De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ik onderschat hem helemaal niet, maar Tielemans heeft het "probleem" dat ie zowel op de 6, de 8 en de 10 kan uitgespeeld worden, en dat op elk van die posities je - in een ideale wereld, waar de Lavia's enzo niet permanent geblesseerd zijn - spelers hebt die beter zijn dan hem. Als Lavia, Onana en De Bruyne fit en in vorm zijn, dan zit Tielemans voor mij altijd op de bank. Dat doet niets af van zijn waarde, alleen dat er andere spelers zijn die ik beter inschat. Zij het individueel, zij het binnen het spel van de Duivels.
Kan ik zeker inkomen, maar vond het een beetje een opvallend negatieve opmerking, zeer omdat hij gewoon heel goed bezig is in Engeland.

Kan ik wel mee leven eigenlijk, is ook tweetalig (ja toch hé?), is toch een redelijke constante in de ploeg.
En tegelijk lijkt me dat een betere, of eerder rustigere leider dan Lukaku (kan echt toch wel irritant zijn op een plein als het niet draait) en De Bruyne (die vaak enorm ongeinteresseerd lijkt).

Slecht nieuws voor Vanaken? Want hij gaat Tielemans nu toch niet op de 6 zetten?

Wat een saga in ieder geval weer. Het nodig gedoe om de kapiteinsband.

Slecht nieuws voor Vanaken? Want hij gaat Tielemans nu toch niet op de 6 zetten?

Wat een saga in ieder geval weer. Het nodig gedoe om de kapiteinsband.
Is toch niet veel gedoe over eigenlijk?

Ik vind Tielemans iets te braaf als kapitein, maar zie ook niet veel alternatieven en vind die band sowieso wat overschat. Dus goed dat het nu duidelijk is en er geen gezever meer over hoeft te zijn.

Is toch niet veel gedoe over eigenlijk?

Ik vind Tielemans iets te braaf als kapitein, maar zie ook niet veel alternatieven en vind die band sowieso wat overschat. Dus goed dat het nu duidelijk is en er geen gezever meer over hoeft te zijn.
De voorbije wedstrijden was het steeds: nu is Lukaku kapitein, nu De Bruyne, nu (zelfs) Meunier, …

Dat vind ik al teveel gedoe :tongue: Jezus, genoeg bekende en ervaren spelers. Kies gewoon meteen een kapitein.

Ik onderschat hem helemaal niet, maar Tielemans heeft het "probleem" dat ie zowel op de 6, de 8 en de 10 kan uitgespeeld worden, en dat op elk van die posities je - in een ideale wereld, waar de Lavia's enzo niet permanent geblesseerd zijn - spelers hebt die beter zijn dan hem. Als Lavia, Onana en De Bruyne fit en in vorm zijn, dan zit Tielemans voor mij altijd op de bank. Dat doet niets af van zijn waarde, alleen dat er andere spelers zijn die ik beter inschat. Zij het individueel, zij het binnen het spel van de Duivels.
Bij balverlies is zijn positionering en capaciteit gewoon om te blijten vooral. Dat heeft ons vaak zichtbaar problemen en tegengoals opgeleverd. Reken daar dan bij dat hij 2 jaar lang zeer opzichtig balverlies leed op cruciale plaatsen...

Bij balverlies is zijn positionering en capaciteit gewoon om te blijten vooral. Dat heeft ons vaak zichtbaar problemen en tegengoals opgeleverd. Reken daar dan bij dat hij 2 jaar lang zeer opzichtig balverlies leed op cruciale plaatsen...
Geen idee waarom je plots over Faes begint?

Die band heeft voor mij toch wel een betekenis en geef je toch best aan iemand met uitstraling, karakter en het lef om zen collega's uit ter schijten op het plein te motivatie.
Toen Liverpool de Champions league won door thuis nog met 4-0 van Barcelona te winnen lag dat ook aan Barcelona dat een vod als kapitein had opgesteld. Met een Puyol, Roy Keane etc op het plein gaan die daar zo zwaar niet onderuit.

Laatst bewerkt:
Ik heb nochtans Barca nog weten verliezen met zware cijfers met hem als kapitein net zoals ook Man Utd nog zware nederlagen heeft geleden met Keane. Dus uw punt is?

