De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Mja, Doku moet in ieder geval altijd spelen als basisspeler he. Is gewoon een van de beste dribbelaars ter wereld. Ook Pep gebruikt hem graag in een elftal vol sterren en zijn statistieken worden ook steeds beter.

Trossard, tja. Bij België toch echt zelden goed, ook niet als het wel goed liep met de ploeg. Is vaak nogal ongelukkig in z'n acties dan. Forceert misschien teveel? Uiteraard iemand die je zeker meepakt en die ook kansen moet krijgen, maar misschien toch niet altijd starten.

Zelf groot fan van Saelemakers (z'n drive), maar blijft ook een voetballer die ook beperkingen heeft.

Witsel gaat inderdaad wel meegaan denk ik ook.

Mee eens dat je Lavia niet in het rijtje Lukaku en De Bruyne moet zetten. Intrinsiek heeft hij het talent om daar te geraken, maar dan gaat hij toch eens langer dan een maand of twee fit moeten blijven.

Ik heb hem voorlopig ook in mijn selectie gezet, maar da's uiteraard in de hoop dat hij fit blijft en de resterende matchen bij Chelsea naar zijn intrinsieke niveau terug groeit. Met ook een Onana die momenteel nog geblesseerd is, zijn de alternatieven intrinsiek toch weer van een veel, veel minder niveau.

Wishful thinking heb je straks een middenveld met een fitte en in vorm zijnde Onana, De Bruyne, Lavia. Da's intrinsiek een middenveld waar je wel een eindje mee kan raken. Maar met intrinsiek koop je niets, dat weet ik ook wel.

Ik vind de kritiek op Trossard bij de Duivels overdreven. Da's iets dat zijn eigen leven beginnen leiden is. Zijn zwakkere matchen waren vaak matchen waarbij de hele ploeg de stenen uit de grond stond te zuigen, maar dan wordt er vooral naar hem gewezen en gezegd van "ziede wel, hij kan het niet bij de Duivels". Doku heeft ook echt al verschillende absolute schijtwedstrijden gespeeld voor de Duivels waarbij we dan zijn fans een hele match hier zien posten 'maar hij zorgt wel voor dreiging!1!1!' wanneer hij weer eens zichzelf heeft vastgelopen, een Lukebakio is een certitude omdat die 1 keer in de 2 jaar eens een goeie match speelt en 2 ballen knap binnentrapt, ...

Trossard is intrinsiek (hier ben ik weer) de meest doelgerichte flankaanvaller die we hebben, met uitzondering van Doku hebben we niemand die in de buurt komt op dit moment. Je moet die twee gewoon samen doen renderen. Dat was indertijd ook een zoektocht met Hazard en De Bruyne, het is daar uiteindelijk ook gelukt.

Wat Lukaku betreft, ik denk dat de oefenmatchen tegen Kroatië en Tunesië daar heel belangrijk gaan zijn. Dat worden allicht de enige twee matchen waarin hij ritme gaat kunnen opdoen voor het WK.

Met intrinsiek win je geen wedstrijden laat staan tornooien hé, beste Sir. :tongue:

Ben wel akkoord met Trossard, die krijgt bij de RD's vaak kritiek en ok, hij was niet altijd goed, maar dat was ook vaak in wedstrijden waarin zowat niemand goed was. En dan werd verwacht van hem (en ook een Tielemans bv die ook niet altijd goed was) dat ze de ploeg meenamen en er bovenuit staken. Terwijl er natuurlijk wel een reden is dat hij geen onbetwiste basisspeler is bij Arsenal. We verwachten er mss gewoon net iets teveel van.

Maar als je in de absolute top van de PL speelt en ondertussen ook in de finale van de CL staat dan ben je imo wel basismateriaal bij de RD's.

Dat is net de verklaring. Je kan die keuze/selectie (hypothetisch) niet maken los van zijn talent. Dat is puur op basis van zijn talent. Net niet op basis van emo want hij heeft nog niets gepresteerd. Batshuayi, of Witsel, of Meunier, of Benteke, etc. zou je op basis van emo kunnen noemen. Die waren ooit heel goed maar zijn dat nu niet meer zo.

Lavia heeft het al 2 jaar gepresteerd om om de haverklap geblesseerd te zijn, en in die ene match dat hij telkens terugkeerde los het niveau van de Engelse top (summum van het Europese voetbal) op te pikken. Werd dan steeds met grote woorden overladen (Hein, niet iemand die voor het snelle pure potentieel gaat maar vaak voor de constante iets mindere goden, noemt hem fit de beste 6 ter wereld).

In januari kwam de terechte bedenking van velen dat hij eerst eens moest maken dat hij een tijd fit geraakte. Ironisch genoeg is hij dat nu al sinds februari, maar haalt hij minder zijn topniveau.

Anyway, in een kern van 26 heb je ruimte. Je kan niet de hele kern met twijfelgevallen volstoempen natuurlijk.

Komt daar ook bij dat je hem kwijt kan raken aan Congo en als hij van zijn blessures verlost zou raken gaan we ons dat dik beklagen.

