De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Logische selectie, evt Godts ipv Lukebakio had ik nog mee kunnen leven.

Ivm Lukaku, de eerst 3 wedstrijden zijn eigenlijk oefenmatchen. Tel de 2 effectieve oefenwedstrijden erbij en hij heeft tijd genoeg voor wedstrijdritme op te doen.
Iran wordt echt geen oefenmatch hoor.

Goh jongens, hoe is het toch mogelijk dat Witsel er nu nog steeds bij is. :laugh: En daarvoor laat je Lavia/Keita thuis.

Middenveld is sowieso dun bezaaid vind ik.

Ben wel tevreden dat Openda er alleszins niet bij is.

Witsel vs Lavia vs Keita - naar alle waarschijnlijkheid is het toch om een heel toernooi op de bank te zitten en dan begrijp ik de keuze voor Witsel wel. Heeft ervaring met grote toernooien en ge weet perfect wat ge meeneemt op vlak van groepsdynamiek. Courtois, Lukaku en KDB gaan toch vooral met zichzelf bezig zijn. En Rudi Garcia lijkt me niet echt het type trainer dat van onzekerheden houdt, tenzij er een groot potentieel rendement tgo kan staan. Lavia kan zo maar geblesseerd geraken op training, en Keita, tsja, te weinig geprobeerd in het verleden helaas. Maar zo zijn er nog namen.

Witsel kan ik nog begrijpen, die jong heeft ervaring met hopen. Met wat geluk speelt die enkel de 3de match als ze al gekwalificeerd zijn en voor de rest is hij er om zijn ervaring te delen en anderen mee te begeleiden. Keita is fel onderschat in België en die zal zijn kansen nog wel krijgen.

Echter de uitleg van, ik heb al Doku op voor op links, daar ben ik minder content mee. Doku kan evengoed en wss beter als wat wat we hebben vanop rechts? Ik zou Godts altijd meenemen. Die jongen zit in een bloedvorm en dat negeren vind ik oerdom.

Pardo en Sels vind ik ook zoiets speciaals. Pardo die altijd ervoor uitkwam dat die absoluut voor Spanje wou spelen en nu zijn kar draait is er meteen bij zonder boe of ba. Sels niet selecteren vind ik gewoon compleet respectloos van Garcia.

Pardo en Sels vind ik ook zoiets speciaals. Pardo die altijd ervoor uitkwam dat die absoluut voor Spanje wou spelen en nu zijn kar draait is er meteen bij zonder boe of ba. Sels niet selecteren vind ik gewoon compleet respectloos van Garcia.
Denk je nu echt dat Pardo geen garanties gekregen heeft dat hij geselecteerd zou worden als hij wisselde van land?

Pardo is toch gewoon logisch ook. We weten totaal niet in welke toestand Lukaku verkeerd op dit moment. Het zou mij sterk verbazen mocht die al direct starten in de basis. Dan heb je gewoon een goede spits nodig en je hebt weinig (goede) alternatieven... Stassin, Cuypers, Vermant, Openda, ... allemaal verre van basismateriaal met alle respect.

Godts er niet bij is gewoon ronduit crimineel en schandalig... Maar goed, is mijn mening (en die gaat sowieso niet veranderen). Totaal onbegrijpelijke beslissing in ieder geval

Denk je nu echt dat Pardo geen garanties gekregen heeft dat hij geselecteerd zou worden als hij wisselde van land?
Jah duh da weet ik ook wel.

Pardo is toch gewoon logisch ook. We weten totaal niet in welke toestand Lukaku verkeerd op dit moment. Het zou mij sterk verbazen mocht die al direct starten in de basis. Dan heb je gewoon een goede spits nodig en je hebt weinig (goede) alternatieven... Stassin, Cuypers, Vermant, Openda, ... allemaal verre van basismateriaal met alle respect.
Voor basis mss niet maar als back up hadden Stassin of Cuypers niet misstaan denk ik. Dat gaat de beginstatuts van Pardo wss ook zijn naar alle waarschijnlijkheid.

We zullen zien, voor hetzelfde geld moet hij alles spelen en scoort die een paar keer. Dan kraait geen haan er meer naar.

Alle respect voor Stassin en Cuypers. Het een is tweede klasse en het ander is MLS. Stassin moet gewoon ASAP terug naar eerste klasse. Cuypers is beetje geval zoals Benteke 2j(?) geleden was, al had Benteke nog wel meer kwaliteiten.

Doku, Trossard, Moreira en Pardo kunnen allemaal op links spelen. Het heeft niet veel zin om dan nog ene extra mee te pakken voor links. Moreira kan ook nog als linksback en rechtsbuiten spelen en Pardo in de spits. Dus ik snap wel dat je Godts nu niet meeneemt. Had ie een rechtsbuiten geweest dan was er een grotere kans dat ie meeging volgend mij

Klagen over Godts terwijl onze twee beste Duivels (veldspelers) van dit seizoen op die positie spelen vind ik toch een beetje gek.

Heeft gewoon pech met de concurrentie op die positie.

Alle respect voor Stassin en Cuypers. Het een is tweede klasse en het ander is MLS. Stassin moet gewoon ASAP terug naar eerste klasse. Cuypers is beetje geval zoals Benteke 2j(?) geleden was, al had Benteke nog wel meer kwaliteiten.
Hier doe je Cuypers toch heel veel oneer aan.

