De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Logische selectie, evt Godts ipv Lukebakio had ik nog mee kunnen leven.

Ivm Lukaku, de eerst 3 wedstrijden zijn eigenlijk oefenmatchen. Tel de 2 effectieve oefenwedstrijden erbij en hij heeft tijd genoeg voor wedstrijdritme op te doen.
We dachten in Qatar ook wel dat die eerste 2-3 matchen oefenmatchen gingen zijn ...

Ik zelf had Lukebakio thuis gelaten voor één van de mogelijke middenvelders (Keita, De Cat, Lavia, ...) voor de rest logische selectie.

Weeral Witsel, pffff. Keita zou echt nuttig type zijn in deze selectie. Power en loopvermogen gecombineerd met een redelijke techniek. Wat als Onana niet fit is?

Ik vind het echt wat dunnetjes in het middenveld. Met Seys, De Cuyper, Castagne en Meunier (+ Moreira, Saelemaekers en Theate) heb je ook wel heel veel backs en doublures mee. Daar had ik toch 1 plaats opgeofferd voor een middenvelder, mijn voorkeur ging uit naar Keita.

Voor de rest kan ik er best wel mee leven. Blij dat hij Openda thuislaat en ik had liever Godts gezien dan Lukebakio maar ik versta het wel.

En het is een detail want niemand interesseert zich ik de 3de doelman maar ik vind het wel positief dat hij voor Penders kiest ipv Sels.

Southampton waarmee hij kansloos laatste eindigde met 25 punten. Voor de rest al zes jaar geen deuk in een pakje boter gespeeld omdat hij geen tien wedstrijden na elkaar fit kan blijven, en sinds hij fit is zijn zijn prestaties gewoon van hetzelfde niveau als Chelsea zelf.

Sorry, maar voor iemand die nog alles te bewijzen heeft is dat gewoon veel en veel te weinig. Voor iemand als Lukaku of KDB kunt ge nog het argument maken dat ze het wel altijd gebracht hebben en brengen, bij Lavia niet. En voor de rest zou het gewoon in het gezicht spuwen zijn van gasten die wel heel het seizoen op een hoog niveau voetballen in een top vijf competitie.
Niet akkoord. Dat Southhampton een kutploeg had waar hij in uitblonk doet niets af van zijn eigen prestaties. En nu krijgt hij weinig minuten bij een zwalpend Chelsea, maar in zijn vorige gezonde stints stond hij meteen in de basis en was hij meteen van waarde.

Hij is intrinsiek gewoon veel beter dan al de rest van de opties. De enige vraag is : blijft hij nu eindelijk fit of niet?

Courtois, Lammens, Penders
Castagne, Debast, De Cuyper, De Winter, Mechele, Meunier, Ngoy, Seys, Theate
De Bruyne, Onana, Raskin, Tielemans, Vanaken, Witsel
De Ketelaere, Doku, Fernandez-Pardo, Lukaku, Lukebakio, Moreira, Saelemaekers, Trossard

Het kon slechter, we gaan in elk geval niet meer op sukkelaars als Openda en Batshuayi moeten kijken. Maar Witsel meedoen vind ik eerlijk gezegd onbegrijpelijk. Ja, het is goed om iemand met ervaring in de groep te hebben. Maar met Courtois, De Bruyne, Meunier, Lukaku en ondertussen ook Tielemans heb je al meer dan genoeg (WK)-ervaring mee. Dat je geen enkele echte doublure meeneemt voor een Onana bijvoorbeeld (die momenteel nog altijd met een blessure kampt), terwijl je wel jongens als Keita in vorm hebt ... De kans is reëel dat Witsel effectief gaat (moeten) spelen.
Vat het idd zowat samen. En het was imo Moreira of Seys en niet beide. Je laat daar wat tactische opties/breedteversterking liggen imo. Godts zijn afwezigheid ligt me iets zwaarder, die heeft écht scorend vermogen én veel diverser dan Dodi. Al kan je wel wat zeggen over Lukebakio zijn fysieke kracht.