Het is net wel emo imo. Er wordt naar hem gekeken omwille van het talent dat hij heeft of ooit had. Maar op basis van zijn prestaties van de laatste jaren kan je toch onmogelijk verdedigen dat die absoluut mee moet, laat staan dat hij in de basis of in het rijtje Lukaku en KDB hoort als ze geblesseerd zijn. Allemaal goed en wel dat mensen Lavia "de beste 6 ter wereld vinden" als hij fit is. Hij is het nooit. En het is niet dat wanneer hij nu wel, eindelijk, wat fit lijkt te blijven, hij bij Chelsea, een ploeg die de laatste maanden bijna elke wedstrijd heeft verloren en pure middenmoot is in Engeland, een onuitwisbare indruk heeft nagelaten. Hij moet het vooral hebben van (korte) invalbeurten en bleef tegen Liverpool op de bank. Van de 36 wedstrijden van Chelsea in de PL dit seizoen was hij er 20 geblesseerd, is 4 keer in de basis gestart, 3 keer op de bank gebleven en 8 keer ingevallen. Om dan op hem te rekenen als één van de beste spelers in onze selectie? Nee, ik zie het echt niet.

Nu wordt Lavia wel serieus ondergewaardeerd. Die moet ten eerste gewoon mee en liefst een basisplaats in een oefenmatch. Ook blij dat we tegenwoordig Chelsea zien als de maatstaf, gans die ploeg draait vierkant.

Waarom zou ge Lavia meenemen? Los van zijn blessuregevoeligheid is het enige argument blijkbaar zijn intrinsiek talent, maar mag hij dat dan eerst bewijzen door lange tijd te spelen én te presteren ipv op dat soort 'vibes' te worden vooruitgeschoven?

Dan hebt ge een Keita die echt een dijk van een seizoen speelt bij Parma, nooit geblesseerd is en daar spreken we zelfs niet over. Dat krijgt ge mij niet uitgelegd, sorry.

Omdat er niemand (of toch zo goed als niemand) de Serie A volgt, Laat die in de Premier League hetzelfde doen bij een middenmotor en we spreken niet van Raskin

Seg ik lees hier net dat Burgess op punt staat om Belgisch staatsburger te worden, misschien kan die het probleem in onze verdediging oplossen?

Ah nee, de Pardo gaat mee!

Lukaku, CDK, Pardo én De Cuyper… ik zie het niet gebeuren. Zijn meteen ook 2 compleet nieuwe namen voorin.

Maxim De Cuyper is een linksback / linksmid en speelt voor Brighton.
Hugo Cuypers is een spits die uitkomt voor Chicago Fire, en die in bloedvorm verkeert met 12 goals in 9 matchen en daarmee topscorer is van gans de MLS (voor wat dat waard is natuurlijk).

Maxim De Cuyper is een linksback / linksmid en speelt voor Brighton.
Hugo Cuypers is een spits die uitkomt voor Chicago Fire, en die in bloedvorm verkeert met 12 goals in 9 matchen en daarmee topscorer is van gans de MLS (voor wat dat waard is natuurlijk).
Nog een reden om hem niet mee te pakken, de naamsverwarring is te moeilijk voor simpele zielen als ik!

Cuypers bedoelde ik dus…

Ben benieuwd welke verrassingen Garcia in petto gaat hebben. Vooral het hoofdstuk De Cat, Lavia, Godts en Fofana zullen het spannendste zijn.

Bij Parma heerst alvast een grote nervositeit. Ze hopen na Walem en Grün opnieuw een Belgische WK-ganger in hun rangen te hebben, wat echt een mooi moment zijn voor de traditieclub. De bondscoach is alvast 3kg van de beste parmaham beloofd zo wordt gefluisterd.

Unpopular opinion, maar nemen we Lukaku mee ja? Heeft ocharme 64 minuten (volgens transfermarkt) gespeeld dit seizoen? Ga wellicht tegen enkele schenen schoppen (sorry), maar ik vind wel dat daar over nagedacht mag worden. Die is totaal niet fit, gaat totaal geen wedstrijdritme en da's een hele grote gok.

Het is dat er tegenwoordig al meer spelers mogen geselecteerd worden dan vroeger en hij heeft het voordeel dat hij intrinsiek onze beste spits is (wat ook echt de enige reden is waarom ik op dit moment twijfel), maar anders was het een no-go voor mij hoor. Zeker als Pardo toch nog voor ons zou kiezen, dan laat ik Lukaku gewoon thuis.
Onze enige spits de afgelopen 30 jaar die consequent goals kan maken, blindelings meepakken en hopen dat de friendlies voldoende zijn.

Heeft zich ook weer in een rotsituatie gezet bij zijn club / vs zijn trainer. Beteje bang dat hij mentaal ook niet goed gaat zitten. Hopelijk bijt hij van zich af.

Was hier algemeen WK-topic?

Zag gisteren de selectie van Frankrijk en daar zitten toch ook wel wat vreemde keuzes bij :unsure: Slechts 5 middenvelders en dan nog steeds komen aankakken met Rabiot en Kante (al weet ik niet welk niveau die nog haalt), maar wel Camavinga en Tolisso thuislaten.

Ik kan niet wachten tot Zidane daar bondscoach wordt...

Terug
Bovenaan