De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Godts zijn reactie op socials is een verfrissing. Als daar echt zo'n goeie kop op staat is het extra jammer dat hij er niet bij is.
Ik ga er vanuit dat zo’n spelers tegenwoordig wel een bepaalde entourage hebben die voor iets of wat begeleiding zorgen (dat kan natuurlijk ook in de verkeerde richting, die voorbeelden zijn er ook)

Dus idd, gelukkig komt die niet met een impulsieve, emotionele reactie. Mij lijkt dit een reactie die opgemaakt is in samenspraak.

Hij is amper 20. Het laatste wat die nu moet doen is zijn eigen ruiten ingooien voor de toekomst. Als hij dit niveau aanhoudt, komt zijn kans ongetwijfeld nog.

Godts speelt met alle respect bij de nr5 in een competitie die niet beter is dan de Jupiler pro League. Idem voor De Cat, die nog wel een pak jonger is. Maar die 2 spelen niet eens aan de top in een B competitie in Europa.

Geheel logisch dus dat die niet mee zijn.

Ook Cuypers, mooi hoor, topscorer in de MLS, maar dat niveau is nog minder dan de JPL en de eredivisie. Als die nu topscorer zou zijn bij pakweg Rapid Wien in Oostenrijk staat er toch ook niet echt iemand om hem te roepen vermoed ik? Dan is iemand die het goed doet bij de nr3 in Frankrijk toch een meer logische keuze.

Vind het een goede en evenwichtige selectie, enkel Keita ipv Witsel had ik mss wel beter gevonden.

Godts speelt met alle respect bij de nr5 in een competitie die niet beter is dan de Jupiler pro League. Idem voor De Cat, die nog wel een pak jonger is. Maar die 2 spelen niet eens aan de top in een B competitie in Europa.

Geheel logisch dus dat die niet mee zijn.

Ook Cuypers, mooi hoor, topscorer in de MLS, maar dat niveau is nog minder dan de JPL en de eredivisie. Als die nu topscorer zou zijn bij pakweg Rapid Wien in Oostenrijk staat er toch ook niet echt iemand om hem te roepen vermoed ik? Dan is iemand die het goed doet bij de nr3 in Frankrijk toch een meer logische keuze.

Vind het een goede en evenwichtige selectie, enkel Keita ipv Witsel had ik mss wel beter gevonden.
Dit is wel echt zever. Dus dan zou je nooit een speler mogen oproepen van deze ploegen of wanneer ze een slecht seizoen spelen? Laten we dan ook gewoon alleen spelers meenemen van de PL ipv de juupkes league, want dat niveau is toch een pak hoger.

Je selecteert een speler vanwege zijn kwaliteiten/vorm/ervaring, niet puur en alleen van de ploeg waar ze spelen.

Dit is wel echt zever. Dus dan zou je nooit een speler mogen oproepen van deze ploegen of wanneer ze een slecht seizoen spelen? Laten we dan ook gewoon alleen spelers meenemen van de PL ipv de juupkes league, want dat niveau is toch een pak hoger.

Je selecteert een speler vanwege zijn kwaliteiten/vorm/ervaring, niet puur en alleen van de ploeg waar ze spelen.
Allé komaan. Godts heeft toch nog alles te bewijzen op een hoger niveau? Leuk dat hij het goed doet tegen NAC, Go Ahead en Zwolle, maar dat legt hem toch echt nog niet in de weegschaal met spelers die alles al bewezen hebben in Europese topcompetities?

Uiteraard moet je kijken naar de club, de competitie en het niveau waarop ze acteren. Dat is toch 100% logisch? Vanaken, Mechele en Seys zijn er toch ook bij net omdat ze bij Club spelen, aan de top in België en in de champions league en zich vooral op de laatste podium hebben kunnen meten met en tonen tegen de Europese top? Mocht Club een subtopper zijn en af en toe gewoon Conference league spelen, no way toch dat Vanaken erbij zou zijn?

Allé komaan. Godts heeft toch nog alles te bewijzen op een hoger niveau? Leuk dat hij het goed doet tegen NAC, Go Ahead en Zwolle, maar dat legt hem toch echt nog niet in de weegschaal met spelers die alles al bewezen hebben in Europese topcompetities?

Uiteraard moet je kijken naar de club, de competitie en het niveau waarop ze acteren. Dat is toch 100% logisch? Vanaken, Mechele en Seys zijn er toch ook bij net omdat ze bij Club spelen, aan de top in België en in de champions league en zich vooral op de laatste podium hebben kunnen meten met en tonen tegen de Europese top? Mocht Club een subtopper zijn en af en toe gewoon Conference league spelen, no way toch dat Vanaken erbij zou zijn?
Uiteraard heeft Godts nog veel te bewijzen, maar was hij rechtsbuiten geweest, was hij erbij. Dat ontkracht ook direct jouw stelling. Zoals je zelf al zegt in de weegschaal met spelers die het wel al hebben bewezen. Dat wilt zeggen dat de concurrentie beter is, niet "hij speelt maar in de eredivisie, dus daarom moet hij niet mee".