Ach, het kon slechter.

Had liever Witsel niet gezien. Liever daar Keita.

Maar volgens mij ziet onze bondscoach Raskin als doublure van Onana. En verwacht ik dat Witsel er enkel in zeer hoge nood gaat instaan. Ik verwacht dat Tielemans en Vanaken hoger in de pikorde staan. Net zoals Onana en Raskin hoger staan dan Witsel om er te zijn.

Vat het idd zowat samen. En het was imo Moreira of Seys en niet beide. Je laat daar wat tactische opties/breedteversterking liggen imo. Godts zijn afwezigheid ligt me iets zwaarder, die heeft écht scorend vermogen én veel diverser dan Dodi. Al kan je wel wat zeggen over Lukebakio zijn fysieke kracht.

Ach, het kon slechter.
Waarschijnlijk Lukebakio over Mika Godts genomen omdat Mika Godts als linksvoetige concurrentie heeft van Doku & Trossard die ook daar spelen terwijl Lukebakio als rechtsvoetige vooral op rechts speelt en er daar minder concurrentie is op die positie.

Waarschijnlijk Lukebakio over Mika Godts genomen omdat Mika Godts als linksvoetige concurrentie heeft van Doku & Trossard die ook daar spelen terwijl Lukebakio als rechtsvoetige vooral op rechts speelt en er daar minder concurrentie is op die positie.
Lukebakio speelt als linksvoetige op rechts.

Niet akkoord. Dat Southhampton een kutploeg had waar hij in uitblonk doet niets af van zijn eigen prestaties. En nu krijgt hij weinig minuten bij een zwalpend Chelsea, maar in zijn vorige gezonde stints stond hij meteen in de basis en was hij meteen van waarde.

Hij is intrinsiek gewoon veel beter dan al de rest van de opties. De enige vraag is : blijft hij nu eindelijk fit of niet?

Intrinsiek doet niks als ge niet speelt, niet goed speelt en continu gekwetst zijt. Keita speelt wel, speelt (veel) beter en is nooit kapot.

Soit, het maakt niet uit want het is blijkbaar Witsel, wat een nog beschamendere keuze is wat mij betreft.

Witsel vind ik onbegrijpelijk, maar voor de rest vrij logisch denk ik. Godts heeft pech met de concurrentie, dus dat begrijp ik nog wel. Fofana lang uit geweest. De Cat en Lavia hierboven al benoemd. Alleen Keita ipv Witsel dan.

Toch wel een trieste selectie qua kwaliteit als je dit vergelijkt met 8 jaar geleden. We zijn diep terug gevallen.
  • beste keeper van de wereld
  • backs uit de premier league
  • middenveld met een van de beste CM's van de premier league en de man met de meeste assists in de premier league all time
  • spits met meer dan 100 goals voor de nationale ploeg, scoort altijd en overal
  • 2 wingers die een van de belangrijkste spelers zijn bij de toekomstige kampioen van Engeland.

Ik vind de vergelijking van Godts met Lukebakio niet terecht. Lukebakio heeft geluk dat hij minder concurrentie heeft, maar je kunt moeilijk Godts meenemen voor de rechterkant imo.

Waarom godts niet meemag is mij toch n raadsel, speelt een absoluut topseizoen in nederland bij n ajax dat vierkant draait en maakt deze zomer de overstap naar n topclub, maar anderzijds wel zeiken als kbvb dat jonge spelers voor n ander land kiezen..

Waarom godts niet meemag is mij toch n raadsel, speelt een absoluut topseizoen in nederland bij n ajax dat vierkant draait en maakt deze zomer de overstap naar n topclub, maar anderzijds wel zeiken als kbvb dat jonge spelers voor n ander land kiezen..
Uitleg was dat hij op links al Doku en Trossard heeft.
Samen met een paar andere back-ups tgv polyvalentie / multiinzetbaarheid.

Terug
Bovenaan