Lees niet snel FB-comments want ze slaan meestal toch op niet veel, maar deze kwam pardoes bovenaan te staan dus wel gelezen en wou deze wel sharen:

Lukaku mee, Witsel ook…
Wat een grap.
En dan Openda thuislaten met het excuus dat hij te weinig heeft gespeeld, hahaha…
Aan hoeveel minuten is Lukaku dan wel geraakt ??
Die gast komt NOOIT mee verdedigen, staat in de 16 van de tegenstander even beweeglijk als een verkeerslicht te gesticuleren in afwachting van een pass, en verkoopt dan theater voor 20 als hij 1 pass op 50 effectief tegen de netten knalt.
Dan zwijg ik nog over het feit dat hij op amper 5 weken van het WK nog middenin een revalidatie zit en conditionele achterstand heeft.
Mika Godts had moeten meegaan in zijn plaats. Altijd.

Kan me ergens halvelings wel vinden in zijn uitleg, maar om dan op het einde af te komen met een vleugelspeler als vervanger is toch echt de lachwekkendheid voorbij :rofl:

Hier doe je Cuypers toch heel veel oneer aan.
Helemaal niet. Die man heeft enkel in de Belgische eerste klasse, Griekse tweedeklasse en MLS gepresteerd...
Benteke zijn tijd was natuurlijk 2j geleden ook gepasseerd al, maar die heeft het wel op het hoogste niveau getoond. Eens ge naar de MLS gaat, moet ge gewoon eerlijk zijn dat ge er niet meer bij moet zijn.

Ik denk dat hier onderschat wordt hoe belangrijk Witsel is voor de Franstalige pers. Hem thuis laten voor Godts of Lavia zou daar slecht vallen. Hij schijnt ook zeer belangrijk te zijn in de kleedkamer voor de Franstalige jongens en als modelprof.

Speelt ook allemaal mee natuurlijk. Al hoop ik dat hij geen seconde hoeft te spelen.

Lees niet snel FB-comments want ze slaan meestal toch op niet veel, maar deze kwam pardoes bovenaan te staan dus wel gelezen en wou deze wel sharen:

Kan me ergens halvelings wel vinden in zijn uitleg, maar om dan op het einde af te komen met een vleugelspeler als vervanger is toch echt de lachwekkendheid voorbij :rofl:
Ik kan mezelf niet halvelings vinden in zijn uitleg.

Denk dat het verschil tussen de status en kwaliteit van een Lukaku en de status en kwaliteit van een Openda bij de RD wel duidelijk is.

Natuurlijk is het een gok om Lukaku mee te nemen, en dat weet García ook, maar je hebt nu eenmaal geen spits met zijn ervaring en kwaliteiten.

Openda daarentegen, niets maar ook echt niets zou een selectie rechtvaardigen op dit moment.

En Witsel. Voor mij moest hij destijds ook niet terugkeren, maar hij was er de hele campagne bij, dus onverwacht is zijn naam niet. We zullen dan maar denken dat zijn ervaring een troef kan zijn (zowel op als naast het veld). En hij is nog steeds wel een basisspeler bij een La Liga-ploeg.

Al dat geblaat over Cuypers... tis de focking MLS hé. In de MLS zou Spileers 1 van de beste verdedigers zijn en dat zegt genoeg. Neen, als we al mensen moeten gaan meenemen die in de MLS spelen...

Laatst bewerkt:
Godts zijn reactie op socials is een verfrissing. Als daar echt zo'n goeie kop op staat is het extra jammer dat hij er niet bij is.

En Witsel. Voor mij moest hij destijds ook niet terugkeren, maar hij was er de hele campagne bij, dus onverwacht is zijn naam niet. We zullen dan maar denken dat zijn ervaring een troef kan zijn (zowel op als naast het veld). En hij is nog steeds wel een basisspeler bij een La Liga-ploeg.
Girona staat daar wel amper boven de degradatiezone.

Ik snap de keuze voor een Witsel in de ploeg als ervaren rot, maar enerzijds heb je met Lukaku, Courtois, De Bruyne, Meunier, Tielemans, ... al (veel) WK-ervaring in elke linie. En anderzijds kwam Witsel op de positie waarvoor hij mee is 4-jaar geleden al ruimschoots te kort.

Ik lees op sommige plekken ook dat Witsel mee is omwille van zijn polyvalentie, dat hij ook in de defensie kan uitgespeeld worden. Maar we hebben al 9 verdedigers mee, waarvan 5 centrale verdedigers. Die keuze zou je nog kunnen begrijpen moest Garcia Debast hebben thuisgelaten, gezien die naar alle waarschijnlijkheid pas na de groepsfase kan aansluiten.

We kunnen dan hopen dat Witsel niet gaat spelen, maar we hebben maar 5 middenvelders mee en Onana is momenteel ook nog altijd geblesseerd.

Nuja, het probleem ligt misschien minder bij de keuze voor Witsel (hoewel), maar eerder bij het feit dat er minstens 1 verdediger te veel is geselecteerd. De Cuyper, Seys, Moreira, Castagne en Meunier is 1 back te veel, al is Moreira allicht eerder mee voor hoger op het veld (maar hoger op het veld zou ik dan toch eerder voor een Godts gekozen hebben). En vijf centrale verdedigers meedoen + Witsel als back-up is toch ook overkill.

Ik zou Debast, gezien hij toch een groot deel van het toernooi niet kan spelen, en 1 van de backs thuisgelaten hebben. Dan had je nog ruimte voor een Keita/Lavia en een Godts in je selectie.

Terug
Bovenaan