Die band heeft voor mij toch wel een betekenis en geef je toch best aan iemand met uitstraling, karakter en het lef om zen collega's uit ter schijten op het plein te motivatie.
Toen Liverpool de Champions league won door thuis nog met 4-0 van Barcelona te winnen lag dat ook aan Barcelona dat een vod als kapitein had opgesteld. Met een Pujol, Roy Keane etc op het plein gaan die daar zo zwaar niet onderuit.
Wie is Pujol? :unsure:

Ik heb nochtans Barca nog weten verliezen met zware cijfers met hem als kapitein net zoals ook Man Utd nog zware nederlagen heeft geleden met Keane. Dus uw punt is?
Mijn punt staat er hoor. Ge hebt iemand nodig die aanwezig is en aanstuurt in geval van..
En tijdens die zware verliezen zullen die heren dat ook wel gedaan hebben. (sowieso ook 100% zeker van)
Om mijn voorbeeld terug aan te halen. Bij die 4-0 pandoering op anfield liep de kapitein er gewoon bij als geslagen hond. Daar waar ik denk als je dan bij 2-0 (en ok das maar een mening en hypothese) je een los geslagen hond als kapitein hebt ge de ploeg op dat moment wel terug op scherp kunt zetten.
Maar soit fuck de rode duivels ik ben toch een Duitser dus niks intres 😂💀😜

Ik heb:
Courtois
Meunier - Mechele - Theate - De Cuyper
Tielemans - Vanaken - De Bruyne
Saelemaekers - De Ketelaere - Fofana

Je kan ook naar 3-5-2 switchen waarbij Meunier dan mee de driemans vormt met Mechele op de libero

Courtois - Castagne, Debast, Theate, De Cuyper - Tielemans, De Bruyne, Vanhoutte - Fofana, CDK, Doku

Zeer, zeer zuur dat Seys zijn debuut weeral uitgesteld wordt, maar geef mij dan toch echt maar Castagne boven Meunier. Die laatste is echt wel passé. Tegen ploegen als Liechtenstein kan je inderdaad probleemloos met Tielemans, De Bruyne én Vanaken spelen, maar dan bouw je weer geen automatismen op, want tegen sterkere ploegen ga je (hopelijk) nooit met Tielemans op de 6 spelen. Vanhoutte is hier de doublure voor Onana, zodat De Bruyne en Tielemans wel hun gewone spel kunnen spelen. Openda heeft mijn inziens het meest waarde met nog een tweede spits naast hem, en wanneer we eerder op de counter moeten spelen. Maar gezien we vooral onze flanken proberen te laten scoren, ben je meer met een CDK. En tegen Liechtenstein gaan we allicht een hele wedstrijd tegen een dubbele gordel moeten spelen, dan ben je ook meer met hem dan met Openda.

Ik vraag mij af hoeveel automatisme je kan creëren tegen een ploeg als Liechtenstein waar je ook iets aan gaat hebben tegen topploegen.

Trouwens als je automatisme wil creëren moet je Vanaken op de bank zetten want tegen goede ploegen gaan ze toch met een 6 spelen en Tielemans en KDB gaat hij nooit op de bank zetten, dat bewijst heel dit aanvoerdersgedoe.

Ik vraag mij af hoeveel automatisme je kan creëren tegen een ploeg als Liechtenstein waar je ook iets aan gaat hebben tegen topploegen.

Trouwens als je automatisme wil creëren moet je Vanaken op de bank zetten want tegen goede ploegen gaan ze toch met een 6 spelen en Tielemans en KDB gaat hij nooit op de bank zetten, dat bewijst heel dit aanvoerdersgedoe.
Tis zoals je zegt Vanaken verdiend een selectie maar tegen toplanden kiezen ze niet voor hem.

Tis zoals je zegt Vanaken verdiend een selectie maar tegen toplanden kiezen ze niet voor hem.
Maar nu dan ook niet snel meer tegen landen tout court?
Want je gaat je kapitein toch niet op de bank zetten? De Bruyne toch ook niet?

Dus ofwel gaat Garcia tóch met Tielemans op de 6 spelen (wat ik eigenlijk niet verwacht, ik verwacht straks gewoon Raskin).
Ofwel is Vanaken gewoon de doublure van De Bruyne, en zal hij zo zijn kans moeten afwachten (of af en toe een invalbeurt).

Terug
Bovenaan