Vanaken is erbij omdat hij goed presteert, maar ook omdat naast KDB nauwelijks concurrentie is op die positie. Toen er meer concurrentie was, werd hij ook met regelmaat niet opgeroepen.

Dat is natuurlijk altijd maar tot op zekere hoogte. Er wordt met geen woord over gerept maar Raskin speelt bij de 3de in Schotland bijvoorbeeld, die Europees waanzinnig slecht hebben gepresteerd en voor de rest speelde tegen Falkirk, Livingston en Dundee. Met die redenering neem je beter bijvoorbeeld Lynen, Keita of zelfs Kamiel Vander Perre mee.

Voor mij is Raskin er echter terecht bij vanwege zijn prestaties bij de nationale ploeg. En zo kan er toch voor meerdere cases een punt gemaakt worden waarbij we verder kijken dan de club of competitie. Anders kon men de selectie ervoor al eenvoudig invullen.

Laatst bewerkt:
Godts is toch sowieso een geval apart, weigert alle u23 oproepingen, de kans die hij dan kreeg bij de eerste ploeg ook niet echt gegrepen. Als die dan in balans valt met een andere speler kan dat wel eens een overhellen factor zijn.

Moest in de afgelopen campagne wel eerder een kans gekregen hebben. Dan zou ie nu mss wat meer kans gehad hebben om erbij te zijn maar nu heeft ie quasi niks meegemaakt van de campagne dus op basis daarvan (en de vele concurrentie op zijn positie) is het nu wel ni echt onlogisch dat ie er ni bij is.

Laatst bewerkt:
Tjah, sommige mensen hebben inderdaad liever een Godts die kan verrassen, dribbelvaardiger is en aanvallende meer polyvalent is dan pakweg Lukebakio. Die laatste is al uitgebreid getest geweest en was : meestal onvoldoende, beperkt inzetbaar en vooral heel voorspelbaar. Zelfs al is hij in principe voor de andere flank, zo een 'wildcard' doet ietwat dromen. Ik begrijp het volledig, ik begrijp ook de keuze voor Lukebakio.

Alleen Witsel kan ik echt niet verdedigen.

Ik, als grote Godts fan, snap de niet selectie ook volledig. Blijft ondanks een sterk seizoen toch nog zeer wisselvallig, op een eredivisie niveau. Is gewoon nog een jaartje te vroeg. Lukebakio schat ik puur kwalitatief momenteel nog hoger in. Ondanks die ook wisselvallig presteert uiteraard, maar dat op een hoger niveau.

Keita en Lavia had ik er ook gewoon bijgeplakt, al was het maar om ze niet aan Guinee of Congo te verliezen. Al zal zo een Witsel wel geen onbelangrijke rol hebben in de kleedkamer.

Tjah, sommige mensen hebben inderdaad liever een Godts die kan verrassen, dribbelvaardiger is en aanvallende meer polyvalent is dan pakweg Lukebakio. Die laatste is al uitgebreid getest geweest en was : meestal onvoldoende, beperkt inzetbaar en vooral heel voorspelbaar. Zelfs al is hij in principe voor de andere flank, zo een 'wildcard' doet ietwat dromen. Ik begrijp het volledig, ik begrijp ook de keuze voor Lukebakio.

Alleen Witsel kan ik echt niet verdedigen.
Alleen Witsel dan? Want je kan je bij een Lukaku toch ook wel zeer grote vraagtekens stellen wat de meerwaarde nog is buiten "voor de kleedkamer"... In Qatar hebben we die ook geblesseerd/niet-fit meegenomen en daar heeft hij in die ene match die hij speelde geen bal goed geraakt, verwacht iemand dat dat dit keer anders gaat zijn met al dat competitieritme dat hij dit jaar heeft opgedaan? :unsure: Als je Lukaku kan meepakken puur op basis van historische prestaties dan moet je dat met Witsel ook kunnen, zeker met het communautaire in het achterhoofd.

Alleen Witsel dan? Want je kan je bij een Lukaku toch ook wel zeer grote vraagtekens stellen wat de meerwaarde nog is buiten "voor de kleedkamer"... In Qatar hebben we die ook geblesseerd/niet-fit meegenomen en daar heeft hij in die ene match die hij speelde geen bal goed geraakt, verwacht iemand dat dat dit keer anders gaat zijn met al dat competitieritme dat hij dit jaar heeft opgedaan? :unsure: Als je Lukaku kan meepakken puur op basis van historische prestaties dan moet je dat met Witsel ook kunnen, zeker met het communautaire in het achterhoofd.
Bij Lukaku zag je toch doen die inkwam dat de match kantelde en dat we meer overwicht hadden. Was ongelukkig in de afwerking, maar zorgde tenminste ervoor dat we iets van aansluiting hadden.

Deels mee eens, maar bij een Witsel heb je toch al een paar jaar het gevoel, ondanks fitheid en paraatheid, dat hij wat tekort komt bij de Duivels. Menig voetbalsupporter heeft zich daar toch aan geërgerd. Daarnaast zijn er voor Witsel toch een aantal alternatieven te vinden, wat voor Lukaku helaas toch wat moeilijker ligt.

