrit hebben. Dus als Frans spreken je niet afschrikt. Basics volstaan, ik heb amper iets moeten zeggen 😛.

We hebben daar 30min mogen rondrijden. Als je de basics kent en je wenst geen uitleg dan geven ze je gewoon de sleutel mee. Er rijdt geen medewerker mee.

Je zal wel even geduld moeten hebben voor een testrit. Een week of twee terug de showroom in Latem bezocht en de eerst volgende testrit was 4 weken later.

We zijn uiteindelijk een paar dagen later een testrit gaan doen in Rijsel. Je kan daar als het ware morgen al een testrit hebben. Dus als Frans spreken je niet afschrikt. Basics volstaan, ik heb amper iets moeten zeggen 😛.

We hebben daar 30min mogen rondrijden. Als je de basics kent en je wenst geen uitleg dan geven ze je gewoon de sleutel mee. Er rijdt geen medewerker mee.

Best buiten de spitsuren inplannen dan, of je gaat de auto alleen in stilstaand verkeer kunnen testen 😃

Toevallig heb ik vorige maand daar een testrit gaan doen met een Model 3.

Mijn vrouw en ik hebben de wagen volledig voor ons zelf gehad en de rit was +-45min.
We hebben ook alle soorten banen en wegen getest waaronder zelfs autostrade en binnen wegen in slechte staat.

De testrit heb ik gewoon online vastgelegd, dan zie je perfect de vrije datums en uren.

die parkeerhulp bij M3 is echt slecht, hopelijk komt er snel een update.
zeer lastig als je gewoon bent om op sensoren te parkeren :lol:

Toevallig heb ik vorige maand daar een testrit gaan doen met een Model 3.

Mijn vrouw en ik hebben de wagen volledig voor ons zelf gehad en de rit was +-45min.
We hebben ook alle soorten banen en wegen getest waaronder zelfs autostrade en binnen wegen in slechte staat.

De testrit heb ik gewoon online vastgelegd, dan zie je perfect de vrije datums en uren.
Net eens online gekeken en enkel 13 en 14juli plaats de komende maanden??
Natuurlijk zitten we dan net in Zuid-Frankrijk.

Zal maar eens langsgaan en daar eens horen.
En anders gewoon geduld hebben.
Tis niet dringend :-)

Net eens online gekeken en enkel 13 en 14juli plaats de komende maanden??
Natuurlijk zitten we dan net in Zuid-Frankrijk.

Zal maar eens langsgaan en daar eens horen.
En anders gewoon geduld hebben.
Tis niet dringend :)
In Brugge zijn er ook meer tijdstippen beschikbaar, ik heb wel een andere postcode moeten gebruiken om die optie te krijgen op de Tesla website.

In Brugge zijn er ook meer tijdstippen beschikbaar, ik heb wel een andere postcode moeten gebruiken om die optie te krijgen op de Tesla website.
Ah kan ik ook eens bekijken.
Ik kreeg alleen Latem en Aartselaar als keuze.

Thanks voor de tip

Vandaag eens naar showroom in Sint-Martens-Latem geweest om de Model Y te bekijken.
Verschoot ervan hoe ruim die wel is.

Gevraagd voor Testrit en eerstvolgende plaats na mijn groot verlof was 20juli.

Maar net nog eens gekeken op site en zijn blijkbaar 2 plaatsjes vrijgekomen ondertussen dus 20juni om 14u ga ik eens testrit doen.

Ook gevraagd hoe deze verloopt en hij bevestigde inderdaad dat er een klein uurtje voorzien is.
5min uitleg en 50 tal minuten alleen rondrijden :-).

Ik mag morgen mijn Tesla model 3 RWD gaan ophalen. (zeer benieuwd ernaar :) ) Maar als je de wagen gaat ophalen is de batterij voldoende opgeladen? Want ik heb nog geen kaart gekregen van mijn werk zodat ik hem direct kan opladen en ik vrees dat ik nog geen laadpas zal hebben morgen.

Ik mag morgen mijn Tesla model 3 RWD gaan ophalen. (zeer benieuwd ernaar :) ) Maar als je de wagen gaat ophalen is de batterij voldoende opgeladen? Want ik heb nog geen kaart gekregen van mijn werk zodat ik hem direct kan opladen en ik vrees dat ik nog geen laadpas zal hebben morgen.
Ik heb de mijne gekregen met 20% (op 26/05 dus vrij recent)

je kan de eerste dag (ik weet niet juist hoeveel uur) wel gratis superchargen. Ik was de mijne in Brugge gaan halen en daar is een supercharger op 10 min rijden, en daar heb ik een half uurtje geladen tot 95%.

Was volledig gratis, gewoon plug & wait. niets moeten doen voor de rest.

Ik heb de mijne gekregen met 20% (op 26/05 dus vrij recent)

je kan de eerste dag (ik weet niet juist hoeveel uur) wel gratis superchargen. Ik was de mijne in Brugge gaan halen en daar is een supercharger op 10 min rijden, en daar heb ik een half uurtje geladen tot 95%.

Was volledig gratis, gewoon plug & wait. niets moeten doen voor de rest.
Dan zouden ze hem evengoed volledig opgeladen kunnen afleveren ook natuurlijk...

Of het is bedoeld als manier op te tonen hoe makkelijk superchargers werken.

Dan zouden ze hem evengoed volledig opgeladen kunnen afleveren ook natuurlijk...

Maar dan is het wellicht op kosten van de dealer, terwijl het via de SC op kosten van Tesla is.
Alleszins een redelijk belachelijke regeling, vind ik. Heb je pas je nieuwe wagen, mag je na 5 minuten al een half uur zitten koekeloeren.

Maar dan is het wellicht op kosten van de dealer, terwijl het via de SC op kosten van Tesla is.
Alleszins een redelijk belachelijke regeling, vind ik. Heb je pas je nieuwe wagen, mag je na 5 minuten al een half uur zitten koekeloeren.
Bij al mijn nieuwe ICE's mocht ik ook rechtstreeks naar het tankstation hoor :p

Mijn Model 3 (pickup dec '21) zat op een comfortabel niveau dus is misschien vrij random?

Dat zal ook meespelen, al zou je dat ook kunnen omzeilen door alle dealers X euro te geven per afgeleverde wagen om een volle batterij te voorzien.
Bij al mijn nieuwe ICE's mocht ik ook rechtstreeks naar het tankstation hoor :p

Mijn Model 3 (pickup dec '21) zat op een comfortabel niveau dus is misschien vrij random?
Die je op 2 min kan vullen door te betalen met cash of je bankkaart. Ik kan mij inbeelden dat er wel wat mensen zijn die een elektrische wagen krijgen waar de laadpas en/of laadpaal nog niet in orde zijn. Het helpt dan wel om die mensen al wat gerust te stellen in het begin.

Terug
Bovenaan