De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ach, ben je nu ook al op de Debast-bandwagon gesprongen? :(

Zeno is geen CV, daar maakt hij teveel foutjes voor. Als we dan toch met een typeploeg moeten beginnen spelen, laat ons dan gewoon gelijk met Theate/De Winter of Theate/Smets beginnen, beiden zijn intrinsiek beter op de CV dan Debast.

We gaan het ons nog beklagen als Garcia effectief kiest voor Debast als vaste CV, mark my words.
Niet echt, maar De Winter heeft nog geen minuten gemaakt bij Milan (anders zou ik inderdaad hem zetten) en Smets' bestaan was ik vergeten :unsure:

Zeno is geen CV, daar maakt hij teveel foutjes voor. Als we dan toch met een typeploeg moeten beginnen spelen, laat ons dan gewoon gelijk met Theate/De Winter of Theate/Smets beginnen, beiden zijn intrinsiek beter op de CV dan Debast.

We gaan het ons nog beklagen als Garcia effectief kiest voor Debast als vaste CV, mark my words.
Oprechte vraag. Maar heb jij Debast dan al heel veel zien spelen naast de Rode Duivels?

Ik heb er ook nog nauwelijks iets van gezien bij Sporting om daar iets zinnigs over te zeggen hoor. Maar bij Anderlecht toonde die voor mij toch echt potentieel om later onze leider in de defensie te worden.

En het is nu niet dat Theate of De Winter altijd zo foutloos waren bij de duivels.

Dat valt wel mee. Ja, lager dan die naast hem, maar rond de 7-7.5 is gewoon goed he. Niet dat hij er per se in moet van mij.

Mechele scoort jaar na jaar ook 7-7.5, en toch komt die eigenlijk te kort.
Goeie rating scoren bij een topclub is gemakkelijk, wanneer je weinig onder druk komt. Debast heeft weinig goeie indrukken nagelaten als CV bij de Duivels, waar je een pak meer onder druk komt dan bij Sporting.

Mechele scoort jaar na jaar ook 7-7.5, en toch komt die eigenlijk te kort.
Goeie rating scoren bij een topclub is gemakkelijk, wanneer je weinig onder druk komt. Debast heeft weinig goeie indrukken nagelaten als CV bij de Duivels, waar je een pak meer onder druk komt dan bij Sporting.
Mee eens, maar geldt dat niet ook voor Theate, De Winter en al de rest?

Mjah bij Debast heb je nog een legitiem voorgevoel dat hij nog een stapje kan nemen misschien. Bij Faes is het gewoon game over. De Winter heeft ook nog niet bewezen dat niveau te overstijgen en Theate heeft dat stapje genomen maar daar lijkt zijn plafond wel bereikt.

Op de CV zitten we gewoon zeer slecht voorlopig. Smets mag zijn kans krijgen want die lijkt goed te zijn, maar die blinkt nu ook niet uit als een Alderweireld/Vermaelen/Vertonghen vroeger.

Die jongens hebben allemaal, buiten Faes dan, het potentieel om degelijke subtoppers te worden. Veel meer kunnen we op dit moment niet verwachten, het is duidelijk dat er niet meteen iemand zit aan te komen die richting het niveau van Alderweireld, Vertonghen of Van Buyten zal gaan, laat staan naar dat van Kompany of Vermaelen.

Die jongens hebben allemaal, buiten Faes dan, het potentieel om degelijke subtoppers te worden. Veel meer kunnen we op dit moment niet verwachten, het is duidelijk dat er niet meteen iemand zit aan te komen die richting het niveau van Alderweireld, Vertonghen of Van Buyten zal gaan, laat staan naar dat van Kompany of Vermaelen.
Haha, ja, Van Buyten. Hij had voor een reden de bijnaam 'Van Blunder'. Wat die soms uitgestoken heeft... En Vermaelen is meer geblesseerd geweest dan wat anders.

Haha, ja, Van Buyten. Hij had voor een reden de bijnaam 'Van Blunder'. Wat die soms uitgestoken heeft... En Vermaelen is meer geblesseerd geweest dan wat anders.
Van Buyten was echt wel beter dan hetgene jij er nu van maakt, was niet zonder fouten maar was echt wel een goede speler. Zou meteen terug basis spelen.

Van Buyten was echt wel beter dan hetgene jij er nu van maakt, was niet zonder fouten maar was echt wel een goede speler. Zou meteen terug basis spelen.
Van Buyten had inderdaad zijn beperkingen, een echte stopper zonder veel franjes. Had inderdaad die bijnaam Van Blunder, maar zou nu zoals je zegt eerste naam op het blad zijn in de verdediging. De realiteit is dat we zeer blij mogen zijn als een van onze jonge CV's zijn niveau haalt. Van Buyten overigens op het WK van 2014 een sterker toernooi gespeeld dan Kompany en co.

Vermaelen had zijn lijf tegen, desalniettemin een carrière en een niveau gehaald dat er niet gaat inzitten bij de nieuwe lichting.

Van Buyten was vooral goed met een ervaren verdediger naast hem, zoals een Lucio bij Bayern. Als hij, zoals bij de Rode Duivels indertijd, zelf de ervaren man moest zijn liep het vaak mis met zijn blunders tot gevolg.

Van Buyten was vooral goed met een ervaren verdediger naast hem, zoals een Lucio bij Bayern. Als hij, zoals bij de Rode Duivels indertijd, zelf de ervaren man moest zijn liep het vaak mis met zijn blunders tot gevolg.
Ik herinner mij hem vooral van het WK 2014, waar hij gewoon heel erg sterk was en beter dan Kompany en co. En daar was hij de ervaren speler.

Reden te meer om nog geen al te grote conclusies te trekken over een Debast, De Winter of Smets. Hebben de leeftijd om nog steeds grote stappen te zetten.

Van Buyten heeft wat op zijn kerfstok. Maar die speelde dan ook samen met klotespelers en in zijn nadagen met jonkies.

Maar in 2014 heeft die mij wel mijn woorden doen inslikken. Een van de beste prestaties van een rode duivel op een eindronde denk ik. Wel noodgedwongen want Wilmots was een complete imbeciel.

Terug
Bovenaan