De Tesla thread

Er zitten geen 7 camera’s in de vooruit. Of wel? Ik dacht maar 1 of 2.
Het regent niet enkel op de voorruit. De andere camera's kunnen ook gebruikt worden om dit te herkennen.

De grootste ergernis zit momenteel in het te laat beginnen wissen, vanaf het moment dat hij aanslaat werkt het tegenwoordig redelijk goed.

Het regent niet enkel op de voorruit. De andere camera's kunnen ook gebruikt worden om dit te herkennen.

De grootste ergernis zit momenteel in het te laat beginnen wissen, vanaf het moment dat hij aanslaat werkt het tegenwoordig redelijk goed.
Maar de ruitenwisser moet werken als de voorruit nat is. Ik heb dan liever dat ze enkel de camera’s in de voorruit gebruiken. Anders ga je nog meer false positives krijgen.

We werden vorig jaar gebombardeerd met AI-technologie maar regen herkennen met 7 camera's blijkt voor zo'n systeem nog te moeilijk :unsure:

Ik ben nog geen enkele captcha gezien met "selecteer de vakken met de regendruppels aan" tegengekomen. Verkeerslichten wel.

Maar de ruitenwisser moet werken als de voorruit nat is. Ik heb dan liever dat ze enkel de camera’s in de voorruit gebruiken. Anders ga je nog meer false positives krijgen.
Het werkt nog steeds niet naar behoren wanneer het donker is. En met motregen/ spray van voorliggers weet het systeem ook geen raad.

Het werkt nog steeds niet naar behoren wanneer het donker is. En met motregen/ spray van voorliggers weet het systeem ook geen raad.
Het is redelijk auto afhankelijk, bij de ene werkt het beter dan bij de ander. Ik heb er eigenlijk (hout vasthouden) weinig problemen mee. Behalve dat het pas redelijk laat in gang schiet, maar dan trigger ik die gewoon 1x manueel met de knop en begint die dan alsnog te wissen.
Maar een goed systeem gaat het nooit worden zonder de juiste fysieke camera jammer genoeg.

Vandaag techieker aan huis gehad ivm defecte camera in de fender.
Blijkt dat de kabel geoxideerd is en ze een nieuwe kabelboom gaan moeten trekken.

Maar allé, hij heeft wel een nieuwe camera gestoken dus het is tijdelijk opgelost.

Die mens zal wel content geweest zijn, had de auto hier klaar gezet op de brug :D

Je kan de ruitenwissers natuurlijk wel op niet automatisch zetten, wat ik de laatste tijd een aantal keer heb gedaan. Maar het is toch wel tekenend dat na 4-5 jaar er niet in slagen om die ruitenwissers fatsoenlijk te laten werken, er nog steeds niet gekozen wordt om dat structureel op te lossen door te doen wat alle andere automerken doen.

Waarvoor je in een menu moet gaan en moet selecteren hoe snel ze gaan.
Dus uw ruitenwissers gaan niet goed, je ziet waarschijnlijk niet veel, waarbij je dan nog eens van de baan moet wegkijken om in een menu uw ruitenwisser manueel aan te zetten.

Klinkt als iets wat echt top is!

Zeggen dat de designer van de wagen geen rijbewijs heeft is dan geen boutade.

Waarvoor je in een menu moet gaan en moet selecteren hoe snel ze gaan.
Dus uw ruitenwissers gaan niet goed, je ziet waarschijnlijk niet veel, waarbij je dan nog eens van de baan moet wegkijken om in een menu uw ruitenwisser manueel aan te zetten.

Klinkt als iets wat echt top is!

Zeggen dat de designer van de wagen geen rijbewijs heeft is dan geen boutade.

… Of je duwt op de fysieke knop om de ruitenwisser eenmalig te laten gaan en duwt vervolgens op de pop up linksonder je scherm op stand 1/2/3/4 of auto?
Je moet er niet meer van maken dan het is he, al zeker niet als je niet weet hoe het echt in mekaar zit.

… Of je duwt op de fysieke knop om de ruitenwisser eenmalig te laten gaan en duwt vervolgens op de pop up linksonder je scherm op stand 1/2/3/4 of auto?
Je moet er niet meer van maken dan het is he, al zeker niet als je niet weet hoe het echt in mekaar zit.
Uw je duwt op dat knopje om 1x uw ruitenwisser te laten gaan en daarna kun je het linker scroll wieltje links/rechts drukken om te switchen tussen de standen. Je moet niet aan het touchscreen komen om je ruitenwissers te bedienen.

Is dat niet letterlijk wat ik zeg dat je die bediening op uw scherm moet doen?
Op die knop duwen en dan op de pop-up de stand kiezen = in de menu’s gaan.

Het is geen kwestie van er meer van maken. Het is een kwestie van elke wagen doet al 100 jaar de bediening van de ruitenwissers zonder dat je uw ogen van de baan moet halen op een intuïtieve manier. Bij tesla moet je één hand van het stuur halen, uw ogen van de baan afwenden en op het centrale scherm een knop aantikken.
Als je dit dan vaak moet doen omdat de automatische stand allesbehalve waterdicht is dan is dit gewoon een slecht design.

Jij vindt dit toch ook dat dit op geen enkele manier verdedigbaar is, of niet?

Het is geen kwestie van er meer van maken. Het is een kwestie van elke wagen doet al 100 jaar de bediening van de ruitenwissers zonder dat je uw ogen van de baan moet halen op een intuïtieve manier. Bij tesla moet je één hand van het stuur halen, uw ogen van de baan afwenden en op het centrale scherm een knop aantikken.
Als je dit dan vaak moet doen omdat de automatische stand allesbehalve waterdicht is dan is dit gewoon een slecht design.

Negeer je nu @MorGo7h zijn comment? Je kan alles vanaf je stuur bedienen. Dat is toch wat andere merken ook doen? Tesla toont het enkel ook nog eens visueel op het scherm.
Je lijkt er echt meer van te maken dan het is hoor.
Die fysieke knop een menukeuze noemen, laat het erger klinken dan het is.

Voor de zelfstandigen met een Tesla, hoe regelen jullie de charging facturen?

Bestaat er een laadpas die bv. 1 handige maand- of kwartaal factuur kan genereren?
Ik zie dat je in de Tesla app enkele laadkaarten kan instellen als betaling, komen de supercharge kosten dan ook op die factuur?

Als je op de knop duwt kan je met jezelfde hand het wieltje links op stuur naar links of rechts duwen om de stand te wijzigen.

Volg me voor meer tips

Net wat ik hiervoor beschreef: Tesla ontwikkelt alles aan die auto om het automatisch te laten werken, maar het werkt allemaal maar in 95% van de gevallen correct. In die 5% andere gevallen heb je dus pech.

Als je op de knop duwt kan je met jezelfde hand het wieltje links op stuur naar links of rechts duwen om de stand te wijzigen.

Volg me voor meer tips
Dat is achteraf toegevoegd en dat helpt voor de ruitenwissers. Maar het is gewoon een voorbeeld van een breder symptoom.

Voor de zelfstandigen met een Tesla, hoe regelen jullie de charging facturen?

Bestaat er een laadpas die bv. 1 handige maand- of kwartaal factuur kan genereren?
Ik zie dat je in de Tesla app enkele laadkaarten kan instellen als betaling, komen de supercharge kosten dan ook op die factuur?
Mijn VISA kaart hangt aan mijn Tesla account en daarmee worden ook de super charger betaald. Als je in de app naar "Account => Opladen => Geschiedenis" gaat, kun je uw factuur laten doormailen.

Terug
Bovenaan