Ik vind jullie nu toch echt te positief voor Garcia hoor. Tegen Egypte, Iran én Senegal is hij met de foute opstelling en tactiek gestart. Hij durft inderdaad te wisselen, en uiteindelijk toch zijn favoriete spelers op de bank te zetten, da's zeker een vooruitgang op post-2018 Martinez. Maar ik blijf er bij dat (enkele van) zijn wissels tegen Senegal toch eerder geluk dan kunde waren dat we met die wissels de situatie nog omgedraaid hebben. En waarbij we ook ferm geholpen zijn geweest door de coach van Senegal, die heel zijn middenveld wisselde.
Ook bij zijn selectiepolitiek stel ik me vragen. Wat Debast bij deze ploeg zit te doen, geen flauw idee. Die is misschien fit tegen de finale, als je die haalt, maar ga je dan nog ingrijpen in je centrale duo? Nee toch? En dan heb je met Onana een blessure in je middenveld, en heb je niemand in de ploeg om hem te vervangen behalve een 4 jaar geleden al volstrekt afgeschreven Witsel. Terwijl je wel een fitte en in vorm zijnde Keita thuis laat. Da's voor mij bijna op het niveau van Nainggolan in 2018 thuis laten (ja, 't zit nog altijd diep).
Hij is onmiskenbaar beter dan Tedesco, die wedijvert dan ook met Wilmots voor de titel van meest incompetente bondscoach ooit, maar Garcia laat toch ook ferme steken vallen hoor. Ik hoop toch nog altijd op een betere coach dan hem. Maar hij lijkt wel te groeien in dit toernooi, dus als hij ons met zijn tactisch plan straks de overwinning tegen Spanje geeft, wil ik mijn mening wel herzien. Bij uitschakeling vind ik niet dat hij voldoende getoond heeft om coach te blijven; al heb ik ook al lang geen vertrouwen meer in onze bond om na hem iemand beters aan te trekken.