De Slimste Mens Ter Wereld 2021

Niet echt tactisch gespeeld in de finale van Klaasje, gemakkelijke vraag met 5 antwoorden, ik zou me tot 23 gezakt laten hebben eer ik het laatste antwoord gaf. Maar bon, niet echt een sterke kandidate.
Steven van Gucht zou in principe toch een tijdje moeten meegaan, van zo iemand verwacht je wel een minimum aan kennis in tegenstelling tot mediafiguren.

Die Gloria heeft wel ne franken teut voor een Ketnet-presentatrice... :laugh:

Niet echt tactisch gespeeld in de finale van Klaasje, gemakkelijke vraag met 5 antwoorden, ik zou me tot 23 gezakt laten hebben eer ik het laatste antwoord gaf. Maar bon, niet echt een sterke kandidate.
Steven van Gucht zou in principe toch een tijdje moeten meegaan, van zo iemand verwacht je wel een minimum aan kennis in tegenstelling tot mediafiguren.

Die Gloria heeft wel ne franken teut voor een Ketnet-presentatrice... :laugh:

Het is nu niet dat DSMTW een wetenschappelijke quiz is he, veel vragen gaan juist over zaken waar iemand zoals Van Gucht juist weinig mee in aanraking komt. De vragen zijn zo divers dat het gewoon moeilijk in te schatten is wie goed gaat scoren.

Gisteren ook weer mooi voorbeeldje in de finale:Gloria kon vlot antwoorden op die vraag over die kunstenares, wellicht omdat ze pas van de schoolbanken komt en dat dus iets is dat ze nog vrij "recent" zag in haar leerstof. Bij de vraag over Tom Lenaerts kwam ze echter niet op "Schalkse Ruiters", en leek ze er volgens mij zelfs ook gewoon nog niet van gehoord te hebben toen Erik dat als vergeten antwoord opnoemde.

Die spreekwoorden zijn nu ook persoonlijk mijn ding niet. Ik denk dat ik er gisteren zelfs niet aan 5 kwam. Van de helft had ik volgens mij nog nooit gehoord en dan degene die je dan wél kent, dan moet je er nog op komen aan de hand van de figuren.

Het is nu niet dat DSMTW een wetenschappelijke quiz is he, veel vragen gaan juist over zaken waar iemand zoals Van Gucht juist weinig mee in aanraking komt. De vragen zijn zo divers dat het gewoon moeilijk in te schatten is wie goed gaat scoren.

Gisteren ook weer mooi voorbeeldje in de finale:Gloria kon vlot antwoorden op die vraag over die kunstenares, wellicht omdat ze pas van de schoolbanken komt en dat dus iets is dat ze nog vrij "recent" zag in haar leerstof. Bij de vraag over Tom Lenaerts kwam ze echter niet op "Schalkse Ruiters", en leek ze er volgens mij zelfs ook gewoon nog niet van gehoord te hebben toen Erik dat als vergeten antwoord opnoemde.

Vreemde reactie gezien Steven toch zonder problemen winnaar was. :tongue:

Dat Gloria Schalkse Ruiters niet kende, lijkt me logisch gezien ze toen nog niet eens leefde, en de laatste 10 jaar is dat waarschijnlijk niet heruitgezonden geweest.

T was al eergisteren ofzo maar die make up ronde vond ik pas moeilijk zeker drie waar ik nog nooit van gehoord had.

Klaasje eruit is jammer :( .

Jennifer graag meer in de jury wat een heerlijk ongeremd bazeke is dat :D .

Serine zat daar minder op haar plek imo.

Gloria mag nog lang meedoen :niceone: .

En zelfs Joachim valt best goed mee :p .

Vreemde reactie gezien Steven toch zonder problemen winnaar was. :tongue:

Dat Gloria Schalkse Ruiters niet kende, lijkt me logisch gezien ze toen nog niet eens leefde, en de laatste 10 jaar is dat waarschijnlijk niet heruitgezonden geweest.

Hij deed het idd best wel goed, maar ik bedoelde maar dat het niet is omdat iemand wetenschapper is, dat hij daarom sowieso goed zal scoren in een quiz.

En Gloria was toen idd nog niet geboren, maar ik was altijd in de veronderstelling dat De Schalkse Ruiters gewoon algemeen gekend was bij de meeste mensen, zeker voor iemand die zelf actief is in de tv-wereld.

De Collega's, Merlina, De Witte van Zichem, ... zijn ook programma die ik nooit zelf gezien heb (net zoals de meesten hier) maar wel kén.

Ik vraag mij eigenlijk af of het niet beter zou zijn om in het finalespel ook een tijdslimiet in te stellen om uw antwoord te geven. 5 seconden geen antwoord geven, is nen buzzer en beurt aan de andere.

Terug
Bovenaan