We bekijken het positief: Lukaku gaat fris en hongerig zijn!

Om het met het voorbeeld van Filip Joos te zeggen: Totti brak ook zijn kuitbeen in het seizoen 2005/2006, maar ging alsnog mee naar het WK, speelde daar zéér goed en Italië werd wereldkampioen!! :unsure:

In de eerste helft hebben we amper iets bij elkaar gevoetbald, buiten 1 kans van Mertens. Tenzij Lukaku met een ACL zit of een gebroken been, moet die altijd mee

Moreira stond gisteren rechtsbuiten tegen Monaco, en maakte een heerlijke goal. Hopelijk heeft Garcia opgelet. Doku en Trossard moeten de basis zijn, maar daarna heb je Moreira en Saelemaekers. Lukebakio mag hij wat mij betreft gewoon nog thuislaten.

Dit soort reacties snap ik écht niet, eigenlijk. Witsel voldeed 4 jaar geleden al niet meer op het middenveld, terwijl de inbreng van een niet-fitte Lukaku de ploeg 3 niveau's hoger deed presteren. De match tegen Kroatië was de enige match van de Duivels dat WK waar de ploeg enigszins op niveau speelde, en dat was quasi enkel aan Lukaku te danken. Met een fitte Lukaku hadden we die match altijd gewonnen, en zouden we die groepsfase met de vingers in de neus zijn doorgekomen.

Lukaku is een veel belangrijkere en meer onmisbare schakel dan Witsel ooit is geweest, en dat is nu nog veel meer het geval. Op het defensief middenveld hebben we kwalitatieve alternatieven met hopen, in de aanval hebben we een opportunistische Spanjaard moeten naturaliseren om iets van alternatief te hebben voor Lukaku.

Enfin, ik verwacht er ook niet veel van, na een jaar amper gespeeld te hebben. Maar dat je hem meepakt is 10x logischer dan Witsel. Het is in elk geval doodzonde dat onze beste spits aller tijden nu voor het 2de WK op rij gehandicapt aan het toernooi moet beginnen. Ik heb ook stevige twijfels bij De Bruyne, eerlijk gezegd. Napoli bleek toch niet de juiste keuze.

Witsel is een onbegrijpelijke keuze. Die is al vier jaar afgeschreven en je kan dit ook niet als ‘joker’ inzetten. Veel te traag als verdedigende middenvelder, idem voor in een rol als libero.

Enfin, ik verwacht er ook niet veel van, na een jaar amper gespeeld te hebben. Maar dat je hem meepakt is 10x logischer dan Witsel. Het is in elk geval doodzonde dat onze beste spits aller tijden nu voor het 2de WK op rij gehandicapt aan het toernooi moet beginnen. Ik heb ook stevige twijfels bij De Bruyne, eerlijk gezegd. Napoli bleek toch niet de juiste keuze.
Hoezo precies?

Beide partijen kunnen er toch niet aan doen dat KDB lang uitvalt met een dijbeenblessure waardoor die quasi een half seizoen geblesseerd is? Dat had bij eender welke ploeg kunnen gebeuren en hij sukkelde de laatste jaren sowieso al met te veel blessures.

De blessure was inderdaad een serieuze streep door de rekening, maar los daarvan kan je toch niet stellen dat hij de verwachtingen heeft waargemaakt of dat hij bij Napoli de spelers rond hem heeft die hij nodig heeft om op zijn best te zijn.

De blessure was inderdaad een serieuze streep door de rekening, maar los daarvan kan je toch niet stellen dat hij de verwachtingen heeft waargemaakt of dat hij bij Napoli de spelers rond hem heeft die hij nodig heeft om op zijn best te zijn.
Je kan daar toch moeilijk een deftig oordeel over vellen gezien zijn situatie. Kevin heeft 30 wedstrijden gemist, dan kan je zijn seizoen toch nooit fatsoenlijk beoordelen naar mijn mening. Zeker niet als nieuwe speler bij een nieuwe club in een andere competitie dan je gewend bent. Da's niet hetzelfde als terugkomen uit blessure bij een club waar je al jaren speelt waar je dan gewoon terug gewoon de draad oppikt.

Daarnaast het alternatief was hoogstwaarschijnlijk de zandbak geweest. Zou dat dan beter zijn geweest? Ik was al content dat hij naar Napoli ging, dat getuigde imo nog van ambitie en Italië staat ook bekend als 'de ideale competitie' voor routiniers gezien de manier van spelen daar.

Als Lukaku zijn historiek niet was: bijna altijd de gevaarlijkste Belg op het veld, talisman, een van de beste internationale spitsen aller tijden… Dan begreep ik je.

Maar die knul is stilaan richting 100 internationale potten aan het gaan. Dit gaat wel zijn laatste tornooi worden, vrees ik.

Maar ee zijn weinig spelers die ik zo blindelings zou meepakken. Bovendien is het op zijn positie gewoonweg armoe troef.

Terug
Bovenaan