Ik ben geen Garcia fan, maar dit heeft die redelijk goed aangepakt en de sfeer blijkt goed te zitten, dat is toch heel belangrijk op zo een groot tournooi.
Verder geen verrassingen, we bevestifgingen van wat iedereen al ongeveer weet:
Achter Lukaku gaapt een groot gat, dat wisten we al, het is van nationaal belang dat die in vorm raakt. als Napoli niet mee wilt, dat hij dan zijn seizoen maar in Anderlecht afmaakt. Hij kan natuurlijk ook zo geprikkeld worden van niet spelen bij Napoli dat hij op het WK zijn gram haalt. Mij niet gelaten hoe, als hij maar top is voor zijn laatste avontuur bij de RD.
Idem voor KDB: was niet outstanding in de USA, moet nog in beter vorm raken. Ook gewoon klaar krijgen om alle ste geven op zijn laatste RD tournooi lijkt me.
De enige die qua niveau in hun buurt komt (veldspelers) is Doku, jammer van het gebrek aan efficientie, maar dat die een gesel gaat zijn voor elke verdediging is wel duidelijk.
Onze verdediging is de zwakke plek, ongeachti wie speelt en hoe, dit is midner dan gewenst van een Europese ploeg op een groot tournooi.
De rest is betere subtop to middenmoot, niet slecht maar geen wereldklasse
In de goal daarentegen: courtois is nog altijd de beste (of 1 van) in de wereld, Lammens is nu nr 2 en groeit zienderogen, Sels is gewoon één van de beste derde doelmannen op het WK. Dit is de enig plaats waar we zeker kunnen zeggen dat wat wij thuis laten bij veel ploegen gewoon in de basis staat.
2e ronde is uiteraard een must, ik zou zeggen dat we dan zelfs in principe een haalbare tegenstander zouden moeten krijgen, kwartfinale zou mijn ambitie zijn (en dan is het wel gedaan)